Toon posts:

[W2K] nieuwe fileserver, my documents redirection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

We hebben een nieuwe fileserver gekregen en daar moeten nu alle usershares naar verwijzen. BV mydocuments was.

\\oude servernaam\%username%\MyDocs

dat moet worden

\\nieuwe servernaam\%username%\MyDocs

Dit hebben we ingesteld via de group policy, folder redirection.

Maar het werkt niet bij de mensen die al een profiel lokaal hebben staan.
Dus het lijkt of de lokale policy die al op die machine staat (c:"\documents&setting\username\Mydocs\) de Group policy override.

Hoe kan ik dit uitschakelen (overriden)

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Opties:

* Login script aanpassen die in de registry gaat lopen wijzigen
* Iedereen van een roaming profile voorzien waarin jij de juiste instellingen maakt

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft een roaming profile.
Maar als je aanlogt wordt er toch een mapje lokaal gezet.

Login script, hebben we niet. Het zijn namelijk de thuiswerkers waar dit niet bij werkt.

Via een netwerkkaart werkt het wel, maar als je inbelt met ISDN werkt het niet. :(

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Het wordt nu wel erg vaag, maar goed. Volgens mij zit het als volgt:

Login scripts, group policy's, ook gewone W95/NT4 policy's en roaming profiles werken alleen als iemand zich aanmeld op een domain.

Als thuiswerkers geen login script krijgen, is de kans zeer groot dat ook geen van bovenstaande opties werkt.

Waarschijnlijk loggen alle thuisgebruikers, gewoon lokaal in en maakt men handmatige connectie drivemappings ed. naar de filservers.

Zijn de computers van de thuisgebruikers volledig op jullie domain/ad aangemeld ? Zo nee, dan kan je denk ik elke vorm van automatisch overzetten wel vergeten. Handleiding maken en users zelf laten doen.