Line in afvangen van soundcard met vb

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb VB6 en een Soundb 128.
Deze pc wil ik als soort van vu meter gaan gebruiken.
Dus mijn stereo set geeft een lijntje naar mijn line in en die wil ik op de een of andere manier afvangen.

;( Ik kan nix vinden in de search.
En... ik moet het echt maken... :'(

Help......

Verwijderd

Je zult hier even wat verder moeten zoeken: http://msdn.microsoft.com/library/en-us/multimed/audcomp_7pgv.asp

Ik geloof dat je ofwel bij MCI ofwel by Audio Mixer moet zijn.

HTH :)

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Heb ik gekeken, maar kan daar niet echt vinden wat ik mot hebben. Mijn programmeer kunsten zijn maar beperkt...
Is er niet een makkelijke manier om dit op te lossen?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MCI gebruiken idd, of DirectX (DirectSoundCapture), maar misschien is er ook wel een VB control voor

hoe het werkt kun je vinden in de MSDN

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Op zaterdag 01 juni 2002 19:25 schreef Guvner het volgende:
Heb ik gekeken, maar kan daar niet echt vinden wat ik mot hebben. Mijn programmeer kunsten zijn maar beperkt...
Is er niet een makkelijke manier om dit op te lossen?
Tja, moest alles makkelijk zijn, zou er ook niets meer aan zijn hé. Volg eens de raad van .oisyn op.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Geloof mij nou, het is echt heel erg simpel.
Het enige wat je nodig hebt is een TWaveIn component.
Als je dat ding opneemt in je programma en hem opstart dan gaat hij vanzelf audio opnemen van de door jouw geselecteerde bron (in het Windows-volume mixertje bij Opname in te stellen) en telkens als z'n buffertje vol is (en dat is heel snel!) dan wordt een procedure opgestart.
In die procedure kan je zelf kijken wat het gemiddelde volume was van dat buffer-blokje en er een VU-meter aan knopen.

Groeten,
Andre
Pagina: 1