Toon posts:

Laptop trager dan een desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi hier even een vraagje, ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen, maar heb weleens gehoord dat een laptop, bijv. 1,4 gHz langzamer is dan een gewone desktop 1,4 gHz, in hoeverre is dit waar. Ik wild e laptop voornamelijk gaan gebruiken om DVD's op af te spelen, en dan gewoon lekker streamy zonder schokkerige beelden ( via de tv out of cource 8-) ) En om om foto's te bewerken in photoshop. Wat is hiervoor een goeie configuratie...

Lavast bedankt voor jullie bijdrage :)

Verwijderd

Voor DVD's heb je echt geen 1.4GHz-bak nodig hoor.

De snelste P2 laptops (350en400) trekken dat net, P3-laptops en sneller trekken dat prefect.

Heb je 2ehands voor nog geen 1000 euro een hele mooie.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op zaterdag 01 juni 2002 02:45 schreef sebastiaan2003 het volgende:
Hi hier even een vraagje, ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen, maar heb weleens gehoord dat een laptop, bijv. 1,4 gHz langzamer is dan een gewone desktop 1,4 gHz, in hoeverre is dit waar. Ik wild e laptop voornamelijk gaan gebruiken om DVD's op af te spelen, en dan gewoon lekker streamy zonder schokkerige beelden ( via de tv out of cource 8-) ) En om om foto's te bewerken in photoshop. Wat is hiervoor een goeie configuratie...

Lavast bedankt voor jullie bijdrage :)
maar ja, een 1.4ghz is iets minder dat komt voornamelijk dat er speciale chipsets gebruikt worden en de mobile versie van de p4 een speedstep technology heeft...

maareh ik heb een P3 750mhz 128mb ram en winxp op een laptop en daar kan ik alles heel goed op doen, mp3/divx/dvd, etc, dus of je hebt heeeeeel veel geld en koopt een mooie 1.4ghz laptop, of je koopt een 2e handse P3 500mhz of hoger.. :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De verschillende componenten, (hd, videokaart, mobo etc) zullen in een laptop wellicht minder sterk/presterend zijn. Componenten in een laptop moeten altijd energiezuinig zijn, een probleem dat je bijna niet hebt met desktop PC. Daarom denk ik dat er zeker een verschil zit tussen een laptop en een gelijkwaardige desktop.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 05:40 schreef silentsnow het volgende:
De verschillende componenten, (hd, videokaart, mobo etc) zullen in een laptop wellicht minder sterk/presterend zijn. Componenten in een laptop moeten altijd energiezuinig zijn, een probleem dat je bijna niet hebt met desktop PC. Daarom denk ik dat er zeker een verschil zit tussen een laptop en een gelijkwaardige desktop.
Inderdaad. Overigens is natuurlijk niet alleen energiezuinig zijn, maar ook klein (duh) en niet al te veel warmte afgeven (want dat kan moeilijk afgevoerd worden).

Als je DVD's wil afspelen zal je in ieder geval goed moeten kijken naar de grafische chip, en dan liefst een Mobility Radeon (gewoon of 7500) of nVidea GeForce Go (2 of 4) kiezen.

Verder is de performance van harddisks meestal een stuk minder dan die van desktops, waardoor o.a. opstarten (zowel je OS als applicaties) als werken met grote files (videobewerking) langzamer zal zijn. Ook zal swappen veel performance kosten, zeker als je te weinig geheugen hebt, dus zorg dat je niet op je geheugen bezuinigd. Aangezien Photoshop behoorlijk wat geheugen in kan nemen lijkt 256 MB (evt. uit te breiden naar 512, dus zorg dat er nog ruimte over is) geen overbodige luxe.

HTH :)