NView vraagje icm Geforce 4

Pagina: 1
Acties:

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een MSI Gf4 Ti4400. Mooi kaartje. Helemaal omdat er tv-in op zit en dat voor een redelijke prijs. Maar mijn vraag is. Kan ik met deze kaart een desktop op me monitor weergeven van 1600x1200 en via m'n tv-out m'n TV aansturen op een resolutie van 800x600 fullscreen. Dus dat ik gewoon een film aanzet en deze dus alleen op me tv-out wordt weergegeven en zonder dat ik met me muis heen en weer hoef te bewegen om de hele film te zien. Dit omdat m'n desktop van 1600x1200 op een m'n tv wordt weergegeven die maar op 800x600 staat. Dit doe ik dan dmv klonen.
Wat wel lukt is om m'n desktop horizontaal uit te breiden naar m'n tv, maar als ik dan een film draai op de rechter helft(dus tv) van m'n desktop dan geeft ie alleen maar zwart beeld. terwijl als ik de film weer naar de linker helft(desktop) sleep ie gewoon goed wordt weergegeven. Is dit dus de beperking van een GF4 kaart of doe ik iets fout. Ik heb namelijk geen zin om elke keer m'n desktop terug te zetten naar 800x600 als ik via de tv-out een filmpje wil kijken. Verder draai ik XP en gebruik ik driver versie 28.32.

Systeem specs

• M.I.G.
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Resolutie van peecee en teevee is zoiezo niet te vergelijken.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12
Ik weet ook niet precies of Nview zelf dat kan, zat er ook al tegenaan te hikken, maar wat je zeker een keer moet proberen is het tooltje TV-Tool..!

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Royz

Kleurenblind!!

Op zaterdag 01 juni 2002 02:59 schreef EsCo het volgende:
Ik weet ook niet precies of Nview zelf dat kan, zat er ook al tegenaan te hikken, maar wat je zeker een keer moet proberen is het tooltje TV-Tool..!
Die niet werkt met een GF 4 8-)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

En wanneer komt er een tv tooltje voor de geforce 4 ?

• Wildfire
  • Laatst online: 12:06

Wildfire

Joy to the world!

Je moet de overlay-functie aanzetten in de Detonators! De meeste proggies werken met overlay om beeld te krijgen op je monitor, maar dan krijg je niets op je TV. Had ik ook last van. Gewoon even in de Detonators met de overlay-functie spelen en je hebt beeld op je TV.

TV-Tool met GF4 support komt -vermoedelijk- deze maand nog. Op 19 mei maakte de auteur bekend dat GF4-support binnenkort zou volgen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb al een beetje zitten experimenteren met die overlay instellingen maar heb geen idee waar voor ze zijn. Wat moet ik precies wel aan zetten en wat niet?

Systeem specs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

ik dacht dat de geforce kaarten 1 ramdac hebben. wat tot gevolg heeft dat een aangesloten tv precies dezelfde resolutie heeft als een monitor. dus om tv te kijken moet je monitor ook op 800*600 draaien.

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Klopt idd, maar ik heb een Geforce 4 en deze hebbben 2 losse ramdac's. Dus zou je zeggen dat je 2 aparte monitoren of tv's apart op verschillende resoluties en refreshrates zou kunnen laten draaien.

Systeem specs

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

die 2 ramdacs. zitten die alleen op de ti versies of ook op de mx? ik denk zelf alleen op de ti, gezien de prijs van de mx.
of is het aantal ramdacs ook weer afhankelijk van de fabrikant (assembleerder)?
moet ook nog beslissen welke videokaart ik koop, als het idd mogelijk is om films te kijken op mijn tv. zonder met de resoluties te klooien. is de geforce4 wel een mogelijkheid

• Wildfire
  • Laatst online: 12:06

Wildfire

Joy to the world!

Dubble RAM-DAC's zitten alleen op de GF4 Ti-kaarten...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Maar heeft iemand het nou al een keer voor mekaar gekregen om met een Geforce 4 de tv-out op een andere resolutie dan je desktop fullscreen te laten draaien zodat je op je tv een film kan kijken met je desktop aan bij 1600x1200?

Systeem specs

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Op zaterdag 01 juni 2002 20:07 schreef meijern het volgende:
Klopt idd, maar ik heb een Geforce 4 en deze hebbben 2 losse ramdac's. Dus zou je zeggen dat je 2 aparte monitoren of tv's apart op verschillende resoluties en refreshrates zou kunnen laten draaien.
Precies. Je kunt bij twee monitoren (1 aangesloten op de DVI) de resolutie apart instellen. Bij de TV-out word uitgegeaan van de primaire monitor. Draait deze op 1600x1200 dan zal de TV-out ook op deze resolutie draaien.

Ik heb zelf ook de MSI GF4 Ti4400. Hier zit de Philips TV-out/in op. Ik dacht dat deze maar een max resolutie had van 800x600 op de TV-out?????? :?

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Idd met 2 gewone monitoen werkt het allemaal prima. Maar als je de tv-out gebruikt dan blijft ie op de resolutie staan van de primaire monitor. Maar aangezien die op 1600x1200 staat en de tv-out maar 800x600 aan kan wordt toch de hele desktop van 1600x1200 op de TV weergegeven. Dat betekend dus dat als je de hele desktop wilt zien je steeds met de muis van links naar rechts over het beeld moet bewegen. Dus alles ziet er enorm vergroot uit. En als je dan een film gaat kijken zie je maar 25% van het beeld.

Kan iemand mij nog even vertellen wat dat verhaal met die overlay is? Want je kan de tv-out wel goed aansturen als je een horizontale uitbreiding van je desktop doet. Alleen als je dan een film op de secundaire monitor/tv wilt afspelen zie je alleen maar zwart beeld, dit terwijl het geluid wel goed gaat. Heeft dit misschien met de overlay instellingen te maken?

Systeem specs

Verwijderd

Ja ik heb idd hetzelfde probleem. Kheb ook Geforce 4 ti4400 van MSI. En ik kan pas "goed" een film kijken als ik mijn desktop resolutie wijzig naar 800 x 600. Das erg irri elke keer die resolutie wijzigen kan dat niet sneller?

Verwijderd

Ik kan me tv lekker op 1024*768 draaien :)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 11:43
Op zaterdag 01 juni 2002 02:15 schreef meijern het volgende:
Ik heb sinds kort een MSI Gf4 Ti4400. Mooi kaartje. Helemaal omdat er tv-in op zit en dat voor een redelijke prijs. Maar mijn vraag is. Kan ik met deze kaart een desktop op me monitor weergeven van 1600x1200 en via m'n tv-out m'n TV aansturen op een resolutie van 800x600 fullscreen. Dus dat ik gewoon een film aanzet en deze dus alleen op me tv-out wordt weergegeven en zonder dat ik met me muis heen en weer hoef te bewegen om de hele film te zien. Dit omdat m'n desktop van 1600x1200 op een m'n tv wordt weergegeven die maar op 800x600 staat. Dit doe ik dan dmv klonen.
Wat wel lukt is om m'n desktop horizontaal uit te breiden naar m'n tv, maar als ik dan een film draai op de rechter helft(dus tv) van m'n desktop dan geeft ie alleen maar zwart beeld. terwijl als ik de film weer naar de linker helft(desktop) sleep ie gewoon goed wordt weergegeven. Is dit dus de beperking van een GF4 kaart of doe ik iets fout. Ik heb namelijk geen zin om elke keer m'n desktop terug te zetten naar 800x600 als ik via de tv-out een filmpje wil kijken. Verder draai ik XP en gebruik ik driver versie 28.32.
Dat kan zeker.. Als je de nieuwe detonators hebt geinstalleerd en de tv out kabel erin hebt komt er bij de instellingen van het beeldscherm een extra monitor te staan. Die kun je aanzetten en dan dus een anders progje (winamp, of film natuurlijk) op de tv afspelen terwijl je verder suft,gamed. Trouwens wel als je dat doet gaat het gamen een stuk langzamer...

Succes ermee, en het lukt dus gewoon met N-View dus je hoeft geen andere lame ass progjes te downloaden...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 00:05 schreef Xianti het volgende:
Ja ik heb idd hetzelfde probleem. Kheb ook Geforce 4 ti4400 van MSI. En ik kan pas "goed" een film kijken als ik mijn desktop resolutie wijzig naar 800 x 600. Das erg irri elke keer die resolutie wijzigen kan dat niet sneller?
Uiteindelijk heb ik het probleem bij mij opgelost. Het heeft allemaal te maken met de overlay instelling. Die moet je ten eerste aan hebben staan in de display properties en ten tweede moet je een player hebben die overlay ondersteund. Ik gebruikte bsplayer maar daar moet je de overlay functie zelf aanzetten. Ik geloof dat Window Media Player het automatisch doet. Verder moet je gewoon je bureaublad uitbreiden naar je tv-out en deze op 800x600 zetten. En je monitor gewoon op de normale resolutie laten staan. Vervolgens film opstarten en het draait allemaal perfect. Trouwens je kan die overlay instellingen pas wijzigen zodra je een 2de monitor of tv hebt aangesloten. Verder heeft het mij enorm geholpen door gewoon alle mogelijk combinaties en instellingen te proberen. Dan kom je er vanzelf achter waarvoor alles dient en hoe het werkt. Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost.

Systeem specs

Pagina: 1