[CM] Bevestiging plexiglas-ruit

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Ik heb al schoon mijn gat gezaagd en kheb m'n stukje plexiglas klaarstaan. De vraag is nu, hoe maak ik die best vast?

Er zijn verschillende mogelijkheden:
1. met vijzen.
2. met montagekit (in van die siliconebuizen)
3...

Iemand meer tips of hints hiervoor?

Ik wil geen rubber tussenstuk gebruiken, want echt schoon vind ik dit niet.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Wat dacht je van om de 2 cm een mooie rvs schroefje te gebruiken, staat best wel kewl denk ik zo als je helemaal rondom gaat.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Dubbelzijdige tape :Z

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
dubbelzijdige tape trekt op nie veel als ge dat langst de binnenkant bekijkt. Die schroefjes zijn idd een oplossing, maar wel enorm veel werk. Heeft iemand ervaring met montagekit of iets in die aard? :?

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 20:42
Kheb zelf gewoon seconde lijm gebruikt. Die shit lijmt echt alles :P .

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Op zaterdag 01 juni 2002 01:55 schreef Dextro het volgende:
dubbelzijdige tape trekt op nie veel als ge dat langst de binnenkant bekijkt. Die schroefjes zijn idd een oplossing, maar wel enorm veel werk. Heeft iemand ervaring met montagekit of iets in die aard? :?
ik heb mijn 5 mm plexiglas ruit vastgezet met een of andere vage dubbelzijdige tape :9 , nou die ruit krijg je er bijna niet meer af, de vorige 2 mm plaat was gebroken toen ik hem losmaakte *D

Verwijderd

Gewoon met goede seconde lijm, dat krijg je nooit meer los... Ik moest er een beitel op zetten :9

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Seconde-lijm is goed, maar pas op voor de verf van je case!!! Ik heb zelf een chieftec, en daar kwam echt een witte waas :( :( :( :'( :'( :'( over mijn lak toen ik met seconde lijm aan de slag ging.

Montage-kit, wat je al zei, is volgens mij DE oplossing voor deze klus! Het zit namelijk muurvast, en toch kun je het loshalen er zelfs verwijderen zonder dat je er vlekken of wat ook aan overhoud.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik ben een groot voorstander van Epoxy lijm, makkelijk te verwerken, kleurloos, geen draden, geen waas, makkelijk het teveel weg te vegen, en muur- en muurvast!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:49
Ik heb blauwe aluminium geanodiseerde boutjes gebruikt, ziet er ook strak uit moet ik zeggen. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caspar.vanzoelen/Pics/boutjes.JPG

Kan je het raampje ook nog makkelijk eruit halen indien nodig.

Edit: lastig zo'n plaatje invoegen ;)

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik heb van dat dubbelzijdige car tape gebruikt.. aangezien mijn kast in antraciet is gespoten en die tape ook donker kleurig is.. je ziet er dus niks van.. en je krijgt het dus niet echt makkelijk meer los :D

de laatste keer heb ik mijn hand opengehaald met losbreken van me ruitje..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik voor de montagekit zal gaan. En eventueel dan afwerking met silicone.

Thx Folks :7

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:12
Op zaterdag 01 juni 2002 10:04 schreef Caspar het volgende:
Ik heb blauwe aluminium geanodiseerde boutjes gebruikt, ziet er ook strak uit moet ik zeggen. :)

[afbeelding]

Kan je het raampje ook nog makkelijk eruit halen indien nodig.

Edit: lastig zo'n plaatje invoegen ;)
dat ziet er strak uit moet ik zeggen :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 11:54 schreef ph03nix80 het volgende:

[..]

dat ziet er strak uit moet ik zeggen :)
Letterlijk en figuurlijk! :D

Btw, moet ie zo vast? Lijkt wel of iemand er op moet kunnen zitten! :X :D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:41
Wat is er nou mis met dubbelzijdig tape?
Op zaterdag 01 juni 2002 01:55 schreef Dextro het volgende:
dubbelzijdige tape trekt op nie veel als ge dat langst de binnenkant bekijkt.
:? :?

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:00
Kauwgom :+

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 11:49 schreef Dextro het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik voor de montagekit zal gaan. En eventueel dan afwerking met silicone.

Thx Folks :7
Beetje late post hoor alleen Montage kit heeft een een bepaalde dikte.. dus je krijgt een naad als je langs buiten naar je window kijken (tussen je case zelf en je plexi bedoel ik dus).

Verwijderd

kep het gewoon met 1 sec lijm vast gezet :)

Verwijderd

Met lijm gedaan ja.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 21:44
Ik heb het ook met montagekit gedaan en als je niet teveel gebruikt en zomaar op een paar plekken zit het hartstikke vast en het plexiglas staat helemaal niet verder van de kast als met secondelijm en al helemaal niet in vergelijking met dubbelzijdige tape.

Verder zal ik binnenkort er wel foto's van plaatsen maar ik verwacht nog een onderdeel en moet nog wat spuiten. Hopelijk vinden jullie hem mooi! Tis namelijk mijn eerste MOD! 8-)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Op zaterdag 01 juni 2002 09:56 schreef eightValve het volgende:
Seconde-lijm is goed, maar pas op voor de verf van je case!!! Ik heb zelf een chieftec, en daar kwam echt een witte waas :( :( :( :'( :'( :'( over mijn lak toen ik met seconde lijm aan de slag ging.
Er is een hele simpele manier om die witte waas te voorkomen, het gebeurt namelijk ook wel eens als ik een bril van een klant aan het repareren ben, gewoon de fhön erop zetten. Die witte waas is "lijm-condens" die neerslaat, als je er een KOUDE föhn op zet heb je het nooit weer

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 01 juni 2002 12:03 schreef Phreak het volgende:
Wat is er nou mis met dubbelzijdig tape?
[..]

:? :?
volgens mij is dat Belgisch voor "Als je de binnenkant van je side-panel dan bekijkt, zie je die lelijke tape zitten, en dat is niet zo mooi".

(thanks Babelfish! :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1