Mozilla loopt vast met XMMS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 14:22
Via de search vond ik wel een topic die hier ook leek, maar mijn probleem ligt net iets anders, daarom maak ik een nieuwe aan :)

Als ik een mp3tje met XMMS (1.2.6) draai en ik zit lekker te browsen met Mozilla (1.0 RC3) dan gebeurt er na een tijdje wat vervelends en dat is dat Mozilla nergens meer op reageert. Hij is zeg maar vast gelopen.
Als ik XMMS op stop zet, dan gaat Mozilla weer vrolijk verder.
Ik zet XMMS dan weer op play en ga verder met browsen maar na tijdje gebeurt er weer precies hetzelde :(

Me geluidskaart is zo'n VIA in moederbord (weet ff niet meer het type), ik draai kernel 2.4.18 en de driver voor me geluidskaart in de kernel gebakken.
Ik heb een hier ook een pre-emtive kernel liggen (versie 2.4.19-pre5 geloof ik) maar als ik die draai dan gebeurt er precies hetzelfde.

Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen, het enigste dat ik weet is dat het vreselijk irritant is :P

Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat toevallig java enabled in mozilla? Zo ja, uitzetten - die probeert de soundcard te openen en dat blockt totdat de soundcard available is. Dus blockt mozilla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2P
Op zaterdag 01 juni 2002 00:58 schreef beelzebubu het volgende:
staat toevallig java enabled in mozilla? Zo ja, uitzetten - die probeert de soundcard te openen en dat blockt totdat de soundcard available is. Dus blockt mozilla...
Ja die was enabled. Maar ff uitgezet.

Hopen dat me probleem nu al is opgelost :)
anders horen jullie het wel...

Het betekent trouwens nu wel dat ik geen java meer kan zien, dus deze oplossing is niet zo ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/edit: laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2P
Hmmm, hij doet het nog steeds niet goed, bleef net ook weer hangen :( Na stoppen van XMMS ging ie gewoon weer verder, echt vreemd dit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al op Mozilla.org gekeken of dit in bugzilla staat? Zoniet: even melden, duplicates vinden ze niet erg:) Zo ja, dan is er misschien al een work around of je kunt zien hoe ver ze zijn met het oplossen van de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Laat me raden: flash? (zelfde verhaal als bij java)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2P
Op zaterdag 01 juni 2002 01:32 schreef Jotti het volgende:
Laat me raden: flash? (zelfde verhaal als bij java)
Ja op flash sites loopt ie standaard vast, maar dat had ik al gevonden in de search.

Toevallig klik ik net op zo'n banner hier en ik merkte op dat dit een flash banner is :o
Was me eigenlijk nog nooit eerder opgevallen.

Is hier geen workaround voor? Want bij deze banner zit geen geluid dus ik snap ook niet waarom Mozilla zou hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Heeft die via chip misschien een 2e sound device (net als sbpci128 die ik eerst had), /dev/dsp1 ofzo? Dan kan je dat in XMMS als sound device instellen en dan loopt mozilla niet meer vast enzo. ("vreemd" genoeg heb ik er met mijn sb live 5.1 geen last meer van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2P
Op zaterdag 01 juni 2002 01:39 schreef Jotti het volgende:
Heeft die via chip misschien een 2e sound device (net als sbpci128 die ik eerst had), /dev/dsp1 ofzo? Dan kan je dat in XMMS als sound device instellen en dan loopt mozilla niet meer vast enzo. ("vreemd" genoeg heb ik er met mijn sb live 5.1 geen last meer van).
dsp1 staat wel in /dev, ik heb um ff gechmod naar 777 (en ook /dev/mixer1) en XMMS daarop ingesteld maar dan wil hij geen mp3's afspelen (can't open audio blah blah).

Zou het misschien niet aan me VIA geluidskaart liggen?
(ik kan me nog iets herinneren aan de oude sig van beelzebubu :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 08:57

Valium

- rustig maar -

xmms houdt je soundcard bezet (dat wist je al).

Je kunt mozilla een andere manier van afspelen laten gebruiken door in je homedir een bestandje aan te maken:
.mozillarc
Daarin zet je:
MOZILLA_DSP=blabla

blabla kan zijn: auto, esddsp, artsdsp, none
Zorg er vervolgens ook voor dat xmms bijvoorbeeld esd (esound) gebruikt en alles werkt prima tegelijk.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zo'n onboard geval is meestal nogal beperkt (ik heb ook zo'n VIA ding op m'n EPoX 8K7A), een echte SB Live/Audigy heeft toch wel z'n voordelen, ook in Linux. Een ouwe SB PCI128 die je voor een paar knaken kan kopen ook. Tja, ik vrees dat er niet veel te doen valt. Tenzij je mozilla/flash/java zover weet te krijgen dat ie een wrapper zoals arts of es gebruikt, maar hoe en wat weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2P
Ok ik hoorde Valium wat zeggen over esound met XMMS en heb het daar ook even op ingesteld. Ik moest wel pre-buffer wat omhoog schroeven anders had ik verschikkelijk geluid. Maar het werkt nu goed. Ik kan flash sites met geluid horen en zien :) terwijl XMMS lekker me mp3tje afspeelt :9

Bedankt voor de hulp ;)
Pagina: 1