Toon posts:

[jpg] verschil tussen mac en pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een paar desktopjes te maken voor iemand met een mac, hij woont in amerika dus ik kan dingen alleen via internet laten zien, maar als ik hem twee voorbeelden laat zien, met verschillende overlay kleuren maar de rest is hetzelfde) ziet hij alle plaatjes grijs ...
iemand een id ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jpeg is een standaard. Dat zou ie dus gewoon moeten zien. Je hebt dus blijkbaar een fout gemaakt in je compressie oid... probeer 'm eens als GIF (lelijk voor >256 kleuren door de downmix, I know) te sturen, of als PSD bestand. Dan weet je al dat 't aan je Jpeg compressie/file ligt.

Overigens heeft een Mac t.o.v. een windows-pc een Gamma-waarde van 1,2; een afbeelding geeft een mac dus iets lichter weer (imo natuurgetrouwer, ik heb mijn windows-pc ook op deze stand gecalibreerd staan).

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met photoshop, dus aan de compressie zal het lijkt mij niet liggen ...
de ontvanger heeft geen photoshop trouwens dus dat gaat ook niet echt werken ...

als ik em als jpg opsla heb ik wel bij color de optie ICC Profile: sRGB IEC61966-2.1

deze hem ik nu niet aangevinkt, maar ik kan die gast nu ff niet bereiken om het te proberen, maar heeft iemand enige id of het wel werkt als ik deze optie aanvink ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee... als het goed is niet... je lockt dan alleen je kleurprofiel aan het Jpegje, zodat ie altijd goed wordt weergegeven (natuurgetrouw), en ook natuurgetrouw (mits je printer goed gecalibreerd is) wordt afgedrukt. Met het grijs worden van een afbeelding heeft dit niks te maken. Laat die gast eens een screenshotje maken en terugpasen, dan weten we waar we over praten. Hij zou nu zo'n beetje wel wakker moeten zijn als ik zo naar de tijd kijk (misschien aan het werk)...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hoe wil dat type zijn jpeg bekijken, oftewel welk view-programma ondersteund hij (en ondersteund dat jpeg?)

veel maccers (en zeker in de VS) gebruiken belachelijk oude computers en OS-en, er lopen daar nog flink wat rond die nog gewoon lager dan macOS 8.5 draaien, kans is groot dat het viewprogramma van deene zelf gewoon verouderd is.

kleurprofile ondersteund een mac ook, (meen zelfs dat dit oorspronkelijk mac-based is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen