Star Wars Pod Racer

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29
Na het zien van de film dacht ik weer aan mijn oude pod racer spelletje en wilde ik dat toch weer eens gaan spelen.
Het probleem is nu echter dat ik voordat je een race begint, een wit scherm krijgt. Als je snel genoeg bent kun je Alt-F4 nog gebruiken, anders loopt hij vast.

Gek genoeg had een vriend van me laatst precies hetzelfde probleem.

Ik draai Win2000 Pro op een Athlon XP 1700, Matrox Millennium G550, MSI k7t266, 512 mb

Die vriend van me draait WinXP (pro), maar ook daar draait het dus niet. Hij heeft het ook al in Win98 comp. modus geprobeerd, dit werkte ook niet. Op zijn werk (beetje dubieus misschien) werkte het wel, ook met WinXP (pro).

Wat nu echt vreemd is dat dit spel mij helemaal geen problemen gaf op mijn celly 400 met een voodoo banshee!

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Het spel is gebaseert op 3dfx, dus je Matrox-kaart zal dan wel de bottle-neck zijn.

tampert, kriminalpolizei

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:17
hij deed t vroeger anders prima op mijn tnt1
dus dat is t ook niet.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 00:29 schreef Turismo het volgende:
hij deed t vroeger anders prima op mijn tnt1
dus dat is t ook niet.
Een TNT1 is geen Matrox kaart...Matrox heeft nogal wat incompatibiliteitsproblemen meen ik me te herinneren. Dus daar zou het toch best aan kunnen liggen.

Verwijderd

Het klopt idd dat die Matrox kaart incompatibiliteitsproblemen had, en volgens mij was het ook nog een 3dfx kaart EN gebruikt Star Wars Pod Racer Direct3D :)

• Sherlock
Die vriend van me heeft het dus opgelost: hij heeft de DirectDraw refresh rate lager gezet dan die van zijn monior, en nu werkt het.

Bij mij werkt dat dus nog niet!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:55 schreef JerryH het volgende:
Die vriend van me heeft het dus opgelost: hij heeft de DirectDraw refresh rate lager gezet dan die van zijn monior, en nu werkt het.

Bij mij werkt dat dus nog niet!
yep klopt! heb ik ook zo gedaan

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:00

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 01 juni 2002 07:27 schreef Terr het volgende:
Het klopt idd dat die Matrox kaart incompatibiliteitsproblemen had, en volgens mij was het ook nog een 3dfx kaart EN gebruikt Star Wars Pod Racer Direct3D :)
ik lees hier even wat. en verduidelijk.

Matrox is geen 3DFX kaart

zo dat is duidelijk ;)
Matrox draait lekkerder met OpenGL dan met Direct3D maar dat maakt hem niet een voodoo like kaartje.

• Sherlock
Op zaterdag 01 juni 2002 13:06 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

ik lees hier even wat. en verduidelijk.

Matrox is geen 3DFX kaart

zo dat is duidelijk ;)
Matrox draait lekkerder met OpenGL dan met Direct3D maar dat maakt hem niet een voodoo like kaartje.
Oké, dus het ligt aan de Matrox kaart. Zijn er mensen met een Matrox kaart die het spel wel kunnen spelen?

Edit: Ik zag net op http://www.lucasarts.com/products/starwarsracer/ dat de Matrox Chipset van de G450 wel ondersteund. wordt. De lijst lijkt me al aardig oud, maar dit spel moet toch gewoon kunnen draaien dan??

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 01 juni 2002 13:16 schreef JerryH het volgende:

[..]

Oké, dus het ligt aan de Matrox kaart. Zijn er mensen met een Matrox kaart die het spel wel kunnen spelen?

Edit: Ik zag net op http://www.lucasarts.com/products/starwarsracer/ dat de Matrox Chipset van de G450 wel ondersteund. wordt. De lijst lijkt me al aardig oud, maar dit spel moet toch gewoon kunnen draaien dan??
Lijkt me wel, volgens mij is de G550 een opgevoerde G450.
Ik heb het spel zowel met een TNT2 M64, GF2MX400, GF2GTS als mijn nieuwe kaart gespeeld (zie sig) en nergens problemen mee gehad.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Sherlock
Zou Windows 2000 er nog iets mee te maken hebben? Het is natuurlijk geen OS wat gemaakt is om spellen mee te spelen...

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Good, bad, I'm the guy with the gun!

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Volgens mij moet het ook gewoon kunnen. Ik heb een neef die met een Matrox G450 draait. En die kan het spel ook gewoon spelen

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48

Zjemm

...

same here

opensecure.nl

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:56

Pubbert

random gestoord

Op zaterdag 01 juni 2002 00:13 schreef JerryH het volgende:
Na het zien van de film dacht ik weer aan mijn oude pod racer spelletje en wilde ik dat toch weer eens gaan spelen.
Het probleem is nu echter dat ik voordat je een race begint, een wit scherm krijgt. Als je snel genoeg bent kun je Alt-F4 nog gebruiken, anders loopt hij vast.

Gek genoeg had een vriend van me laatst precies hetzelfde probleem.

Ik draai Win2000 Pro op een Athlon XP 1700, Matrox Millennium G550, MSI k7t266, 512 mb

Die vriend van me draait WinXP (pro), maar ook daar draait het dus niet. Hij heeft het ook al in Win98 comp. modus geprobeerd, dit werkte ook niet. Op zijn werk (beetje dubieus misschien) werkte het wel, ook met WinXP (pro).

Wat nu echt vreemd is dat dit spel mij helemaal geen problemen gaf op mijn celly 400 met een voodoo banshee!

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
je had wel eens dat oude games niet op win2k/xp draaiden.. maar wat je net verteld.. snap ik niet.. zal hem eens ff proberen als ik thuis ben..

* Pubbert heeft beide games legaal :D

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Sherlock
Hmm, heb net de laatste beta drivers voor win2k gedownload en deze werken ook niet.

De oplossing die op het Matrox forum gegeven werd was wel het downloaden (en installeren natuurlijk |:( ) van de beta drivers. Dat was alleen wel voor Win98. Ik neem aan dat ik die drivers niet kan gebruiken voor win2k..

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
is het wat dat spel? heb laast op een arcade kast gespeelt, wel kicke besturing heb je dan :P

• Sherlock
Ik ga me eens registreren bij het Matrox forum. Ik laat de oplossing wel weten (als die er is natuurlijk...)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
White Screen Lockup
NOTE: A new executable file for the game "Swep1rcr.exe" is available to address this issue. We recommend that you download the new exe file for the game from the LEC FTP site.

Simply copy or save this file into your Racer folder on the harddrive (the default location is C:\Program Files\LucasArts\RACER). When you are asked if you want to overwrite the existing Swep1rcr.exe file, select "Yes". Then try playing the game once more to see if the new file corrects the problem.

IMPORTANT: Please be aware that this updated version of the game exe is for the domestic (U.S.) and other English versions of the game. If you have a non-English international version of Star Wars Episode I Racer, please download the international update by clicking here.

http://support.lucasarts.com/trg/xp/swep1racer.htm

O-)

• Sherlock
Haha, bedankt! Ook voor het omhoog schoppen trouwens ;)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Beetje oud he :P

Move naar SPV, daar hoorde deze tenslotte thuis :)

[ Voor 63% gewijzigd door Crash op 13-08-2004 11:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.