[Dolby] Dolby TV kaart naar Live 5.1 doorlussen

Pagina: 1
Acties:

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op mijn TV kaart zit Dolby Pro Logic, intern kan ik de TV kaart via zo'n audio kabel voor mijn CD naar mijn Live 5.1 doorlussen. Nou wil ik graag dat de TV kaart (Hauppauge WinTV theatre) het audio signaal van de TV (inclusief Dolby Pro Logic signaal) doorgeeft aan de geluidskaart. Op mijn geluidskaart zit namelijk een 5.1 setje aangesloten.

Ik denk niet dat dit mogelijk is aangezien de TV kaart zelf een decoder aan boord heeft die voor de correcte output op ieder kanaal zorgt, maar ik vraag het toch maar even.

[update] Nee natuurlijk kan dit niet, de audio kabel geeft maar 2 kanalen door.

[update2] Als ik mijn TV kaart en geluidskaart tegelijk op de speakers aansluit heb ik dan eerder last van ruis of iets dergelijks? M.A.W. moet ik een swtich bouwen.

Dus de center speaker gaat naar de center input van de geluidskaart en de center input van de tv kaart tegelijk.

Verwijderd

Er zit zeker ook geen SPDIF-uitgang op je tv kaart?

• TweakerNummer
  • Niet online
Weet ik niet, net een search gerund om te achterhalen, maar iedere site geeft hetzelfde: Sony/Philips Digital InterFace, enz. Dus ik denkt het niet, maar zeker weten doe ik dat dus niet.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dolby prologic zit toch gewoon in het stereo kanaal, dus als je een stereo kabeltje van je tv kaart naar je snd kaart hebt zit het goed. moet je op je geluidskaart even instellen dat je dolby prologic wil en klaar.

een gewone tv kaart kan geen dolby digital oid ontvangen alleen stereo met bijv prologic er in gemixed.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• TweakerNummer
  • Niet online
Je hebt gelijk
Hoe werkt dolby ProLogic?

De vier kanalen zitten in een zogenaamde "matrix" in het stereokanaal. Met deze techniek kunnen in het stereosignaal 4 kanalen gecodeerd worden.

Het centerkanaal is heel eenvoudig te verklaren. Dit is gewoon al het geluid dat mono is opgenomen en uit beide speakers evenhard komt. De decoder zal dat herkennen en zal het geluid naar het centerkanaal sturen.
echter mijn TV kaart laat geen geluid horen over de achterste kanalen, waarschijnlijk omdat ie het intern al decodeerd. Of omdat de TV geen Dolby Pro Logic signaal krijgt, alleen stereo.... |:(

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik heb Line In als soundsource aangezet waardoor ik nu over alle 4 de speakers geluid heb, echter de soundcard moet natuurlijk wel Dolby Pro Logic decoderen. Weet iemand hoe ik dat aanzet?

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 10:20 schreef Pascal81 het volgende:
Er zit zeker ook geen SPDIF-uitgang op je tv kaart?
Op zaterdag 01 juni 2002 10:31 schreef TweakerNummer het volgende:
Weet ik niet, net een search gerund om te achterhalen, maar iedere site geeft hetzelfde: Sony/Philips Digital InterFace, enz. Dus ik denkt het niet, maar zeker weten doe ik dat dus niet.
:?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een
Hauppauge WinTV Theather
SB Live 5.1
Midiland S4 7100 (5.1)

Deze combinatie werkt perfect. Midiland kan ook in Dolby Prologic mode gedraaid worden.
Het enigste wat ik hoef te doen is de Speakerset switch voor Dolby Prologic over te halen, en het center van de speakers aan te sluiten op de TVkaart ipv Sblive.

• TweakerNummer
  • Niet online
Mijn speakerset heeft geen decoder, daarom ook geen Dolby Pro Logic switch. Maar jij moet nog steeds je center speaker in de Hauppauge pluggen en daar heb ik geen zin in. M.A.W. ik zal wat kabeltjes en een switch of zo kopen. Ik wil dus een 2 composite male input (Hauppauge WinTV en SoundBlaster Live 5.1) naar 1 female output (voor speakers), als die er zijn tenminste.

BTW om echt Dolby Pro Logic te hebben moet je ook nog de back speakers op de surround plug van je Hauppauge plaatsen.

Verwijderd

BTW om echt Dolby Pro Logic te hebben moet je ook nog de back speakers op de surround plug van je Hauppauge plaatsen.
Klopt, Midiland heeft daar een aparte aansluiting voor. Dus die staat direct op mijn Haupauge aangesloten :)

• TweakerNummer
  • Niet online
bofkont :)

Ik ga met draden en splitters werken. Alleen eerst even kijken of WinTV wel goed beeld geeft, anders blijf ik bij DScaler en Stereo.

Verwijderd

owja, in het geval je achter geen geluid krijgt, bij stereo, dan moet je de "Record" instellingen line-in aanzetten.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
je kunt ook kijken naar 3 2kanaals mengpaneeltjes, of iets zelf bouwen wat dezelfde functie vervuld

• TweakerNummer
  • Niet online
Daar vraag ik oom naar in [topic=512122/1/25] ik weet alleen niks over prijs, kwaliteit en dergelijke. Zelf bouwen lijkt me moeilijk omdat de kwaliteit goed moet blijven.
Pagina: 1