Toon posts:

Welke keyboard voor beginner?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede keyboard. Welke winkel heeft het grootste assortiment? Het hoeft niet de state of the art te zijn. In het forum zie ik iets over die yamaha clavinova of zoiets. Is dat wat?

Ik heb geen muziekervaring. Qua budget wil ik ongeveer 800 euro aan uitgeven.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
800 euro en je hebt nog geen muziek ervaring?.. das een leuk begin :).. vertel eerst maar es wat je wilt.. wil je zon ding met ingebouwde ritmes zodat je strax leuk op de bruiloft van je oom kunt gaan staan spelen? of wil je echt goed leren spelen?.. wil je in een band gaan.. enz enz..
lijkt me handig als je dat eerst weet..
verder moet je gewoon veel muziekzaken bijlangs gaan en veel dingen uitproberen.. blijft toch altijd een kwestie van smaak.. (en genre muziek om niet te vergeten :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik wil strax in de vakantie muzieklessen nemen.
Het is niet zozeer dat ik in een band wil of voor mijn oom wil spelen. Maybe meer om indruk op de meiden te maken. :P

Weet eigenlijk niet wat voor soort toetseninstrument ik wil eigenlijk. Heb beetje in dit forum zitten browsen. Keyboard, sythesizer en digitale piano. hmmm :?

Ik heb net bij feedback.nl een hele mooie yamaha p80 gezien. kostte eur 999.

Echte reden is dat ik wat met muziek wil doen. Dat thuiszitten na het werk is begint beetje keel uit te hangen. En om nou elke avond op tweakers door te brengen begint ook beetje ... uit te hangen :)

Muziek maken schijnt best ontspannend te werken. Dus antwoord op jou vraag: ik wil beetje mijn ei kwijt op zo'n toetseninstrument kunnen.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 00:23 schreef ai-jojo het volgende:
ik wil strax in de vakantie muzieklessen nemen.
Het is niet zozeer dat ik in een band wil of voor mijn oom wil spelen. Maybe meer om indruk op de meiden te maken. :P

Weet eigenlijk niet wat voor soort toetseninstrument ik wil eigenlijk. Heb beetje in dit forum zitten browsen. Keyboard, sythesizer en digitale piano. hmmm :?

Ik heb net bij feedback.nl een hele mooie yamaha p80 gezien. kostte eur 999.

Echte reden is dat ik wat met muziek wil doen. Dat thuiszitten na het werk is begint beetje keel uit te hangen. En om nou elke avond op tweakers door te brengen begint ook beetje ... uit te hangen :)

Muziek maken schijnt best ontspannend te werken. Dus antwoord op jou vraag: ik wil beetje mijn ei kwijt op zo'n toetseninstrument kunnen.
Ok een heel simpele vraagstelling dan:
1. wil je piano leren spelen zodat je vlot twee-handig een lekkere riedel live kan spelen -> koop een (electrische) piano
2. wil je goed kunnen leren spelen en bekende nummers met vaste ritmes ten gehore brengen -> koop een keyboard met ingebouwde begeleidings functies
3. wil je ECHT zelf muziek gaan maken -> koop een synth, een all-round synth is dan aan te raden (workstation)...zijn meestal wel wat duurder, maar voor 800 euro vind je vast iets leuks.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38

Eraser127

Nijkerk

Feedback in Utrecht of Rotterdam, of muziekhuis DaCapo in Leek, meer weet ik niet ;)

My Discogs

Verwijderd

Ik kanhelaas niet zien waar je woont, maar als je in de buurt van Eindhoven woont kun je zeker even kijken op de site van EMI:

http://www.emi-online.nl

Succes!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
als ik jou zo hoor zou ik gewoon voor een elektrische piano gaan.. de yamaha p-80 is inderdaad een erg mooi ding..
al vind ik het wel een grote gok.. stel dat je er nix aan vind?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 00:26 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ok een heel simpele vraagstelling dan:
1. wil je piano leren spelen zodat je vlot twee-handig een lekkere riedel live kan spelen -> koop een (electrische) piano
2. wil je goed kunnen leren spelen en bekende nummers met vaste ritmes ten gehore brengen -> koop een keyboard met ingebouwde begeleidings functies
3. wil je ECHT zelf muziek gaan maken -> koop een synth, een all-round synth is dan aan te raden (workstation)...zijn meestal wel wat duurder, maar voor 800 euro vind je vast iets leuks.
thanx MrRudi,

twijfel meer tussen optie 1 en 2. Het wordt dus een digitale piano. Maar zit daar ook ritmes en zo op? Ik wil wel met twee handen (akkoorden of zoiets) spelen. Een vriendin van mij neemt pianoles en dat ga ik ook doen. Nou ja keyboard les dan ofzoiets.

Ik ga geen vleugel in mijn woonkamer neerzetten zoals zij.

Ja vlot tweehandig riedelen ja -> optie 1
Maar ook met ritmes en zo -> optie 2

Ik ga eens bij Feedback kijken van de week.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 00:36 schreef ai-jojo het volgende:

[..]

thanx MrRudi,

twijfel meer tussen optie 1 en 2. Het wordt dus een digitale piano. Maar zit daar ook ritmes en zo op? Ik wil wel met twee handen (akkoorden of zoiets) spelen. Een vriendin van mij neemt pianoles en dat ga ik ook doen. Nou ja keyboard les dan ofzoiets.

Ik ga geen vleugel in mijn woonkamer neerzetten zoals zij.

Ja vlot tweehandig riedelen ja -> optie 1
Maar ook met ritmes en zo -> optie 2

Ik ga eens bij Feedback kijken van de week.
Er zullen ongetwijfeld goede digitale piano's zijn die ook ritmes hebben enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 00:32 schreef nikao het volgende:
als ik jou zo hoor zou ik gewoon voor een elektrische piano gaan.. de yamaha p-80 is inderdaad een erg mooi ding..
al vind ik het wel een grote gok.. stel dat je er nix aan vind?
ja jou gedachte kan ik me wel voorstellen. Dan is 999 euro wel een flinke gok. Maar ach heb net vakantiegeld binnen en ik ga toch niet op vakantie. Dus wat the heck. :P

But seriously, zo'n stage piano is dat the same thing als zo'n mini-vleugel als bij mijn vriendin? Ze heeft een Chang Young of zoiets. Ik heb daar wel wat gepingeld. (iets van de backstreet boyz) en het voelde goed aan :)

Verwijderd

ik denk dat er maar 2 soorten zijn van keyboard .

ik ken enkel een azerty of een qwerty .
ervaren ben ik nog niet! ik typ met 1vinger /hand!

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag wezen kijken. En heb er vijf gevonden die ik leuk vind. Daarvan denk ik dat ik voor de yamaha p-80 ga.

Roland RD150 - eur 1075
Technics XP-50 - eur 1145
Yamaha P-80 - eur 999
Korg SP-100 - eur 599
Kurzweil SP88X

iemand die d'r ook zo ook over denkt?

Ik vond de technics het mooiste eruit zien, maar volgens mij zijn die toetsen semi-gewogen.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Technics XP-50 :? Lijk me niet. D8 dat Technics serie begint met KN....

Roland had een XP50 wat ik een prima synthesizer workstation vindt. Vele speel mogelijheden. Wel in de categorie van ca. 1500E. Met sound-card uitbreidingen kwam ie op 2500E.

Persoonlijk lijk me de P80 of RD150 (deze zou mijn keuze zijn) allezins redelijk en onstijg je de kwalificatie van speelgoed. Ieder geval lijk me dat je er zin in hebt en gaat voor een weighted 88-key.

Ik zou zeggen ga naar de winkel en probeer (advies: maak een afspraak) ze op een doordeweekse dag. In het weekend hebben de shops geen tijd. Laat je leiden door het gevoel en de klank.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 20:12 schreef PtrO het volgende:
Technics XP-50 :? Lijk me niet. D8 dat Technics serie begint met KN....

Roland had een XP50 wat ik een prima synthesizer workstation vindt. Vele speel mogelijheden. Wel in de categorie van ca. 1500E. Met sound-card uitbreidingen kwam ie op 2500E.
Klopt ik heb er een, is mijn main synth, met vier expansion boards. Geweldig apparaat! Is wel wat duurder dan 800 euro, en waarschijnlijk niet helemaal hetgeen de topicstarter zoekt.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb een roland e65, gelijk als beginner gekocht, wel spijt van gehad aangezien het dingetje toendertijd 2000 gulden koste en ik na 2 jaar gestopt met keyboard les. Ben wel verder gegaan met Gitaren :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 01 juni 2002 22:58 schreef MaDLiVe het volgende:
Ik heb een roland e65, gelijk als beginner gekocht, wel spijt van gehad aangezien het dingetje toendertijd 2000 gulden koste en ik na 2 jaar gestopt met keyboard les.
wij waren ook hier begonnen met een roland e56..
2e hands kun je keyboards voor weinig op de kop tikken.

800 euro is idd een heel mooi bedrag..
Ik zou voor een goeie casio gaan of een leuke roland.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Ik ben begonnen met keyboardlessen, 3 jaar later heb ik er piano lessen bijgevolgd. En nu bespeel ik al zo'n 12 jaar toetsen :) Ik kan nog wel merken dat mijn rechterhand een voordeeltje heeft op mijn linkerhand, maar veel oefenen en dan lukt het wel.

En als je indruk wil maken op de meiden zou ik pianolessen nemen.

Verwijderd

casio -> zekers niet
Roland, Korg & Yamaha
ff aan pa nagevraagd is muziekdocent moet het dus eigenlijk wel weten en casio vond ie helemaal niks >:)

Verwijderd

Casio is meer een B merk onder de keyboards. Ik heb zelf een Yamaha PSR 9000 (jammer genoeg heb ik niet de Pro versie :'( ), en ik ben begonnen op een Kawai (type weet ik nie meer) Daarna heb ik 4 Yamaha's gehad. En die zijn me zeer goed bevallen. Yamaha maakt goeie allround keyboards, maar het beste is toch om naar een winkel te gaan en gewoon wat uitproberen of desnoods een verkoper wat voor te laten spelen.
Pagina: 1