Toon posts:

[PW] Duitse bedrijven filter gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Don't flame me .. maar ik wil toch graag weten (nog steeds dus) hoe het nu is gesteld met de PriceWatch en Duitse bedrijven.

Ik ben vandeweek bv. heftig op zoek geweest naar een digicam. Maar prijzen vergelijken is een helse klus omdat je niet uit kunt gaan van de goedkoopste prijs voor een model in het overzicht van alle camera's, omdat dat 99% zeker een Duitser is. Vaak zijn de 1e 10 bedrijven of meer Duits. (en zelfs Luxemburgs, Frans, enz. Maar voornamelijk Duits.)

Wat is dan het probleem met Duitse bedrijven?

Nou .. dat ze bv. niet onder de Nederlandse wetgeving vallen bij problemen. Dat ze een ander BTW tarief hebben, en in de helft van de gevallen nog niet eens naar Nederland levert. Dat je vaak niet in het Nederlands of amper in 't Engels kunt bestellen. Dat je je spullen erg lang kwijt bent vaak als bij RMA oid je spullen helemaal naar Duitsland moeten. Dat een meer dan gemiddeld aantal een negatief advies heeft in de Shop Survey. Enz. Enz. Enz.

Dit alles vertroebelt het beeld enorm. Ik heb dat ook al eens eerder aangekaart. De Duitse BTW is 16%, waardoor ze vrijwel allemaal bovenaan staan als de goedkoopste. Als zodoende is de prijs die je in het overzicht ziet van verschillende camera's niet representatief voor de prijzen in Nederland. Die zijn vaak 100 Euro of meer duurder. Vergelijken gaat zo dus heel moeilijk want je bent nu gewoon verplicht om bij elke prijs te kijken waar elk bedrijf zit. En na een stuk of 100 ben je dat best wel zat. Even snel vergelijken van modellen is er niet meer bij. Vergelijken met folders en catalogi (offline media ja) is ook klote.

Stel je bv. eens voor: je hebt een Wehkamp gids of de Dynabyte folder voor je neus en ziet een camera van 800 Euro. Je denkt van "hmm, interessant". Je pakt de PriceWatch er bij en ziet bij dat model staan: 650 Euro. Dus je pleurt je catalogus weg want zelfs met shipping is dat veel goedkoper. Maar dan ga je nog eens goed kijken .. en je moet omlaag scrollen om een Nederlandse winkel te vinden .. en de prijs stijgt maar. Heb je uiteindelijk een winkel gevonden aan deze kant van de grens, is de prijs al 775 Euro of zo. Nog steeds goedkoper, maar totaal een andere, hogere prijs. Wat dus niet is af te leiden van je snelle blik op het overzicht van camera's in de PriceWatch. Je moet voor elk merk en dan nog eens voor elk model eerst specifiek gaan kijken bij alle winkels die dat model verkopen of het wel een Nederlandse winkel is. Het globale overzicht is nu compleet nutteloos geworden zonder een filter.

Dus nogmaals mijn vraag: is het niet mogelijk om een optionele filter te maken op land? Zodat de mensen die niet bij een Duits bedrijf (of om het even welk land) willen bestellen, die bedrijven uit de PriceWatch kunnen filteren. Of een onderscheid tussen Nederlandse winkels en buitenlandse winkels. Of juist specifiek alleen winkels zichtbaar uit een bepaald land. Bv. Nederland.

Ik zeg dus niet dat ze uit de PriceWatch moeten verdwijnen. Ik zou alleen graag zien dat er een filter is in te stellen. Ik betaal liever iets meer voor m'n spullen in Nederland, dan dat ik het risico neem bij een Duits bedrijf. Bij problemen sta je binnen Nederland veel sterker.

Dus dat is mijn serieuze voorstel. Een filtertje. Dat kan nooit erg veel of moeilijk werk zijn, en je maakt er veel mensen (waaronder ik) erg blij mee. Bovendien verhoogt het de functionaliteit van het algemene overzicht van de PriceWatch behoorlijk. Gewoon een veldje met een optie :)

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

* megamuch is het daarmee eens.

(verder eigenlijk weinig te melden, maar wat HlpDsK zegt is wel btje waar... )

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 10:26
Daar had ik ook "last" van afgelopen week, ook toevallig met een digicam. Bijna alle goedkoperen waren duitsers, uiteindelijk toch in duitsland gekocht maar niet via een site, maar gewoon ff naar de mediamarkt gegaan 2km verderop :). Zo'n filter zou inderdaad wel handig zijn :)

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

HEAR, HEAR. Ik wist niet van de "problemen" met Duitse bedrijven. En ben toevallig ook net bezig met het Shoppen voor een camera en gebruik daarvoor pricewatch als richtlijn. Nu ik hoor dat ik niet zomaar af kan gaan op die prijzen, kan ik mijn werk weer op nieuw gaan doen.

Ik ben dus ook voor een landen filter.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die feature zit in de nieuwe layout:

<center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1022881992.gif'[/img]</center>

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Oeh... Een tipje van de sluier! :9

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

deja-vu wat betreft HlpDsk's post.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 23:57 schreef Femme het volgende:

<center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1022881992.gif'[/img]</center>
Very nice

Ziet er goed uit :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 31 mei 2002 23:57 schreef Femme het volgende:
Wordt dat ook een profiel/prefs instelling? :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Abonnee/crew pref >:) .

Voor normale users staat-ie standaard op Nederland.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 22:33 schreef Femme het volgende:
Mooi, ik ben toch crew :P

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je er wel 'landenfilter' van maken hé ;) :P

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

telt IRC crew ook mee :? :+ :+

Verwijderd

Voorbeeldje: Wil je 8x 256Mb Samsung DDR2700 bestellen, .. denk je hoihoihoi zo weinig geld maar? ... en blijkt het inderdaad een duitser te zijn... doh...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 22:41 schreef Gordijnstok het volgende:
Voorbeeldje: Wil je 8x 256Mb Samsung DDR2700 bestellen, .. denk je hoihoihoi zo weinig geld maar? ... en blijkt het inderdaad een duitser te zijn... doh...
Ja maar jij bent een eikel :+

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 22:46 schreef ACM het volgende:
Ja maar jij bent een eikel :+
Hmmz.. toch maar is die sig wijzigen, begint nu wel te irriteren.. :{ :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 01 juni 2002 22:47 schreef Gordijnstok het volgende:
Hmmz.. toch maar is die sig wijzigen, begint nu wel te irriteren.. :{ :P
Lol :P

Moet je maar niet lastig doen in LA >:) ;)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wat gebeurt er dan met www.tweakers.be/pricewatch.dsp ?
Komt die default op België te staan of verdwijnt die helemaal?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zolang er nauwelijks Belgische prijzen in de pricewatch staan heeft dat weinig zin. De pricewatch op tweakers.be zou zo goed als leeg zijn.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dan ga ik ook nog wat proberen te requesten...weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar bijvoorbeeld bij videokaarten sorteren op geforce4 ti4200, om maar wat te noemen...en dat je dan dus de verschillende merken krijgt :)

zou wel erg gaaf zijn als dat zou kunnen :o :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

bloasfist

Slot-A Crew

is dit de reden dat sinds vandaag fun computer center uit de lijsten verdwenen is? Dat is namelijk een prima toco (dat had je kunnen lezen in de shop survey, die ook nergens meer te vinden is), en zeer goedkoop.
Ik vind het een beetje raar (misschien zelfs hypocriet) dat zo'n winkel ineens in z'n geheel uit de pricewatch verdwijnt. (vanochtend was ie er nog, ik heb er namelijk zelf een mobo+proc+mem besteld vanochtend).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

AGHHH ik word helemaal gek hiervan. Ik ben op zoek naar een Digitale Camera, en in Duitsland zijn de camera's vaak een stuk voordeliger (niet alleen qua BTW).
Aangezien ik toch over internet wil bestellen en we allemaal de euro hebben, maakt het mij niets uit of mijn camera uit Groningen of Duitsland komt.

Nu zijn ALWEER de Duitse shops verwijderd. Ik vind dit volkomen BELACHELIJK. Nu moet ik zelf al die Duitse shops afgaan, omdat iemand het nodig vindt om ze te verwijderen?? Natuurlijk stipt Hlpdsk een paar puntjes aan die wel juist zijn, maar ik heb liever dat het iets langer duurt voordat ik alle prijzen goed heb uitgezocht, dan dat ik een paar honderd euro duurder uit ben door in Nederland te bestellen!

edit: dit is gewoon één van de meest waardeloze acties ooit van tweakers.net. Zorg dan dat dat filter er is, en laat het tot die tijd staan, maar verwijder niet de shops uit de pricewatch.

Erg, erg, erg, erg slechte "oplossing" :(:(:(

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

AGHHH ik wordt helemaal gek hiervan
beetje zoeken op GoT voor alternatieven zou ik zeggen :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zondag 02 juni 2002 19:00 schreef veldmuis het volgende:
dan ga ik ook nog wat proberen te requesten...weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar bijvoorbeeld bij videokaarten sorteren op geforce4 ti4200, om maar wat te noemen...en dat je dan dus de verschillende merken krijgt :)

zou wel erg gaaf zijn als dat zou kunnen :o :)
Dat is niet mogelijk zolang er geen specs database is. Je kunt wel gewoon zoeken op '4200', dan krijg je ook de meeste GeForce4 Ti4200 kaarten bij elkaar.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Op maandag 03 juni 2002 19:11 schreef Spice het volgende:
Bedoel je naar alternatieve pricewatches of alternatieve winkels (in Duitsland)? Pricewatch was juist zo handig omdat je een snel overzicht kreeg van de prijzen.

* T.T. gaat de shops maar weer toevoegen, en dan maar hopen dat ze niet weer verwijderd worden :'(

• Kees
  • Laatst online: 14:10

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
voorlopig heb ik (op verzoek van Floris) de duitse shops uit de pricewatch gehaald, toevoegen heeft dus geen zin.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• T.T.

T.T.

Sowieso

Op maandag 03 juni 2002 19:23 schreef Kees het volgende:
voorlopig heb ik (op verzoek van Floris) de duitse shops uit de pricewatch gehaald, toevoegen heeft dus geen zin.
Zijn ze uit de database verwijderd of worden ze alleen niet weergegeven in de pricewatch? Wanneer ze uit de DB verwijderd zijn, kan het wel degelijk nuttig zijn om ze alvast weer toe te voegen :?

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Dat ziet er goed uit :)
geizhals.cc is ook een goede pricewatch trouwens :)

edit: nog een mogelijkheid voor de pricewatch die ik nog nergens heb gezien... Mogelijkheid tot sorteren op chipset, dat je van elk type kaart dus alle merken met de prijzen kan zien :)

Specs

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 03 juni 2002 19:27 schreef T.T. het volgende:
Zijn ze uit de database verwijderd of worden ze alleen niet weergegeven in de pricewatch? Wanneer ze uit de DB verwijderd zijn, kan het wel degelijk nuttig zijn om ze alvast weer toe te voegen :?
ze staan er nog wel in hoor :P

• bloasfist
  • Registratie: September 2000

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 03 juni 2002 21:15 schreef ACM het volgende:

[..]

ze staan er nog wel in hoor :P
Ja, omdat ze er opnieuw ingezet zijn. (bora computer en fun computer.de heb ik het nou over). De shopsurvey beoordelingen zijn wel weg, en de prijzen zijn er ook pas net weer opnieuw door mensen (waaronder ik) ingezet.
Op maandag 03 juni 2002 19:23 schreef Kees het volgende:
Hm... maar waarom dan?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 03 juni 2002 21:35 schreef bloasfist het volgende:
Ja, omdat ze er opnieuw ingezet zijn. (bora computer en fun computer.de heb ik het nou over). De shopsurvey beoordelingen zijn wel weg, en de prijzen zijn er ook pas net weer opnieuw door mensen (waaronder ik) ingezet.
Nee, alles nog.

alleen niet meer zichtbaar voor de gebruikers.
Dat was de vraag van T.T. toch:?

• T.T.

T.T.

Sowieso

alleen niet meer zichtbaar voor de gebruikers.
Dat was de vraag van T.T. toch:?
Klopt helemaal, dan heb ik er alle vertrouwen in dat het nog wel een keer goedkomt :) Ik dacht even dat alles uit de DB was gegooid :'(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik schrok al: Leadtek GF4Ti4400 128MB is ineens 30 euro duurder :D

'k vind het wel een beetje jammer dat ze dus definitief niet zichtbaar meer zijn, want er zijn er een hoop die geen problemen hebben met het bestellen bij een Duits bedrijf. Garantie kan ook via de fabrikant, dus mocht je daar al gedonder mee krijgen, is dat gaan probleem en bovendien is het zoveel goedkoper dat je die extra problemen op de koop toe neemt.

Als ze niet naar Nederland verzenden, vind ik eigenlijk dat ze ook niet in de pricewatch moeten staan. Daar heb je nml bijna niets aan. De doelgroep van T.net heeft vaak geen auto en dan is het zelf ophalen in Duitsland een groot probleem.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:28

Cliffie

Trompetslet

Op dinsdag 04 juni 2002 10:21 schreef Grrrrrene het volgende:

knip
inderdaad, er vinden een paar mensen dat het vervelend is dat de Duitse bedrijven in de pricewatch staan, en ze zijn ook maar gewoon meteen verwijderd. Ik vond het reuzehandig, en het is toch de keuze aan jezelf om te kijken of je het ook daadwerkelijk bij een Duits bedrijf besteld?

Erg slechte zet deze actie :(

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 04 juni 2002 14:34 schreef Cliffie het volgende:

[..]

inderdaad, er vinden een paar mensen dat het vervelend is dat de Duitse bedrijven in de pricewatch staan, en ze zijn ook maar gewoon meteen verwijderd. Ik vond het reuzehandig, en het is toch de keuze aan jezelf om te kijken of je het ook daadwerkelijk bij een Duits bedrijf besteld?

Erg slechte zet deze actie :(
Check even naar boven, in de nieuwe layout is dat probleem verleden tijd. Denk ook even na over garantie enzo voordat je daar wat gaat kopen btw.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-01 15:40
Check even naar boven, in de nieuwe layout is dat probleem verleden tijd. Denk ook even na over garantie enzo voordat je daar wat gaat kopen btw.
En ehhh.... wanneer kunnen we de nieuwe layout nu verwachten? >:)

Ik wilde zojuist ook al weer gaan gillen toen ik zag dat de Duitse bedrijven weer verwijderd waren, maar kwam gelukkig nog net voor het sturen van een flame naar de crew dit onderwerp op GoT tegen :P

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
lankras:
En ehhh.... wanneer kunnen we de nieuwe layout nu verwachten? >:)
Dat duurt nog wel ff.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het nieuws, de pricewatch en de reviews zijn al gedaan. Gaande weg wordt het wel minder werk omdat veel al gedaan is, zoals knopjes en tabelstijlen die terugkomen. Het nieuws en de pricewatch waren ieder wel zo'n 1,5 week, terwijl ik met de reviews in een paar uur klaar was.

• nrg
  • Registratie: April 2001

nrg

Op woensdag 05 juni 2002 07:53 schreef Femme het volgende:
Het nieuws, de pricewatch en de reviews zijn al gedaan. Gaande weg wordt het wel minder werk omdat veel al gedaan is, zoals knopjes en tabelstijlen die terugkomen. Het nieuws en de pricewatch waren ieder wel zo'n 1,5 week, terwijl ik met de reviews in een paar uur klaar was.
Wanneer schat je klaar te zijn met de nieuwe layout en schat je dat ie online staat?

En zijn alleen de tabelletjes er anders uit gaan zien, of de hele site?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 05 juni 2002 18:50 schreef nrg het volgende:

[..]

Wanneer schat je klaar te zijn met de nieuwe layout en schat je dat ie online staat?
"When it's done".
En zijn alleen de tabelletjes er anders uit gaan zien, of de hele site?
Alles wordt anders, dwz de layout is qua indeling vergelijkbaar maar de vormgeving is anders en de interface heeft wat meer functionaliteit.

Verwijderd

Bitte, bitte. Darf ich mal zelf de keuze hebben of ik wel of niet bij een deutsch bedrijf bestellen wil of Die Preise vergleichen wil. Ik vind het nl REUZE handig. hebben we eindelijk die f!@#$*g euro zodat ik eindelijk weet hoeveel het nederlands midden en klein bedrijf zijn klanten naait kan ik nichts mehr vergleichen. Nicht echt een europaischer gedachte. bovendien....die duitse prijsen kunnen er ook voor zorgen dat de nederlandse bedrijven wat sneller hun prijzen naar beneden gaan afronden.
Huppakee laat de deutsche winkeliersmannschaft maar wieder de pricewatch arena betreten.
afz marcje(die totaal geen benul heeft van de tweakers morres en tweakers lingo)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zodat ik eindelijk weet hoeveel het nederlands midden en klein bedrijf zijn klanten naait
De de Duitse shops een lagere BTW hebben en waarschijnlijk voor lagere prijzen kunnen inkopen, wil niet zeggen dat je hier in Nederland genaaid wordt. In feite is er sprake van oneerlijke concurrentie.

Verwijderd

het btw verschil is 3%. Te verwaarlozen, het prijsverschil is groter. Dat er groter ingekocht kan worden..... waarschijnlijk, maar dit verklaart ook slechts een deel van sommige prijsverschillen.

Verwijderd

"zodat ik eindelijk weet hoeveel het nederlands midden en klein bedrijf zijn klanten naait"

Mag graag wat chargeren

Verwijderd

Topicstarter
Leer dan ook nog editen :{

Op trolls zitten we trouwens niet te wachten hoor.

• waslijn
  • Laatst online: 12-03 12:32
Heb zelf een DV cam in Duitsland gekocht, vlak over de grens. Ze geven daar standaard 2 jaar garantie op die camera en waren in mijn geval 250 Euro goedkoper. Vind het jammer dat de prijzen 'tijdelijk' verwijderd zijn, heb wel goede ervaringen met kopen in Duitsland.

• Wiggert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
De duitse shops zijn weer terug? Zie bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/pricewatch/26904 .?
Is er een speciale reden dat ze weer teruggeplaatst zijn? of worden ze straks weer weggehaald?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Is het nationale kick-dag ofzo? ;)

Iedereen kan shops toevoegen, dus het is niet zo vreemd dat ze weer opduiken als wij ze weghalen :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• rik
  • Laatst online: 13-03 20:55

rik

Op maandag 03 juni 2002 19:11 schreef Spice het volgende:

[..]

Ik heb anders al veel topics gesloten gezien met als reden dat ze maar in de pw moeten gaan zoeken.. ;(

Ik zou er gewoon vlaggetjes achter zetten overigens. :?

edit:

hummz het is al laat, een flinke kick ditmaal sorry ;)
Pagina: 1