Toon posts:

MX list for ... points back...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na diverse postings gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit. Het volgende:

-----------
The original message was received at Fri, 31 May 2002 22:51:14 +0200 (CEST)
from smtpzilla1.xs4all.nl [194.109.127.137]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<edwin@eheij.xs4all.nl>

----- Transcript of session follows -----
554 5.0.0 MX list for eheij.xs4all.nl. points back to mxzilla4.xs4all.nl
554 5.3.5 Local configuration error
-----------

Ik heb 'n DNS server draaien op m'n win2k adv. server + Exchange 2000.

Ik heb m'n eigen domain bij xs4all genaamd: EHEIJ.XS4ALL.NL... zoals je zit in de mail die ik terugkrijg van xs4all.

Ik zit zelf achter Nat met m'n (getweakte) ADSL modem. M'n default server staat op 't IP van m'n servertje. (10.0.0.100).

Active Dir. thuis heb ik dus EHEIJ.XS4ALL.NL genoemd. Servernaam is SERVER. M'n complete naam voor m'n server is dus SERVER.EHEIJ.XS4ALL.NL

Ik heb me rot gezocht naar wat instellingen en hier en daar wat gevraagd over wat het probleem zou kunnen zijn. De één zegd: Ja, ligt aan je modempie, omdat je achter NAT zit. De anders zegd dat xs4all ZELF de dns moet wijzigen zodat de mail vanaf buiten goed doorgestuurd wordt. (Dat is nl. het probleem, NAAR buiten lukt wel, maar terug is 'n probleem, dan raakt ie dus de weg kwijt).

Wie kan mij voor eens en altijd vertellen hoe het nu echt in elkaar zit.
Graag zou ik ook eventueel (als het daaraan ligt, de DNS-records willen hebben voor mijn configuratie.

Alvast hartelijk bedankt.
Edwin

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22
bSMTP aanvragen bij Xs4all, dan wordt je mail rechtstreeks bij je server afgeleverd als je online bent en door de Xs4all-servers opgevangen als je niet online bent.

Je eigen server krijgt dan nl. een MX-record in de DNS van Xs4all met een hogere prio dan de servers van Xs4all zelf.

Heb je overigens ook geen eigen DNS voor nodig.

Zie de helpdesk-pagina's van Xs4all.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm .. gaat ik is effies wat mee doen met die opmerking .. had al vernomen dat 't verder niks wordt idd met die DNS ed.

Let's give it a try.
@win