[XP] Internet delen werkt, maar...

Pagina: 1
Acties:

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Ik heb 3 pc's staan met winXP pro. Die zijn verbonden met een wat oudere 10Mbit hub. Het lan werkt prima.

Nou het internet delen. Ik heb een kabelmodem van kabelfoon, die usb aangesloten op de snelste pc. Dan in winxp delen aangezet. Nu kan ik vanaf de andere pc ook internetten. Alleen 1 op de 20 pagina's kom ik niet op. pagina's zoals mijn eigen website http://www.iain.nl enzo. Nu zit ik met een probleem, want ik zou bij god niet moeten weten waar ik op moet zoeken.

Maar er was nog een andere oplossing. Op de kabelmodem zit ee UTP uitgang. Die heb ik dus met de bijgeleverde utp-kabel op aansluiting 8 van m'n hub gedaan. Het lampje op de hub gaat branden, en het hub-lampje op de kabelmodem ook. Maar verder kan ik niet verbinden. Ik heb heel even verbinding gehad, maar toen deed msn het niet.

Een vriend van me kan op precies dezelfde sites niet komen. En het is nogal frustrerend als je net (vanaf vandaag) een domein hebt, en er niet op kan van je eigen pc.

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Mogelijk dat kabelfoon jouw IP/site blokkeerd of er gewoon niet kan komen. Bel's met hun helpdesk. Zelf kan ik je site wel vanuit minstens 4 verschillende ISP's benaderen dus hij is er wel :)

Die UTP aansluiting zal naar alle waarschijnlijkheid (zoals je gemerkt hebt, niet gaan werken met/voor een HUB. Probeer 'm 's aan te sluiten met een Ethernet-netwerkkaart in je PC.

Wanneer je een HUB gebruik worden de meeste kabelproviders hypernerveus omdat elke PC zal proberen een *eigen* IP adres te krijgen via/van de Kabelfoon DHCP server.

Mogelijkheid 2 is dat de UTP aansluiting in de firmaware van het modem moeten worden aangezet. Zelf zal je dat niet kunnen doen (Kabelfoon restricted area).

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 00:39 schreef PtrO het volgende:
Mogelijk dat kabelfoon jouw IP/site blokkeerd of er gewoon niet kan komen. Bel's met hun helpdesk. Zelf kan ik je site wel vanuit minstens 4 verschillende ISP's benaderen dus hij is er wel :)
ik kan gewoon op mijn site, vanaf de computer, waar de modem met usb op aangesloten is. Alleen dat is m'n pa's pc, en die is regelmatig bezet, daarom wil ik vanuit mijn eigen pc ook kunnen surfen. Op z'n minst naar m'n eigen site gaan en m'n bestanden uploaden.
Die UTP aansluiting zal naar alle waarschijnlijkheid (zoals je gemerkt hebt, niet gaan werken met/voor een HUB. Probeer 'm 's aan te sluiten met een Ethernet-netwerkkaart in je PC.

Wanneer je een HUB gebruik worden de meeste kabelproviders hypernerveus omdat elke PC zal proberen een *eigen* IP adres te krijgen via/van de Kabelfoon DHCP server.
Als ik hem op een aparte ethernetkaart zou aansluiten, dan zou er geen verschil zijn tussen deze instelling en usb lijkt me. Dan moet nog steeds winxp de verbinding sharen, en dat lijkt me de bron van het probleem (maar zeker weten doe ik het absoluut niet).
Mogelijkheid 2 is dat de UTP aansluiting in de firmaware van het modem moeten worden aangezet. Zelf zal je dat niet kunnen doen (Kabelfoon restricted area).
Dit zal wel niet, want in de handleiding van de modem, staat dat je dit kunt doen, en ook dat je ff je modem moet resetten als je overstapt (i did that)... verder proberen ze verbinden via utp zo veel mogelijk over te slaan. :(

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

zal wel met subnetmasks te maken hebben....

ma ma ma ma ma macron one

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

..

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 07:51 schreef MaxBurn het volgende:
zal wel met subnetmasks te maken hebben....
vertel... :)

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
1 op de 20 sites kom je niet...

Check eens of je op de volgende sites komt

www.grc.com
www.ilse.nl

als je daar niet op komt ligt het hoogst waarschijnlijk aan je MTU-settings.

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 10:12 schreef vleppyniles het volgende:
1 op de 20 sites kom je niet...

Check eens of je op de volgende sites komt

www.grc.com
www.ilse.nl

als je daar niet op komt ligt het hoogst waarschijnlijk aan je MTU-settings.
van grc zie ik de titel wel, maar verder geen tijd (hij blijft bij "opening page [url="http://www.grc.com/intro.htm""]http://www.grc.com/intro.htm"[/url])

ilse lijkt hetzelfde te zijn, maar na een seconde of 15 verschijnt de site erg rap.

meer sites die bij mij een probleem vormen:
http://www.alkeninternet.nl/
http://www.screamforme.com/
http://www.ironmaiden.com/

vroeger kon ik ook niet op startpagina komen, maar dat lukt tegenwoordig wel...

ik heb het probleem pas sinds ik ben overgestapt van igr naar kabelfoon. Maar mijn vriend (GoT: FoOL) heeft mxstream en die heeft hetzelfde probleem.

en wat zijn MTU-settings?

• iain

iain

Full Flavor

Topicstarter
Het werkt...

ik heb gezocht op MTU en daar kwam ik ruimschoots aan mijn trekken. Ik heb in de registry de mtu-waarde (waarvan ik nog steeds niet precies weet wat het is, maar dat maakt niet zoveel uit: ik ben maar van /13, ik wordt niet verwacht hier veel van af te weten)... daar heb ik de waarde dus op 1492 gezet en klaar is kees.

dank jullie wel!

Pagina: 1