Toon posts:

[WK] Radiator + reservoir idee.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor sommige mensen moeilokl om die 2 dingen in een klast te monteren en plaatsen enzo, en dus zat ik te denken aan een "goede" oplossing.

Even ter verduidelijking ik heb totaal GEEN ervaring met wk dus als dit echt belachelijk is weet je waarom ;)

Waarom zou je het water reservoir niet in een van de slots doen waar bv ook je cd rom + dvd + brander enzo ingaan? scheelt hoop ruimte en ziet er ook nog leuk uit denk ik (als je het van plexiglas maakt ofzo. Of kan dit niet omdat je een groter reservoir moet hebben? hoeveel water heb je btw nodig voor een optimale koeling?

En hetzelfde dus voor de radiator.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

goed id, ik had er zelf ook al es over na gedacht, maar ik heb niet zo`n grote kast en nu zit alles toch onderin...
maar wat niet is kan komen (toch?)

Electronics development

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 19:41

Damian

Insane Obtrusion

Denk dat het resevoir idd niet groot genoeg is dan. Je zou dan mischien wel minimaal 3 5"25 sloten moeten gebruiken, dan zou het nog wel eens kunnen werken. Maar dan kan je je DVD en Fikker enzow weer zo moeilijk kwijt.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 22:14 schreef VAC het volgende:
Het is voor sommige mensen moeilokl om die 2 dingen in een klast te monteren en plaatsen enzo, en dus zat ik te denken aan een "goede" oplossing.

Even ter verduidelijking ik heb totaal GEEN ervaring met wk dus als dit echt belachelijk is weet je waarom ;)

Waarom zou je het water reservoir niet in een van de slots doen waar bv ook je cd rom + dvd + brander enzo ingaan? scheelt hoop ruimte en ziet er ook nog leuk uit denk ik (als je het van plexiglas maakt ofzo. Of kan dit niet omdat je een groter reservoir moet hebben? hoeveel water heb je btw nodig voor een optimale koeling?

En hetzelfde dus voor de radiator.
Meestal zit zo`n slot bovenin, En komt er dus alle lucht van je waterkoeling in terecht... Denk ik hoor... Ben ook een watercool noob.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

probleem 1: Kan maar een heel klein reservoir in. Dat betekent dat het water niet echt kan afkoelen in het reservoir.
Is te compenseren met een goede radiator, maar maakt de boel dus toch ietsjes warmer.

Probleem 2: slots zitten bovenin de PC. Aangezien warmte naar boven gaat wordt het water hierdoor opgewarmd. dus weer ietsjes warmer.

Kortom, NIET ideaal.....maar vast wel mogelijk!

Mij lijkt het erg leuk om 1 van de afdekplaten (of beide) van de PC te vervangen door een plexiglas bak (niet al te dik). Hier kan veel water in, het neemt weinig ruimte in, en je kunt het koelere water van beneden af halen!
Tevens functioneert het op deze manier meteen als een case window!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Op vrijdag 31 mei 2002 22:18 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Meestal zit zo`n slot bovenin, En komt er dus alle lucht van je waterkoeling in terecht... Denk ik hoor... Ben ook een watercool noob.
Waar! Maar waterkoeling is een gesloten systeem. Dus als je het goed doet kun je het zo maken dat er helemaal geen lucht in het systeem zit!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat is dus het nadeel :(
Maar hoegroot moet je reservoir eigenlijk zijn?

Verwijderd

Als je reservoir misschien gaat lekken, bij lucht in H20-circuit gaat het gedeelte uit waar niet perfect afsluit, zou het toch wel erg fijn zijn als deze op de bodem van de kast zou zitten! plaats je radiator op de bovenkant van je kast dmv. gat zagen.

Verwijderd

Topicstarter
goede tip jambek thanx

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35
Hmmz...

Ik heb sinds vandaag waterkoeling (gebak enzo volgt nog), paar uurtjes bezig geweest onderdelen enzo in elkaar te zetten, aquadest halen, etc. De standaart Senfu kit voor de liefhebbers.

Maar dat reservoir dat erbij zit past ERG moeilijk in je sloten, en ik vermoed dat een kleiner reservoir weinig zin heeft. Radiator is helemaal een ramp, zeker wanneer je een dualfan versie bezit.
Wat misschien nog wel de beste oplossing is: je kast wat
optillen, en eronder een plexi bak maken reservoir en radiator :)

En je kan natuurlijk ook (zoals op de DPC lan gebeurde) een emmertje naast je kast zetten :Y)

heb btw wel 1 zijpaneel vervangen door plexi, daar iets dubbel van te maken is een optie. Maar vooral aansluitingen en pomp worden dan moeilijk te realiseren ;(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Op vrijdag 31 mei 2002 23:19 schreef FragFrog het volgende:
Hmmz...

heb btw wel 1 zijpaneel vervangen door plexi, daar iets dubbel van te maken is een optie. Maar vooral aansluitingen en pomp worden dan moeilijk te realiseren ;(
Waarom? Moet kunnen!

• FragFrog
  • Laatst online: 09:35
Op vrijdag 31 mei 2002 23:27 schreef kazz1980 het volgende:

[..]

Waarom? Moet kunnen!
De dikte, vrind :)

Je moet niet vergeten dat de bak dan behoorlijk dik wordt om de pomp erin te krijgen. Bovendien is een klein ielig bakje niet mooi, dus zul op een paar centimeter na het hele zijpanneel gebruiken.

Om dit gewicht te kunnen dragen, maar toch tegelijkertijd uitneembaar te zijn moet je een soort extra bodemplaat maken onder het reservoir en die met hoekprovielen oid sterk verankeren aan je zijpanneel. Bovendien zullen extra strippen ook geen kwaad kunnen, zo sterk is een zijpanneel nu eenmaal niet meer wanneer je er grote gaten in maakt.

Wil je dat allemaal mooi doen moet je gaan lassen, en een vereiste daarvoor is nu eenmaal een lasapperaat :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

AAn het zij paneel? Nee, in plaats van het zijpaneel natuurlijk!

Stevige plaat onder de PC, een plaat drboven en daartussenin kun je dan je bak schuiven. Vrij simpel op zich wel.

En de dikte.....een pomp HOEFT niet in het water te zitten...mag er ook buiten zitten....dus!...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Het kan wel maar er zitten een paar maars aan:

1. 1x een 5 1/2 inch bay is niet genoeg dit is te weing. Dan zou je er dus eentje moeten maken die 2x een 5 1/2 inch bay in beslag neemt.
2. Je moet het reservoir goed waterdicht maken (logisch!)
3. Het handigste is dan om voor een dompelpomp te gaan.

Voordelen: als het goed is zit je reservoir dichterbij je koelblok dan als je hem op de bodem van je kast zou zetten.

Denk dat ik in de zomervakantie zelf wat ga experimenteren hiermee. Moet ik alleen eerst even de waterkoeling kopen :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ja, je zou een broodtrommeltje en een bloedtransfusie zak kunnen gebruiken, schijnt ook te werken!

Gregor van Egdom Krekr

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

Mm ik krijg vandaag of morgen ook mn blokkie binnen (ok, vandaag gaat niet meer lukke en zondag komt de post niet, dus vanaf maandag dan maar :z) en ik zit ook aan wat 'alternatieve' versies van resevoir e.d. Ik heb al een aardig cool idee voor het koelen van het water, zeg maar een leuke versie van een Bong, dus daar zal ik binnenkort ook eens wat ideeen van schetsen :) Nu nog niet want dan jat iemand mn idee >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 01 juni 2002 19:40 schreef krekrrr het volgende:
ja, je zou een broodtrommeltje en een bloedtransfusie zak kunnen gebruiken, schijnt ook te werken!
Een bloedzak als reservoir, das 1337 >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 01 juni 2002 19:57 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Een bloedzak als reservoir, das 1337 >:)
en natuurlijk echt bloed, want dat is nog steeds het beste >:)

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Dit idee ben ik op het moment aan het uitvoeren (1e onderdeel van me WC :D) hij krijgt 3 sloten, en gaat ongeveer de ruimte innemen van 3 cd'romspelers (d0h)
Ik maak hem van plexiglas, en ik hoop dat ik ergens nog een spiegel kan vinden die ik in een paar stukken kan .. zagen ?
en er een CCFL bij natuurlijk :D

Einheim pompje komt erachter, de zwaarste versie, of ik haal een ander soort pomp (Dompelpomp 2500 liter per uur :9~)

Komt een HW Extreme Radiator bij, en het waterblok moet ik nog uitkiezen :P

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op zaterdag 01 juni 2002 19:58 schreef BaRF het volgende:

[..]

en natuurlijk echt bloed, want dat is nog steeds het beste >:)
tuurlijk, laat jij je ff leegpompen?

Gregor van Egdom Krekr

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zondag 02 juni 2002 00:17 schreef krekrrr het volgende:

[..]

tuurlijk, laat jij je ff leegpompen?
Nou een liter kan ik wel even missen hoor :)

• Pjotr0V
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:55

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Op zondag 02 juni 2002 00:34 schreef BaRF het volgende:

[..]

Nou een liter kan ik wel even missen hoor :)
Hehehe, bloody cool(ed)!! >:) Heb trouwens zelf een Maxxpert mono-rad boven achter in de kast hangen (beetje zagen enzo) ;) en een klein reservoir onderin. Werkt perfect, mits je maar voldoende flow en koelvermogen hebt! Belangrijk is wel dat je de airflow naar buiten werkt. Heb zelf ook nog gedacht aan een front intake, maar dat maakt teveel pokkeherrie. reservoir zou ik toch echt onderin doen, alleen al vanwege de ruimte. Een plankje met fanbusjes kost ook alweer 1 slot...en wat volgt? :9

nope.....

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 01 juni 2002 23:43 schreef cyberbetica het volgende:
Dit idee ben ik op het moment aan het uitvoeren (1e onderdeel van me WC :D) hij krijgt 3 sloten, en gaat ongeveer de ruimte innemen van 3 cd'romspelers (d0h)
Ik maak hem van plexiglas, en ik hoop dat ik ergens nog een spiegel kan vinden die ik in een paar stukken kan .. zagen ?
en er een CCFL bij natuurlijk :D

Einheim pompje komt erachter, de zwaarste versie, of ik haal een ander soort pomp (Dompelpomp 2500 liter per uur :9~)

Komt een HW Extreme Radiator bij, en het waterblok moet ik nog uitkiezen :P
Je bent toch niet serieus met die waterpomp he?

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 22:26 schreef kazz1980 het volgende:
probleem 1: Kan maar een heel klein reservoir in. Dat betekent dat het water niet echt kan afkoelen in het reservoir.
Is te compenseren met een goede radiator, maar maakt de boel dus toch ietsjes warmer.
Volgens mij koelt het water amper af. Zeker met een sterke pomp. Want dan is het water al snel weer bij de proc.
Probleem 2: slots zitten bovenin de PC. Aangezien warmte naar boven gaat wordt het water hierdoor opgewarmd. dus weer ietsjes warmer.

Dit ligt aan je opstelling. Als je fans hebt die lucht van buiten aanzuigen en over de radiator blazen maakt het geen bal uit waar de radiator zit. Zuig je lucht van binnen naar buiten dan is het idd niet zo handig.

Zelf wacht ik op m'n nieuwe kast. Die heb ik besteld speciaal voor een WC setup. Ik zie het nut van een reservoir niet, dus die komt er bij mij ook niet in. Dus, als iemand mij wijzer kan maken over het nut van een reservoir... Het enige dat ik kan bedenken is dat het makkelijker installeren is.

Edit: Stel je hebt een pomp die 800l/h pompt. Dat is dus 0,22 l/s. Een reservoir van 2 liter (is dat normaal btw?) is dan in 9 seconden hlemaal vernieuwd. Nou ik kan je vertellen dat het water in 9 seconden geen f*ck kouder wordt.

Of praat ik nou poep?

• Pjotr0V
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:55

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Op zondag 02 juni 2002 00:57 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Je bent toch niet serieus met die waterpomp he?
Indeed! Knallen je slangen er straks af :o Met een Eheim 1046 (300 ltr/u) of beter een 1048 (600ltr/u) ben je er ook en deze zijn bovendien stil en betrouwbaar. 2500 ltr is echt overkill...

nope.....

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zondag 02 juni 2002 01:04 schreef Fewture het volgende:

[..]

Volgens mij koelt het water amper af. Zeker met een sterke pomp. Want dan is het water al snel weer bij de proc.
[..]

Dit ligt aan je opstelling. Als je fans hebt die lucht van buiten aanzuigen en over de radiator blazen maakt het geen bal uit waar de radiator zit. Zuig je lucht van binnen naar buiten dan is het idd niet zo handig.

Zelf wacht ik op m'n nieuwe kast. Die heb ik besteld speciaal voor een WC setup. Ik zie het nut van een reservoir niet, dus die komt er bij mij ook niet in. Dus, als iemand mij wijzer kan maken over het nut van een reservoir... Het enige dat ik kan bedenken is dat het makkelijker installeren is.

Edit: Stel je hebt een pomp die 800l/h pompt. Dat is dus 0,22 l/s. Een reservoir van 2 liter (is dat normaal btw?) is dan in 9 seconden hlemaal vernieuwd. Nou ik kan je vertellen dat het water in 9 seconden geen f*ck kouder wordt.

Of praat ik nou poep?
Even een quoteje uit de Waterkoeling en casemodding guide, deel 1 door Hielko van der Hoorn op Tweakers.net:
Wat betreft pompcapaciteit die nodig is voor een waterkoelingsysteem: meer is altijd beter. Veel mensen geloven dat het water niet te zacht en niet hard mag stromen. Bijvoorbeeld omdat het tijd nodig heeft om af te koelen in de radiator en/of tijd nodig heeft om op te warmen.

Dit is onjuist, en hopelijk kan ik dit uitleggen aan de hand van een paar extremen:

Situatie 1: Water stroomt niet. Gevolg hiervan is dat het water in de radiator alle tijd heeft om af te koelen en het water in de waterblok bijzonder warm wordt. Het temperatuur verschil tussen het water in de radiator en het water in het waterblok is dus ontiegelijk groot en de CPU extreem warm.

Situatie 2: Water stroomt oneindig snel. In de praktijk niet mogelijk, maar theoretisch zou dit het water in de radiator precies dezelfde temperatuur geven als het water in het waterblok. Het water wordt gekoeld door de radiator en dus is het water in het koelblok ook koel.

Als je de rest van de mogelijkheden interpoleert zul je tot de conclusie komen dat een snellere waterstroom altijd beter is. In de praktijk heb je natuurlijk te maken met factoren zoals de warmteproductie van de pomp, de grootte en de prijs. Maar kiezen voor een kleiner model pomp met het idee dat deze beter presteert is niet nodig.
(8>

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 10:07 schreef BaRF het volgende:

[..]

Even een quoteje uit de Waterkoeling en casemodding guide, deel 1 door Hielko van der Hoorn op Tweakers.net:
[..]

(8>
:? :? Ga je nu zeggen dat ik faq's moet lezen? Of ben je met me eens dat een reservoir BS is?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 01 juni 2002 19:40 schreef krekrrr het volgende:
Ik zelf heb een reservoir gemaakt van zo'n diepvries koelblok.
(zo'n ding die je in de vriezer moet leggen en dan voor onderweg naar iets toe mee kan nemen om iets koel te houden)

39

Verwijderd

Ik denk dat deze vraag wel vaak is langsgekomen maar hoeveel liter moet je resevoir nu minimaal zijn dan?

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 01:04 schreef Fewture het volgende:

[..]

[..]

Of praat ik nou poep?
nee, (het reservior gedeelte) een reservior is alleen makkelijker te installeren. heb al verschillende reserviors gebruikt en het enige wat dat ding doet is ervoor zorgen dat je water er langer over doet om op te warmen of af te koelen. heb dan ook alleen een klein stukje buis om hem bij te vullen.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:11
Als je de rest van de mogelijkheden interpoleert zul je tot de conclusie komen dat een snellere waterstroom altijd beter is. In de praktijk heb je natuurlijk te maken met factoren zoals de warmteproductie van de pomp, de grootte en de prijs. Maar kiezen voor een kleiner model pomp met het idee dat deze beter presteert is niet nodig.
wat er in dit verhaal vergeten wordt is het feit dat een grotere druk extra warmte veroorzaakt agv frictie (niet veel denk ik maar toch). Verder zet je met een grote pomp gewoon meer druk op het systeem dan nodig is, en heb je dus een grotere kans op lekkage. Tenslotte is een grote pomp gewoon overkill, je bereikt _misschien_ een temp van 1 graadje lager... nounou poepoe, dat is het extra risico op lekkage en snellere slijtage wel waard zeg...
Boven 1300 l/u is gewoon onzin. En 1300 l/u is alleen nodig als je flow ontiechelijk geknepen wordt (als je bv. proc, gpu, northbridge en radiator in serie hebt en dan ook verbonden met dunne slangetjes of zo) en je gewoon brute kracht nodig hebt om een flow te creeren.
Als je netto meer dan 100 / u overhoud is het al goed... Ik heb een keer een berekening gedaan waaruit bleek dat 18 l/u al genoeg was voor mijn systeem (duron 600@900, geschat op 50W met max temp van 50 graden).

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hehe ok :) en mn quoteje sloeg idd op het pomp gedeelte, niet het reservoir natuurlijk :) En ik weet het verder ook niet hoor, ik herinnerde me alleen die vergelijking uit het artikel :P

Ohja, het maakt toch ook uit hoe sterk een pomp is? of is 1000 l/h gelijk aan 1000 l/h? Oftewel heeft bv een Eheim pomp met 1300 l/h dezefelfde flow als bv een Noname 1300 l/h pomp? Dus zeg maar als ie echt door een nauw stelsel moet of iets dergelijks.

Verwijderd

Ik denk dat er zeker wel verschil zit in sterktes. 2 pompen kunnen allebei 1000l/h zijn, maar de ene zal misschien onder druk maar 500l/h doen en de ander 700l/h (tis maar een voorbeeldje)
Een goede radiator is nog steeds het belangrijkste denk ik. Ik ben dan ook aan het sparen voor een Black Ice Extreme :9

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zondag 02 juni 2002 14:07 schreef Fewture het volgende:
Ik denk dat er zeker wel verschil zit in sterktes. 2 pompen kunnen allebei 1000l/h zijn, maar de ene zal misschien onder druk maar 500l/h doen en de ander 700l/h (tis maar een voorbeeldje)
Een goede radiator is nog steeds het belangrijkste denk ik. Ik ben dan ook aan het sparen voor een Black Ice Extreme :9
Koel! :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik heb een kachelradiator van een twingo. ding heeft afmetingen van 210x160x50 in mm. Verder steken de aansluitingen nogal erg uit, moeilijk in me kast(Aopen HX-08) te bouwen dus. Ik had gedacht om een boxje te maken bovenop mijn kast en daar de radiator in. reservoir komt gewoon onderin de computer. Je kan ook je reservoir maken zoals a.p.versteeg het heeft gedaan :).

specs

• bredend
  • Laatst online: 02-08 09:31
Volgens mij kan je een pomp het beste zo ver mogelijk onderaan doen. Dit ivm de aanzuiging van water.

Verder heeft 1 liter water 4800 Joule nodig om 1 graad warmer te worden.
Een stevige proc geeft iets van 75W aan energie af.
4800/75=64 In dus ongeveer 1 minuut word het water 1 graad warmer.
Zou een resevoir zoveel energie kunnen afgeven in 1 minuut???
volgens mij is een reservoir onnodig. En alleen handig als extreem grote airtrap, voor dompelpompen, en voor de sier.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 14:13 schreef executor het volgende:
ik heb een kachelradiator van een twingo. ding heeft afmetingen van 210x160x50 in mm. Verder steken de aansluitingen nogal erg uit, moeilijk in me kast(Aopen HX-08) te bouwen dus. Ik had gedacht om een boxje te maken bovenop mijn kast en daar de radiator in. reservoir komt gewoon onderin de computer. Je kan ook je reservoir maken zoals a.p.versteeg het heeft gedaan :).
Daarom _koop_ ik dus een radiator. Ik wil alles mooi wegwerken terwijl ik m'n case mod. De kast is al onderweg (Dragon DA01-W), blauwe lcd is besteld en blue clear casefans. De laatste 2 via inkoop acties hier in OCE. Nu nog een Maze3 + Eiheim versieren en het feest kan beginnen >:) Met pics uiteraard :9

/me kan niet wachten..

• Tripp

Tripp

Wreah

Op zondag 02 juni 2002 16:44 schreef Fewture het volgende:

[..]

Daarom _koop_ ik dus een radiator. Ik wil alles mooi wegwerken terwijl ik m'n case mod. De kast is al onderweg (Dragon DA01-W), blauwe lcd is besteld en blue clear casefans. De laatste 2 via inkoop acties hier in OCE. Nu nog een Maze3 + Eiheim versieren en het feest kan beginnen >:) Met pics uiteraard :9

/me kan niet wachten..
BlackIce zijn belachelijk duur en die radiator die ik heb kost 25 euro. Daar komt bij dat die van mij groeter koeloppervlak heeft.

specs

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Water koelt in de radiateur in in het reservoir. Als je een groter reservoir hebt duurt het allen langer voordat het water zijn stabiele temperatuur heeft bereikt. Reservoir is eigenlijk overbodig, maar alleen makkelijk met vullen.
Bullshit, temp boven en onderin je kast in nagenoeg hetzelfde. Bij je cpu wat warmer en die warmte blijft echt niet bovenin de kast hanger.

Mij lijkt het erg leuk om 1 van de afdekplaten (of beide) van de PC te vervangen door een plexiglas bak (niet al te dik). Hier kan veel water in, het neemt weinig ruimte in, en je kunt het koelere water van beneden af halen!
Zoals ik al eerder zei, water koel je met een radiator wil je meer koelen doe je dat met een bong. Tot 8 graden onder omgevingstemperatuur. Een groot reservoir is weggegooid geld

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Op maandag 03 juni 2002 09:54 schreef executor het volgende:

[..]

BlackIce zijn belachelijk duur en die radiator die ik heb kost 25 euro. Daar komt bij dat die van mij groeter koeloppervlak heeft.
Heb heb nu een black ice 2, alleen omdat deze mooi in de kast past en makkelijk fans op te plaatsen. Deze werkt wel beter dan mijn oude fiat panda ding....

Ik ga binnenkort een bong bouwen; en met elektrische kleppen en temperatuur geregeld. Hier komt een 2280 l/u pomp in (eheim) omdat ik anders mijn opvoerhoogte van 2meter niet meer haal....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

hey pjotrov...

offtopic:
jij hebt die innovatek blok in je user icon staan... heb je die zelf ook in gebruik dan???? ben wel es benieuwd naar de resultaten ervan

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje ove rhet reservoir:
Wat is belangrijker? m2 of m3? dus moet je een grootte opp hebben of juist veel inhoud?

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 09:54 schreef executor het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar koelt het ook beter? En past het mooi in je kast? En een BlackIce is gewoon vet.. Een vrachtwagen radiator is nog beter :z

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 03 juni 2002 11:37 schreef Fewture het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar koelt het ook beter? En past het mooi in je kast? En een BlackIce is gewoon vet.. Een vrachtwagen radiator is nog beter :z
Als je een goeie hebt wel ja :) Ik heb er 2 die beide uitstekend in een kast passen

• Tripp

Tripp

Wreah

Zoiets zat ik ook aan te denken, maar nu komt het probleem: hoe bouw je hier van die aansluitingen in?, is dit niet veel te moeilijk te maken met plexiglas, hoe dik moet het zijn?.

Dit lijkt mij een zeer koele mod voor de rest. Ik ga het zeker proberen :P

specs

Pagina: 1