Toon posts:

Mijn Aopen H600 voeding maakt herrie, HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De fan van de voeding maakt enorm veel lawaai. De CPU-cooler hoor ik niet. De temperatuur in de kast is 28gr en van de CPU 43gr. En toch draait de fan alsof de kast opstijgt van de hitte:(

Is het bekleden van de kast een oplossing zodat het geluid minder resoneert?

Of is het verstandig de fan te vervangen?

Verwijderd

Hmm geluid dat resoneert:? Je haalt nu een paar dingen door elkaar. Resoneren is als ene bepaald materiaal in trilling gebracht worden en dan wel in z'n eigenfrequentie. Bv je fan trilt, dit gebeurt met een bepaalde frequentie. Als die frequentie het zelfde is als de eigenfrequentie van je kast, dan wordt die trilling versterkt en zal de amplitude van die trilling steeds groter worden.

Kuch kuch, nu dat recht gezet is, je daadwerkelijke probleem. Ik zou zeggen zet je fan op 7 volt of gooi er een andere in. Bekleden van ej voeding zal weinig uitmaken als hjij echt zo'n herrie maakt als jij zegt. Een goede stille fan si dan meestal de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
De kast heeft een relatief grote inhoud. Dit werkt als een klankkast vandaar het idee de binnenkant deels te bekleden.

Hoe kan ik het beste het voltage terugbrengen

Verwijderd

kijk voor een stille enermax.. het is het niet waard om je case van binnen te gaan bekleden....

Verwijderd

Topicstarter
wat is een goed type enermax?

Geeft die voeding niet hetzelfde probleem als de fan op 12v draait?

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:04
Dit is een goed type: Enermax UC-8FAB Case Fan (1000-3000rpm variabel). Kan je zelf je toerental bepalen, dus zo afstellen dat je hem niet of nauwelijks horen kan. Het is wel aan te raden om er dan een extra fan lucht in te laten blazen, want lager toerental leidt tot een mindere koeling.

Life is to short too explore the whole world!

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn probleem is de fan van de voeding.

Waarom dan een fan voor de kast. De luchtstroom door kast koelt toch nauwelijks de voeding?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb ook zo'n soort probleem :)

Mijn server hoor ik amper... en die van mij maakt een tering herrie :)

Ik dacht kom, laat ik ze eens verwisselen. Maakt me pc kast nog steeds herrie.. nu weet ik het zeker.. het komt door me pc kast.. ik denk dat ik straks ff wat dempertjes tussen me voeding ga plaatsen (misschien dat het helpt?)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:04
Ik heb een A-open HQ-08 kast. De voeding maakte teveel herrie. De voedingsfan heb ik vervangen door die Enermax fan. Onder de voeding waar al een gril aanwezig was, heb ik een andere fan geplaatst. Hij is stil en de voeding spuwt maximaal 40 graden uit. De overige kastfans draaien op 7 volt. Verder heb ik een Arctic 2500 CPU cooler, maakt een stille 25 db aan geluid :).

Life is to short too explore the whole world!

Pagina: 1