Toon posts:

Brander en CDRom werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag al lang zitten kloten om een brander in te bouwen. Nu zit ie uiteindelijk. De IDE kabel gaat vanaf het moederbord naar de brander en door naar de cdrom speler. Ook de voedingskabel gaat via de brander door naar de cdrom speler.

Nu krijgen ze wel stroom, maar ze worden niet herkend. Bij het opstarten krijg ik 'secondary master: not detected' en zelfde voor secondary slave.

In Windows betekent dit dus dat ik geen van beide kan gebruiken. Ik heb de IDE kabel omgedraaid (eerst naar cdrom en toen naar brander) dit maakt geen verschil.

Het kan zijn dat ik de kabel gemold heb, want het was nogal wat gedraai en gepruts, maar het is niet echt makkelijk om 'm te vervangen op het moment dus ik zou graag eerst wat andere suggesties willen horen. Wat kan het zijn?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
heb je er 1 op master en 1 op slave gezet?

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 99% zeker dat de brander slave en de cdrom op master staat...maar nu je het zegt, ik heb het eigenlijk helemaal niet gecheckt |:(.

ff de boel uitzetten en checken ;).

Verwijderd

Topicstarter
Stonden goed helaas :(.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Controleer dan i.i.g. even of het daadwerkelijk de kabel is. Dus gewoon even de kabel die je voor de harde schijven gebruikt er voor gebruiken en kijken wat je BIOS dan aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de kabel rechtstreeks op de cdrom speler gezet, originele staat dus, en dat werkte ook niet. Ik dus de kabel er helemaal uit halen, toen voelde ik ineens dat ie in het mobo niet goed zat (zien kan niet eens omdat ie zo weggestopt is achter de kabels). Aangedrukt, kabels weer helemaal teruggebogen en weet ik 't allemaal, en ja hoor, ze doen het...|:(

Op zulke momenten wordt je echt agressief ;).

De airflow is nu dus zo goed als verdwenen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~herrman/pcklein.jpg

:(

Klik btw op het plaatje voor de grotere (1280*1024) versie.

Ik hoop dat ie het volhoudt met dit weer.

Nog wel een klein vraagje over de voeding, ik heb 'm nu doorgelust van de brander naar de cdrom speler (zie ook plaatje). Gaat ie dat wel trekken als ik ze beide tegelijk gebruik? Ik weet uit ervaring met notebooks dat cdrom spelers vrij veel stroom vragen namelijk?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Op maandag 03 juni 2002 10:47 schreef Frank83 het volgende:
Nog wel een klein vraagje over de voeding, ik heb 'm nu doorgelust van de brander naar de cdrom speler (zie ook plaatje). Gaat ie dat wel trekken als ik ze beide tegelijk gebruik? Ik weet uit ervaring met notebooks dat cdrom spelers vrij veel stroom vragen namelijk?
Bij mij werkt dat gewoon
ik heb mijn dvd en mijn brander aan 1 kabel hangen

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

wrom heb iedereen toch problemen met brander aansluiten?? bij mij ging da gelijk goed. Er zat een plaatje bij hoe het moest en klaar. De Brander moet eigenlijk altijd op slave.

Dus CD-Rom: Master instelling/middelste stekker (master) van de kabel
de Brander: Slave instelling/uiteinde stekker (slave) van de kabel.

ik hoop toch dat het je gaat lukken joh!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jij leest ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 10:49 schreef Driek het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat gewoon
ik heb mijn dvd en mijn brander aan 1 kabel hangen
mooi :).

Meestal brand ik toch van HD naar brander, dus het zou niet al te veel problemen moeten veroorzaken. Zal het wel zien :).

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op vrijdag 31 mei 2002 22:10 schreef Frank83 het volgende:
Ik ben 99% zeker dat de brander slave en de cdrom op master staat...maar nu je het zegt, ik heb het eigenlijk helemaal niet gecheckt |:(.

ff de boel uitzetten en checken ;).
sorry hoor maar dit is toch het eerste waar je naar kijkt!!! :P

iRacing Profiel

Pagina: 1