Toon posts:

Het draaien van div appl. op een Dual systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel je hebt een Dual Athlon systeem, daar draait windows 2000 Server op. Vervolgens laat je 2 VMware sessies draaien en de server dient ook nog als internet/proxy server en terminal server. Dan mag ik toch aannemen dat de processor load verdeeld wordt over de beide processoren aangezien je een multithreaded OS hebt en verschillende appl. draait ?

ff wat veranderd stond iets dat er niet hoorde.

maar de vraag blijft staan.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Is wel te verwachten zo ver ik weet.

Waarmee je meestal in de problemen komt is dat 1 programma maar gebruik maakt van 1 CPU. Bij programma's zoals MAX en Photoshop heeft men uiteraard wel bedacht dat er users zijn met een dual systeem.

Senile! Senile Oekaki

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Onder NT kun je het effect heel goed bewonderen door in de task-manager de grafiekjes te bekijken, die gaan bij MP-systemen per processor. Als je dan een 2 applicatie tegelijk goed aan het werk zet, zie je keurig beide processoren het druk krijgen (ik werk nu op een dual PPro-200, mijn web-server is een dual PII-300, beide onder NT4/SP6a/SRP).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Jup, die load wordt mooi verdeeld..

Zolang er maar verschillende threads kunnen worden gestart (en da's dus bij meerdere applicaties zo), dan heb je voordeel bij zo'n dual config.