Advies over hifi/speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:53
Ondanks dat ik ontiegelijk lang in de search bezig geweest ben is het me toch niet helemaal gelukt om een oplossing te verzinnen: Ik wil eigenlijk een 5.1 installatie kopen, maar ik weet niet of ik dan een losse versterker (met bijbehorende tuner/cd speler enz) of een pc speakerset moet kopen. Ik neem aan dat ik voor beide oplossingen een andere geluidskaart moet kopen (ik heb nu de sb live 1024) Welke geluidskaart zou dan het beste zijn? Een sb audigy of een andere. (ik heb winxp, dus er moeten wel goede drivers voor zijn :)).
Op dit moment heb ik een pro logic stereo van sony (RX110AV), waarvan de volume knop niet meer doet wat ik wil.
De opstelling van mijn kamer is als volgt: in de hoek staat mijn pc, aan dezelfde kant hangen de 2 frontspeakers en de centerspeaker. Mijn kamer is 4 bij 3.
Sorry dat ik geen plaatje erbij heb zitten, die heb ik wel gemaakt, maar ik kan bij endoria niet uploaden :(
Ik wil de 5.1 set dus gebruiken voor het spelen van spellen en het luisteren van muziek, evt televisie indien mijn tvkaart het wil gaan doen. Ook dvd's kan een optie zijn, aangezien ik een dvd speler heb.
The final question is: Kan ik volgens jullie beter een losse versterker + boxen kopen, zo ja, welk merk raden jullie me aan (beetje betaalbaar moet het toch wel blijven, tussen de € 500 en € 1000, ben ook maar student).
Of kan ik beter een 5.1 speakerset voor de pc kopen, die ik dan in de hoek om mijn pc heen kan opstellen?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Ik denk dat je voor het bedrag dat je wil uitgeven toch beter kan kijken naar een losse amp + wat speakers. De amp is gewoon veel beter dan wat er in een 'alles-in-1' computerset is ingebouwd. Ik denk dat je voor de speakers moet kijken of je nog iets van je oude set kan gebruiken en anders gewoon 5 boekenplank speakers moet kopen. Dus ook 1tje als center gebruiken. In een stereoplay van 2 maand terug hadden ze 5x b&w 300 serie + een b&w sub en dat kwam er harstikke goed uit. Als dat te duur is kan je misschien naar wat goedkopere boekenplankspeakers kijken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik eerst een 5.1 receiver kopen voor zo'n 400,-. En dan twee speakers erbij kopen voor zo'n 150,- per stuk. De eerder genoemde 300 serie van B&W is een goede aanrader, maar er is nog veeeeel meer op de markt. Stap maar eens een goede HiFi zaak binnen (RAF of vergelijkbaar), kijk eens wat ze daar hebben staan en luister eens naar wat verschillende speakers (eigen muziek meenemen). Dat kan je een heel eind op weg helpen met het maken van je keuze.

• Irby
Ik zal eens gaan kijken in een hifizaak, bedankt voor de reacties. :)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 05:34 schreef Jag het volgende:
Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik eerst een 5.1 receiver kopen voor zo'n 400,-. En dan twee speakers erbij kopen voor zo'n 150,- per stuk. De eerder genoemde 300 serie van B&W is een goede aanrader, maar er is nog veeeeel meer op de markt. Stap maar eens een goede HiFi zaak binnen (RAF of vergelijkbaar), kijk eens wat ze daar hebben staan en luister eens naar wat verschillende speakers (eigen muziek meenemen). Dat kan je een heel eind op weg helpen met het maken van je keuze.
Je kunt beter kijken naar de 600serie van B&W. De 300 serie viel mij behoorlijk tegen. De 600 serie klinkt mi beter!

Prijsverschil is niet zo groot tussen de 300 en 601s3!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Kies in ieder geval voor een losse versterker met boxen.
B&W maakt zeer goede speakers, maar je zou ook eens naar Mission's kunnen kijken. Deze speakers zijn niet zo heel duur en hebben een best goede geluidskwaliteit.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Op zaterdag 01 juni 2002 05:34 schreef Jag het volgende:
tap maar eens een goede HiFi zaak binnen (RAF of vergelijkbaar)
NEEEEEEEE !!! RAF en 'goed' ?? OMFG !!! :o

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 11:49 schreef JT het volgende:

[..]

NEEEEEEEE !!! RAF en 'goed' ?? OMFG !!! :o
Megapool dan speciaal voor jou jij grote fan :+

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Op zaterdag 01 juni 2002 12:32 schreef Driez het volgende:

[..]

Megapool dan speciaal voor jou jij grote fan :+
De Block 8-)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Irby
Hoe moet ik dat doen met de opstelling van de boxen, mij pc staat nu in een hoek van de kamer, ik zit dus niet in het middenpunt van de kamer, als ik in een hoek zit, krijg ik dan niet het gevoel dat ik alleen de boxen (aan de rechterkant) + de centerspeaker hoor, en de linkerboxen helemaal niet? Voor een plaatje van de opstelling kun je in mijn sig kijken (uploaden naar endoria kon nog steeds niet) Zou het, rekening houdend met de opstelling van mijn pc, toch beter zijn om een pc speakerset te kopen, en de stereo te houden voor radio/cd enz?

edit:
Owja, dit heb ik nu dus wel; ik zit rechtonder een van de 2 frontspeakers als ik achter de pc zit, ik hoor de ander wel, maar niet zo duidelijk (nou moet ik natuurlijk wel rekening houden met het feit dat je de balans kan instellen bij een losse versterker, dat kan je niet op deze hifiset :?

Pagina: 1