Toon posts:

Probleem met Explod Versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb dus een Explod versterker en Woofer voor details zie deze links:

http://www.pinliang.com.sg/amp/xm1002hx.htm
http://www.sounddomain.com/sku/SONXSL1235

Mijn probleem is als ik die versterker aan mijn radio sluit en ik zet mijn radio harder gaat het geluid ineens haperen. Ik vind ook niet dat er echt een goed dreun geluid uit komt. Ik heb vaker succesvol Auto radio installaties ingebouwd van diverse merken en ik heb dit probleem nog nooit gehad. ik zou begot niet weten wat het probleem is. Gebrek aan kennis is het niet want ik heb een electro opleiding gehad dus ik weet van elektra af, en ik bouw vaker zulke dingen in :P

Maar kent iemand dit probleem ? En zo ja wat is de oplossing ?? :'(

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien zo'n dikke 1 farad condensator gebruiken???
Ik denk dat hij bij hogere belasting het niet kan trekken.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
of misschien stuur je een te sterk signaal naar je ingang, maar dan gaat ie ook kraken.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me stug dat er te veel stroom heen gaat want het klinkt niet eens hard.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 21:55 schreef jamaicaman het volgende:
Misschien zo'n dikke 1 farad condensator gebruiken???
Ik denk dat hij bij hogere belasting het niet kan trekken.
Wat kan het niet trekken die versterker of Speaker ? Want die speaker trekt het wel das een vet sterk ding. En er komt amper geluid uit en dan happert ie hal.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
scheidingsfilters wille ook nog wel is helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Mmh ik zal eens inkopen doen :P

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Klinkt toch als een aansluitprobleempje. Die versterker gaat bokken als 't hard moet gaan. Dat betekent waarschijnlijk ergens kortsluiting of misschien een te lage ohm lading aan die versterker of zo.

Check je aansluitingen maar even.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ook kunnen, ik heb op het moment best wel dunne bedrading, mischien dat dat het is dat er niet genoeg spanning door heen kan

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij krijgt mijn versterker te weinig stroom. Ik heb er wat zwakere speakers op gezet 120 watt. Dat klinkt redelijk goed. Maar als ik mijn radio dus harder zet gaat ie haperen als ik alles normaal ook heb zie ik bij de BASS dat de lampjes terug deinsen dus ik denk dat dat ding te weinig power krijgt :S:S

Volgens mij moet ik er dan zo een Dikke spanning regelaar tussen doen, Wat je vanaf je accu in die regelaar en dan in je spannings ingang van de versterker
Pagina: 1