Unlocken Duron 1 ghz... Een ramp is voltrokken...

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 23:05
Een ramp is voltrokken, mijn pc is overleden... Het verhaal...

Ik dacht, laat ik mijn Duron een unlocken, dmv. de welbekende potlood streepjes te zetten. Afijn, ik die dingen dus zetten, pc boot niet. Ik denk, gewoon nog eens proberen, dus gummen, en opnieuw, het zag er best netjes uit al zeg ik het zelf...

PC boot... Multiplier staat op 6,5. Ik zet de mp op 12... Maar hij springt weer terug naar 6,5. Dus ik weer opnieuw potlood streepjes zetten... PC doet niks, en tot nu toe doet hij nog steeds niks...

Ik had niet de verwachting dat mijn CPU dood is... Want zover ik weet kan er weinig fout gaan aan het unlocken.

Dus ik dacht, dan maar een ander moederbord kopen. Met DDR geheugen, altijd leuk, niet waar? Dus ik nar de computerland, een Gigabyte 7DXR (ofziets) gekocht, met AMD 751 chipset (ofzoiets ;)) Mijn pctje boote niet... Na veelvuldig de CPU te hebben schoongemaakt, en even een PCI gfx kaart er in, ipv. de AGP kaart... Deed hij het op eens... Hij liep lekker stabiel, maar was niet echt snel, alleen hij wilde af en toe niet door booten...

Maar ik vond het moederbord toch niet zo geweldig... Dus ik terug naar de winkel (ik kon dat zonder problemen ruilen), en heb ik een MSI KT3 ARU gekocht. Was iets duurder.

Ik PC in elkaar zetten, en natuurlijk niks... Na een paar uur, nog niks... Ik Computerland bellen, ze zeiden dat ik langs kom komen, dan zouden ze het nakijken.

Van te voren, van heel dit gebeuren was ik nog naar de Mycom geweest, waar ik mijn Duron 1ghz toendertijd had gekocht, om te zeggen dat ie stuk was, ik dacht ik heb nog wel garantie ofzo. (Hun hoeven natuurlijk niet te weten dat ik iets stoms gedaan heb :P) Maar de CPU deed het gewoon! Dus ik denk, dan is ie goed, dus ga ik maar een mobo halen, want ik wilde toch al een snellere...

Ok weer verder. Dus ik PC naar Computerland gebracht, en jah hoor, CPU stuk, dus ik denk, dan koop ik een nieuwe CPU en geef de rest van het spul terug, en houd mijn oude mobo, want die doet het immers...

Dus ik een dure (155 euro) AthlonXP 1700+ gekocht, en in mijn Asus A7v133 gestopt...

Niks... :'(

Ik balen... Vloeken... Traantje laten ;) het is toch wel jammer, dat je altijd goed werkende systeempje zo in de soep zit, door je eigen stomme schuld... Want ik heb niet genoeg geld om mobo+ddr+cpu te kopen...

Dus nu zit ik met leuke CPU (hopen dat ie nog niet kapot is, heb d'r verder niks mee gedaan, alleen in mobo gestopt). Maar zonder mobo ed. En het geld was op, dus heb ik mijn moeder even gebeld, want ik zat toch wel in de shit, zo zonder pc... Dus ik kon wel wat geld lenen als het moest.

Dus morgen breng ik mijn PCtje weg, en laat ik het volgende er in zetten, ik wil nml. dat het gewoon werkt, en als ik d'r zelf aan ga beginnen, werkt het toch niet...

MSI KT3 ARU (KT333 RAID)
Athlon XP 1700+
256 MB DDR (512 is me te duur, koop ik over een tijdje wel.)

Voor oude specs zie sig...

Maar het moraal van het verhaal...
Bezint eer ge begint...

Mijn computertje heeft me in de steek gelaten.

Dank u voor de aandacht. :)

Nog meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?

Mijn complimenten aan Computerland trouwens, omdat ze kosteloos mijn pc hebben nagekeken, en ook niet moeilijk deden over ruilen en geld terug. :)

• eX0duS
Volgende keer geen unlock shit meer voor mij... Ik zie trouwens dat mijn pc specs niet meer in mijn sig staan... :D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dus je verzet de MP van 6.5 naar 12?

Zeker de eeste keer dat je een pc overclocked zeker?

En probeer eens al je potloodstreepjes weg te gummen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 21:55 schreef thedolf het volgende:

En probeer eens al je potloodstreepjes weg te gummen?
De MP is standaard 10, tis een Duron 1ghz.
Ik heb alles weg gegumt, en met terpetine schoongemaakt. In de computerwinkel hebben ze hem ook schoongemaakt, en daar kregen ze hem ook niet aan de praat, niet op mijn mobo, ook niet op een andere...

En hij was pas 2 maanden oud. :(

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 21:56 schreef het_beest het volgende:

[..]

De MP is standaard 10, tis een Duron 1ghz.
Ik heb alles weg gegumt, en met terpetine schoongemaakt. In de computerwinkel hebben ze hem ook schoongemaakt, en daar kregen ze hem ook niet aan de praat, niet op mijn mobo, ook niet op een andere...

En hij was pas 2 maanden oud. :(
Nieuwe kopen dan maar. Zit niks anders op.

Gezocht!
Router

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op vrijdag 31 mei 2002 21:55 schreef thedolf het volgende:

...
IDD!! je multiplier van 6.5 naar 12, lol

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 21:59 schreef thedolf het volgende:

[..]

Nieuwe kopen dan maar. Zit niks anders op.
Heb ik ook gedaan, een AthlonXP 1700+

Maar het werkt dus nog niet... Ik breng mijn pc zoals hierboven gezegt gewoon naar de pc boer en dan laat ik het hun uitzoeken, want die XP was best duur, en die kan ik niet ruilen (heb ik bij andere winkel gekocht).

Want ik wil niet dat er nog meer stuk gaat...

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 21:59 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

IDD!! je multiplier van 6.5 naar 12, lol
Jezus man :D
Ik weet dat het een lang verhaal is, maar ik zeg toch dat het een Duron 1ghz is, met een mp van 10... Van 10 naar 12 is toch niet zo'n probleem? :D

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op vrijdag 31 mei 2002 22:01 schreef het_beest het volgende:

[..]

Ik weet dat het een lang verhaal is, maar ik zeg toch dat het een Duron 1ghz is, met een mp van 10... Van 10 naar 12 is toch niet zo'n probleem? :D
ja ik zag het :) van 10 naar 12 gaat nog wel, maar ik vrees dat je iets GRUWELIJK fout heb gedaan, weet niet wat natuurlijk :P

• eX0duS
Jah het is wel balen... Ik denk dat elke tweaker wel vreselijk baalt als z'n mooie pctje het gewoon niet meer doet...

Hopen dat het allemaal goed komt... :)

Maar toch, ik wist niet dat kleuren zo fout kon gaan... |:(

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:29
hoe heb je dat trouwens gedaan met je koeler? heb je die er 5 keer op en af gehaald ofzo?? (die moet er toch af voor die streepies of zeg ik nou iets heel stoms?)

Verwijderd

Als je zelf gaat knoeien met je pc, overclocken, inelkaarzetten zonder dat je er genoeg vanaf weet kan je problemen verwachten.
Heb ik trouwens ook gehad, maar als je toch nog eens een pc zelf wil bouwen:
Kijk eerst eens hoe t moet, dan pas gaan beginnen!!!!!!

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 22:08 schreef DocB het volgende:
hoe heb je dat trouwens gedaan met je koeler? heb je die er 5 keer op en af gehaald ofzo?? (die moet er toch af voor die streepies of zeg ik nou iets heel stoms?)
De koeler heb ik d'r een paar keer afgehaald, maar dat was omdat ik dacht dat die strepen niet goed waren, maar in principe moet het in 1x lukken...

Maar begin d'r niet aan, als je het verneukt... Is alles kapot, bij mij dan iig...

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 22:10 schreef kwweetnix het volgende:
Heb ik trouwens ook gehad, maar als je toch nog eens een pc zelf wil bouwen:
Kijk eerst eens hoe t moet, dan pas gaan beginnen!!!!!!
Ik weet echt wel hoe ik een pc moet bouwen hoor, ben A+ en MCSE certified... :D

Maar ik wil d'r zelf gewoon niet aan knoeien, ik heb geen componenten om uit te proberen wat er nu precies niet goed is, maar het blijkt wel dat het mobo ook naar z'n grootje is...

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 22:12 schreef het_beest het volgende:

[..]

ff offtopic. Hoe lang heb je al A+ certificaat?

Gezocht!
Router

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 22:15 schreef thedolf het volgende:

[..]

ff offtopic. Hoe lang heb je al A+ certificaat?
Half jaar... Niet zo lang dus. Hoezo? :D

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 22:16 schreef het_beest het volgende:

[..]

Half jaar... Niet zo lang dus. Hoezo? :D
Das dus volgens de nieuwe eisen?

Gezocht!
Router

• eX0duS
Dat weet ik eigenlijk niet, zijn d'r nieuwe eisen dan? Ik heb daar niks van gehoord, dus ik zal wel met de oude eisen geslaagd zijn, zeg maar.

Verwijderd

Als je eerst had gekeken hoe en wat bij overklokken had je em echt niet ineens van 10 naar 12 gezet!

[edit]
En die nieuwe XP proc die doet het toch nog gewoon, je hebt er alleen een koeler op gezet toch??

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 22:19 schreef het_beest het volgende:
Dat weet ik eigenlijk niet, zijn d'r nieuwe eisen dan? Ik heb daar niks van gehoord, dus ik zal wel met de oude eisen geslaagd zijn, zeg maar.
Heb jij daar toevallig nog een cursus van liggen?
Heb nl 1 deel al gehaald maar door tijdgebrek moet ik deel 2 nog halen. Alleen heb ik daar dus geen cursus meer van. Of heb je nog een examentraining cd liggen?

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 22:20 schreef kwweetnix het volgende:
[edit]
En die nieuwe XP proc die doet het toch nog gewoon, je hebt er alleen een koeler op gezet toch??
Op vrijdag 31 mei 2002 22:00 schreef het_beest het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, een AthlonXP 1700+

Maar het werkt dus nog niet... Ik breng mijn pc zoals hierboven gezegt gewoon naar de pc boer en dan laat ik het hun uitzoeken, want die XP was best duur, en die kan ik niet ruilen (heb ik bij andere winkel gekocht).

Want ik wil niet dat er nog meer stuk gaat...

Gezocht!
Router

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:30

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[..]

Heel stoer hoor, maar van FAQ's lezen heb je duidelijk geen kaas gegeten... De makers van de forum engine hebben deze met een hele mooie edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif voorzien, waardoor het niet nodig is om 1 minuut na je post de volgende alweer neerpleurt (zeker als het om iets zonder inhoud gaat zoals je 2e post). Dus lees de FAQ eer ge begint...

Owja, voor unlocken helpt geen enkele opleiding, alleen een vaste hand en een hoop geduld :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• eX0duS
Hehe, die cursus boeken heb ik niet meer.. Ik heb die A+ training gehad bij een curusinstantie zeg maar, en die hebben die boeken weer ingenomen, want die waren ook van hun, heb trouwens ook gestudeerd via internet...

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 22:24 schreef Demoniac het volgende:
blaat
Dat ik A+ heb, wil niet zeggen dat ik geen foutjes kan/mag maken... En wat maakt die 2e post nou uit? Zo'n probleem is dat toch niet? Heb je daar moeite mee ofzo? :D

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 22:24 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Owja, voor unlocken helpt geen enkele opleiding, alleen een vaste hand en een hoop geduld :)
Op internet zijn er massa's betrouwbare guides te vinden, hoe je het beste/veiligste kan oc'en. Natuurlijk moet je je niet blindstaren op 1 zo'n guide van een onbetrouwbare website. Begin b.v. eens via de search op t.net te kijken. Staat vast wel genoeg nuttige info by.

Overigens zijn er ook mooie kopere (of andere metalen) plaatjes verkrijgbaar die perfect om je cpu heenpassen. CPU guards genoemd. Deze verhinderen dat je met de koeler je CPU vermoord. Zijn maar een paar euro en kan je een hele hoop onzekerheid en eventueel zelfs geld besparen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Op vrijdag 31 mei 2002 21:47 schreef het_beest het volgende:

Dus ik een dure (155 euro) AthlonXP 1700+ gekocht, en in mijn Asus A7v133 gestopt...

Niks... :'(
Err een kt133 trekt afaik ook geen XP..

• eX0duS
Op vrijdag 31 mei 2002 23:47 schreef MaxKeyner het volgende:

[..]

Volgens de website van Asus wel... Tjah ik weet het ook niet wat er aan de hand is, ik kan ook niks testen, omdat ik geen 2 socket A CPU's heb. (Jah een kapotte, en een nieuwe, waarvan ik hoop dat ie het wel doet :9)

Verwijderd

ik heb ook een axp en een epox gemold :P

Poep gebeurd maar mijn volgende pc is dus mooi weer intel dan maar wat meer neerleggen.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik leef met je mee.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 31 mei 2002 23:47 schreef MaxKeyner het volgende:

[..]

Een Asus A7V133 met een KT133A trekt 100% zeker weten WEL een xp proc :)

Je moet wel een nieuwe bios flashen (vanaf 1.07 werkt het)

Ik heb trouwens revision 1.02 dus al een redelijk oude versie, nieuwere moeten het zeker doen.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
A+ heb je al nu nog teken les :)

hehehe flauwe grap maarja... ik hoop dat ut weer goed komt met je pc...! succes!

• eX0duS
Op zaterdag 01 juni 2002 00:10 schreef AleXtc het volgende:
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik leef met je mee.
Rest in pieces, Asus A7V133 en Duron 1ghz... :'( >:)

Verwijderd

Soetje toch..... dus dat was het probleem >:)

Koop je die nieuwe specs ook bij Compuland?
Respect!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 31 mei 2002 22:01 schreef het_beest het volgende:

[..]

eerst multy op 9 zetten om te zien offie erop reageerd,

Ja: je hebt goede streepjes gezet je kunt nu aan de slag
Nee: zet de streepjes goed, er kan niets met je proc gebeurt zijn want hij was niet over meer onderklokt (van 10 > 9)

al de streepjes goed staat ga je met de fsb klimmen (dwz een paar mhz per stap) totdat je op de waarde zit die een multiplier 11 je zou geven, je zet de fsb weer origineel. zo klim je ook verder naar 12 (als hij dat haalt !) :+

oftewel: wat jij deed "was een beetje dom"

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• eX0duS
Op zaterdag 01 juni 2002 10:00 schreef P4R_TgUy het volgende:
Soetje toch..... dus dat was het probleem >:)

Koop je die nieuwe specs ook bij Compuland?
Respect!
Héhé, goede zaak, Computerland. :) >:) :9

Nieuwe specs overigens:

AthlonXP 1700+ (Met de beste core die je kunt krijgen, ben de letters ff kwijt :9)
MSI KT3 ARU
256 DDR :'( (Volgende maand komt er nog een reepje bij :P)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
(ps)

Het komt niet echt vaak voor dat je je cpu kapot maakt door hem te hoog te overclokken, het ding boot dan gewoon niet.

(dit geldt niet als je het voltage verhoogt)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
...........

ik ben absoluut niet gecertified en me duron uit de sig is het allereerste systeem wat ik zelfstandig gebouwd heb maar euh..... unlocken, een stalen lineaaltje (bouwen met staal bedankt) en een potlood, plakbandje erop en voila van 900 naar 1020 :D

je moet toch echt iets fout gedaan hebben (twee lijnen die kruisen ofzo.... dan kortsluit je de zooi)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Mm gewoon bij het afhalen van de heatsink een hoekje van de core meegenomen volgens mij. Wanneer ge dan opstart ontsaan der nen hele hoop korstluitingen en is je moboke ook naar de... botten

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25

Acid_Burn

uhuh

[..]

MSCE.. houdt dus in dat je weet hoe je MS software moet installeren, niet hoe je een PC moet bouwen. Althands, daar zie ik hier niks van terug

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 02 juni 2002 00:31 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

MSCE.. houdt dus in dat je weet hoe je MS software moet installeren, niet hoe je een PC moet bouwen. Althands, daar zie ik hier niks van terug
Cool, dat kon ik ook al toen ik 11 was (kreeg toen eerste pc, sinds die tijd met MS software gekloot

Nu ben ik met win NT/2k/XP en server varianten aan het spelen enzo, allemaal best simpel.

Lijkt me dan dat dat MSCE niet zoveel voorsteld (no offence natuurlijk, jij hebt het papiertje en ik niet)

Verwijderd

Lekker nuttige replies allemaal |:( Hier heeft hij toch niks aan? En helemaal niet als mensen gaan roepen "lees de FAQ" blaat blaat blaat..

-Reset je bios eens. Staat in je handleiding hoe dat moet (jumpertje verzetten waarschijnlijk, soms met een schroeven draaier 2 puntjes kortsluiten)

-Load bios defaults

-Alle andere hardware ff er uit halen. Dus alleen VGA kaart erin + 1 HD + RAM + Proc

Mobo en proc zijn 100% niet kapot. Of er moeten productie fouten in zitten. Das dan pech hebben, maar wel garantie.

Succes.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Misschien helpt het je leed te verzachten door de volgende (wel grappige) anekdote te vertellen. Komtie:

Ik heb vorig jaar (ja toen al) de meeste onderdelen voor een waterkoeling-setup gekocht, alleen een reservoir moest ik nog kopen. Ben nu al een paar maanden op zoek geweest naar een goed reservoirtje, niet gevonden natuurlijk want hij moest smal en erg hoog zijn met een goede mogelijkheid om een slangaansluiting eraan te maken.

Zag ik eindelijk zo'n eheim ding om aan je pomp te koppelen, ik dat ding bestellen en eindelijk (week of twee later) is 'ie binnen. Helemaal happy met m'n plexi reservoirtje wilde ik dit weekend gaan testdraaien, maar wat denk je dat er gebeurt? Mijn Eheim pomp had ik (eerder al dit jaar) andere aansluitingen (lees: breder) aan laten maken, en de intake kant moest er dus af om dat reservoir aan te hangen. Dus ik wil hem eraf draaien, draai ik de hele hals van m'n 70 euro kostende flutpompje eraf! Aaargh!

Al met al dus meer dan een jaar bezig geweest om alle onderdelen te verzamelen die ik wilde hebben en die pasten, heb ik het allerlaatste onderdeel binnen, zorg ik er de zelfde dag (hoe ironisch) voor dat ik alsnog een paar dagen moet wachten voordat ik kan gaan testdraaien. (En natuurlijk een pompje van een hoop knaken om zeep heb geholpen)

Maar goed, uiteindelijk heb ik dan eind deze week hopelijk een goed werkende waterkoeling met 156W peltier draaien.
(pics volgen ook nog wel)

Workstation

Pagina: 1