Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Die optie juist AAN laten staan zorgt volgens mij juist voor een stabieler systeem... dan wordt er aan de geheugenmodules gevraagd welke instellingen er gebruikt moeten worden en die zijn meestal vrij conservatief en veilig. Zo heb ik t staan en geen problemen.
Ik zou het geheugen even testen met MemTest86. Kan zijn dat een module rot is.
Ik zou het geheugen even testen met MemTest86. Kan zijn dat een module rot is.
In de SPD EEPROM op de DIMM staan een heel stel parameters met daarbij over het algemeen vrij conservatieve waardes. De DIMM producent (zeker eentje als Dane-Elec) staat er voor garant dat de DIMM probleemloos zal werken met deze settings. Aanpassen om een meer stabiele situatie te bereiken heeft geen zin, het betekend namelijk dat er ergens anders in je bak iets niet helemaal lekker zit (of de DIMM's zélf zijn niet lekker). Hoewel soms het BIOS niet alle timings overeenkomstig de SPD instelt (dat wil wel eens bij povere borden en BIOS'en gebeuren), dan zou je wel enkele parameters kunnen aanpassen (het lijkt me sterk dat het BIOS in zo'n geval scherpere timings gebruikt, eerder nog slomere).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik heb nu vanavonds al 3 bleuscreens gehad. Er staat vermeld dat ik caching of schaduw kopien uit moet schakelen. Hoe moet ik dat herkennen in mijn bios?
Hmm. Misschien worden de Shadowing instellingen bedoeld? Je Video BIOS of systeem BIOS kan bij het starten van je systeem van ROM naar (sneller) RAM gekopieerd worden. Dat levert hier geen problemen op, maar het kan zijn dat er nog extra ROM gebieden worden geshadowed... (dat heb ik uit staan). Kijk eens naar termen als Shadowing Options in je BIOS setup, en laat weten wat je vindt.
Ja natuurlijk, heb het boekje nu ook naast me liggen.Op vrijdag 31 mei 2002 22:14 schreef klausewitz het volgende:
Advanced Chipset Features....
Gebruiksaanwijzing van je mobo gelezen?
'k ga nu op zoek naar de opmerking van Sfynx
Ik heb bij de termen: systembios en video-ram alleen casheable staan en die staat op disabled.Op vrijdag 31 mei 2002 22:12 schreef Sfynx het volgende:
Hmm. Misschien worden de Shadowing instellingen bedoeld? Je Video BIOS of systeem BIOS kan bij het starten van je systeem van ROM naar (sneller) RAM gekopieerd worden. Dat levert hier geen problemen op, maar het kan zijn dat er nog extra ROM gebieden worden geshadowed... (dat heb ik uit staan). Kijk eens naar termen als Shadowing Options in je BIOS setup, en laat weten wat je vindt.
Wat ik net ook heb gedaan is een nieuwe video driver geïnstallerd want die was wél digitaal ondertekend.
Allen staat er nog radeon 7200 terwijl ik een radeon 32DDR heb, kan dat kwaad?
Verwijderd
Ik bedoel dat je gewoon even moet kijken bij System BIOS Cacheable, Video Ram Cacheable en het gene daar onder staat. Als het goed is moet er gewaarschuwd worden dat er bijv. data naar verkeerde adressen geschreven of dubbel geadresseerd, overschreven, wordt. Dit kan dus leiden tot blauwe schermen e.d.. Als je het scherm Advances BIOS features eens op de "optimized Defaults" zet?Op vrijdag 31 mei 2002 22:27 schreef Fireman het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, heb het boekje nu ook naast me liggen.
'k ga nu op zoek naar de opmerking van Sfynx
Sorry verkeert gevat. No hard feelingsOp vrijdag 31 mei 2002 22:42 schreef klausewitz het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je gewoon even moet kijken bij System BIOS Cacheable, Video Ram Cacheable en het gene daar onder staat. Als het goed is moet er gewaarschuwd worden dat er bijv. data naar verkeerde adressen geschreven of dubbel geadresseerd, overschreven, wordt. Dit kan dus leiden tot blauwe schermen e.d.. Als je het scherm Advances BIOS features eens op de "optimized Defaults" zet?
Ik ga er morgen mee verder want ik val nu zowat in slaap.
ps: had je wat aan de reply boven jouw reply?
Ik dacht dat ik het lek boven had maar nee hoor.
Ik kreeg nu de melding: Driver_irql_not_less_or_equal en verderop stond: TCPIP.SYS-adress effdc0fc
Waar duidt dat toch op ?
Ik kreeg nu de melding: Driver_irql_not_less_or_equal en verderop stond: TCPIP.SYS-adress effdc0fc
Waar duidt dat toch op ?
Pagina: 1