(was effe aan het twijfelen tussen NOS of NT, zet hem hier maar neer, move hem anders maar naar NOS
)
ik heb dus @home en die hebben erg vage DNS servers
ze hebben er namelijk 4, maar er zijn er maar 2 up (nooit alle 4 tegelijk)
in windows is het geen probleem want die krijgt gewoon alle 4 servers mee met de DHCP, smoothwall krijgt ze ook maar kan er maar 2 opslaan ofzo
ik heb wel met wat hulp van Sine voor elkaar gekregen om smoothwall zover te krijgen om alle 4 de servers met de DHCP door te sturen naar de windows bak (dhcpd.conf editen)
maar nu wil ik dus gewoon alle 4 die DNS servers in de smoothwall zelf hebben, wat als die namelijk de updateslist wil updaten gebruikt die de DNS servers in smoothwall zelf, en als net die 2 down zijn moet ik dus weer de boel gaan aanpassen in de setup
noujah, dat was het, heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ?
* Bramster vind het best verwarrend wat hij net geschreven heeft
ik heb dus @home en die hebben erg vage DNS servers
ze hebben er namelijk 4, maar er zijn er maar 2 up (nooit alle 4 tegelijk)
in windows is het geen probleem want die krijgt gewoon alle 4 servers mee met de DHCP, smoothwall krijgt ze ook maar kan er maar 2 opslaan ofzo
ik heb wel met wat hulp van Sine voor elkaar gekregen om smoothwall zover te krijgen om alle 4 de servers met de DHCP door te sturen naar de windows bak (dhcpd.conf editen)
maar nu wil ik dus gewoon alle 4 die DNS servers in de smoothwall zelf hebben, wat als die namelijk de updateslist wil updaten gebruikt die de DNS servers in smoothwall zelf, en als net die 2 down zijn moet ik dus weer de boel gaan aanpassen in de setup
noujah, dat was het, heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ?
* Bramster vind het best verwarrend wat hij net geschreven heeft