Kr7a mem probleem

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Ik zit hier met een kr7a met de volgende dimm'en:

1- 2x 265mb Crucial pc2100
2- 1x 512mb Dane-Elec pc2700 (met samsung chippies)

Ik heb me sys op 140Mhz lopen en de geheugen settings op zijn agressiefst staan.. Maar op de 1 of andere manier wil hij het met die dane-elec dimm het niet trekken met die andere 2 reepjes erbij.. Ik heb ze al in de meest rare combi's erin gezet, en zit nu die dane elec in zijn uppie te testen met Prime95. Is er met die kr7a een bepaalde formule waar je je aan moet houden met de dimm's!! :?

Ik weet dat je als je er 4 dimm's in duwt je reg mem moet hebben, dat heb ik dus niet.. Maar hij zou die 3 volle bankjes toch gewoon moeten trekken?? Iemand misschien een idee!! Want ik weet het niet meer..

| I've got permission to color outside the lines |

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Tja, kan zijn dat je proc locked is en gewoon geen hogere FSB wil. Of de combinatie van het geheugen is gewoon iet optimaal.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BenJoep
Op vrijdag 31 mei 2002 21:51 schreef silentsnow het volgende:
Tja, kan zijn dat je proc locked is en gewoon geen hogere FSB wil. Of de combinatie van het geheugen is gewoon iet optimaal.
Euh nopes heeft niks te maken met me proc.. :) Is specifiek na de dane-elec upgrade.. Daarvoor draaide alles okey.. De combinatie van pc2100 en pc2700 moet gewoon werken..

Ik zie dat ik het niet helemaal goed heb beschreven, ik heb de combinatie al een tijd draaiende, en een upgrade gedaan van die dane-elec dimm.. Dus ik zit nu te denken aan een bepaalde volgorde van de bankjes of iets dergelijks..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Wat is "hij wil het niet trekken"? De symptomen zijn me een beetje vaag. En welke timings heb precies je ingesteld, ook een command rate van 1T?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BenJoep
Op vrijdag 31 mei 2002 22:05 schreef Abbadon het volgende:
Wat is "hij wil het niet trekken"? De symptomen zijn me een beetje vaag. En welke timings heb precies je ingesteld, ook een command rate van 1T?
Okey ff wat meer info dan,

voltage 2,75V
Cas 2t
Bank interleave 4 way
trp 2t
tras 5t
trcd 2t
command rate 2t (stond op 1t)

Onder hij wil het niet trekken bedoelde ik te zeggen dat ik ineens een spontane reset heb gezien en sof2 wil nog wel is uit het spel naar windows schieten.. Ik mag er toch van uit gaan dat een pc2700 dimm toch meer kan trekken als een pc2100 dimm.. :) Leek mij logisch in elk geval..

Is er niet een windows proggie (dus geen dos) die die mem test.. Ik heb sisoft sandra al geprobeerd en die had leuk geen problemen, maar een spontane reset zie ik toch wel als een probleem ;)..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Heb je al lagere timings geprobeerd? (begin anders met tras weer wat hoger in te stellen, die heeft het minste invloed op performance maar kan redelijk van invloed zijn op stabiliteit). Oh, en wat voor OS draai je, toch geen wintendo hè (W95, 98, ME)?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BenJoep
Op vrijdag 31 mei 2002 22:36 schreef Abbadon het volgende:
Heb je al lagere timings geprobeerd? (begin anders met tras weer wat hoger in te stellen, die heeft het minste invloed op performance maar kan redelijk van invloed zijn op stabiliteit). Oh, en wat voor OS draai je, toch geen wintendo hè (W95, 98, ME)?
Ik ben al aan het verlagen geslaan.. :) En ik draai natuurlijk win2k.. :)

• BenJoep
Het lijkt erop dat het te maken heeft met de volgorde van hoe ik de bankjes gebruik, ik heb hem nu 12 uur Prime laten draaien en niks geen foutmelding.. (alleen met die 512mb dane-elec) Die 2x crucial die hebben het altijd goed gedaan, dus het lijkt me dan in aan de volgorde liggen.. Iemand een idee??

• BenJoep
okey het volgende heb ik geprobeerd:

1- 512
2- 256
3- 265
4-

1- 512
2- 256
3-
4- 256

1- 256
2- 512
3- 256
4-

1- 256
2-
3- 256
4- 512

En niks nada noppes, ik start prime en hij klapt meteen naar een reset.. :? Individueel halen ze de settings allemaal wel.. Ik snap er geen konthaar meer van.. Echt niemand die een kr7a met 2x 265 en 1x 512 heeft en die het ook goed doet..

[edit] wat doet Dram qeue dept, hij staat nu op 4 level, en kan ook op 3 en 2 level.. Misschien dat dit er wat mee te maken heeft?? :?

• BenJoep
Heb nu ook gekeken naar:

1- 265
2- 265
3- 512
4-

1- 265
2- 265
3-
4- 512

En op de laagste settings wil die nog niet.. Heb het idee dat die gewoon niet 3 bankjes wil pakken.. Ik ben nu aan het kijken naar de 512 en 265 dimm erin.. :( Vind het maar niks..

• Semetrix
  • Laatst online: 15:39
ik draai met

1x 256mb PC2400 Corsair
2x 256mb PC2700 Original Samsung

Een FSB van 145 is alleen mogelijk met 1 van beide types.. Ik draai nu maar 140 FSB met alle 3 de bankjes.
Dit alles op de meest aggresieve instellingen.
Die PC2400 gaat er weer uit wanneer ik mijn pc upgrade naar een P4 ooit.

Overklokken + Verschillende geheugenmerken = FOUT

• BenJoep
Op zaterdag 01 juni 2002 17:47 schreef Semetrix het volgende:
ik draai met

1x 256mb PC2400 Corsair
2x 256mb PC2700 Original Samsung

Een FSB van 145 is alleen mogelijk met 1 van beide types.. Ik draai nu maar 140 FSB met alle 3 de bankjes.
Dit alles op de meest aggresieve instellingen.
Die PC2400 gaat er weer uit wanneer ik mijn pc upgrade naar een P4 ooit.

Overklokken + Verschillende geheugenmerken = FOUT
Hij doet het anders nu wel goed.. Denk dat het eerder aan die 3 bankjes ligt die die niet koel vind.. Heb hem nu draaien op agressieve mem instellingen en op 140 Mhz.. En met 1x crucial en 1x dane-elec.. Prime draait nu een half uurtje.. Dus er kan nog van alles gebeuren.. Hoop dat die het houd, dan weet ik waar het aan ligt.. :)

Ps heb ze ook zonder overklokken geprobeert, dus daar ligt het niet aan.. ;) Alles netjes op normaal gezet, vandaar het vermoeden dat die de 3 bankjes niet leuk vind..

• BenJoep
Okey zoals ik vermoede kan die dus niet 3 bankjes gebruiken.. Geen idee waarom, maar ik verkoop die 2x crucial en haal gewoon nog een 512mb Dane elec erbij..

Pagina: 1