Toon posts:

[CM] - Thermometer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
navond allemaal, kheb ff een vraag. Ik heb een nieuwe BigTower en vroeg mij af hoe ik voor elkaar ga krijgen om een LED/LCD display (die de temp. van de CPU meet) aan de praat ga krijgen.
Ik heb aan Asus K7V 266-EX , Athlon XP 1600.
Op het mobo zit ook al een thermometer ingebouwd... kan ik de temperatuur daar van aflijden naar een LED/LCD display. (dat gaat geloof ik nooit werken maar goed)

heb de search al gebruikt!

Verwijderd

als je een standard lcd neemt met bv hd4 nogwat controller dan kan smartie in combi met mbm mooi je temps weergeven

free the mahimahi was het toch?

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
ja dat kan wel en dan via winddoos (of linux voor de goeie mense onder ons >:)) de aansturen.
jammer dat zwahiel z'n LCD inkoopactie al gesloten heeft: [topic=465097/1/25]

en er zijn nogal wat tweakers die bij halfords een temp. metertje hebben gehaald (toenmalige actie meen ik?) dit zou je ook van de conrad ofzow kunnen hebben.

hoop je hier wat mee op weg geholpen te hebben.
je had natuurlijk ook ff de search kunnen gebruiken.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ik geloof dat daar een SMBUS op zit? misschien kun je daar wat mee?

Door dot_goeroe - vrijdag 31 mei 2002 21:28

als je een standard lcd neemt met bv [hd44780] controller dan kan smartie in combi met mbm mooi je temps weergeven
:P

Gregor van Egdom Krekr

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Als je em los van je pc software of interface poorten wilt houden, kan je een los meetdisplay kopen, kan je vaak een gewone sensor opzetten, werkt op 12 of 5 volt (pc voeding), en kan je makkel;ijk inbouwen, kost zo`n 20 euro's...

ik hoop dat ik je hiermee genoeg info heb gegeven...

Electronics development

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 21:36 schreef krekrrr het volgende:
ik geloof dat daar een SMBUS op zit? misschien kun je daar wat mee?

Door dot_goeroe - vrijdag 31 mei 2002 21:28

als je een standard lcd neemt met bv [hd44780] controller dan kan smartie in combi met mbm mooi je temps weergeven
:P
lol *D

Verwijderd

Je kan ook gewoon bij de Halfords zo een temperatuurmetertje voor in je auto kopen. Alles compleet en zo klaar voor inbouw.

Is alleen wat minder geschikt om je CPU temp mee te meten!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:15 schreef Jorrit het volgende:
Je kan ook gewoon bij de Halfords zo een temperatuurmetertje voor in je auto kopen. Alles compleet en zo klaar voor inbouw.

Is alleen wat minder geschikt om je CPU temp mee te meten!
Tja en dat is nu net wat hij wou. Ik denk zelf ook dat de beste oplossing is om gewoon een LCD te kopen en die te solderen ensow en dan Smartie draaien dat lijkt mij de beste oplossing

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 12:21 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]

Tja en dat is nu net wat hij wou. Ik denk zelf ook dat de beste oplossing is om gewoon een LCD te kopen en die te solderen ensow en dan Smartie draaien dat lijkt mij de beste oplossing
mot je het wel kunnen :D

Verwijderd

Je hebt toch ook zo'n asus I-panel ofzo? Of digidoc natuurlijk maar dat kost flinke pecunia
Pagina: 1