Irssi vragen

Pagina: 1
Acties:

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34
Heb de GoT search, irssi site en Google al geprobeerd maar ik kon geen antwoord vinden op de volgende vragen:

1) Als iemand mij een private message wordt gestuurd dan wordt deze in een nieuwe window gezet. Maar als ik niet daar die window switch dan kom ik ook nooit te weten of iemand me een PM stuurt. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat irssi me waarschuwt als ik een PM krijg?

2) De standaard layout van irssi vind ik niet zo super, dus ik wil het wat veranderen. Maar uit de documentatie wordt ik niet veel wijzer. Heeft iemand hier wat handige tips / sites voor?

3) Hoort een beetje bij 2. Als ik iets zeg dan wordt mijn nick bold. Dat vind ik niet zo mooi, ik wil het veranderen maar al me pogingen mislukken. Ik heb al wat geprobeerd in ~/.irssi/default.theme maar niets werkte (ook /reload gedaan natuurlijk). Hoe verander ik dit?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 21:14 schreef 2P het volgende:
Heb de GoT search, irssi site en Google al geprobeerd maar ik kon geen antwoord vinden op de volgende vragen:

1) Als iemand mij een private message wordt gestuurd dan wordt deze in een nieuwe window gezet. Maar als ik niet daar die window switch dan kom ik ook nooit te weten of iemand me een PM stuurt. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat irssi me waarschuwt als ik een PM krijg?
Dat zie je in de statusregel. Er komt [Act: <nummers van windows waarin iets gebeurd is>] te staan, waarbij je ook nog aan het kleurtje kunt zien of het een nickchange/join/part/enz is, normale tekst, of een highlight.
2) De standaard layout van irssi vind ik niet zo super, dus ik wil het wat veranderen. Maar uit de documentatie wordt ik niet veel wijzer. Heeft iemand hier wat handige tips / sites voor?
Geen idee.
3) Hoort een beetje bij 2. Als ik iets zeg dan wordt mijn nick bold. Dat vind ik niet zo mooi, ik wil het veranderen maar al me pogingen mislukken. Ik heb al wat geprobeerd in ~/.irssi/default.theme maar niets werkte (ook /reload gedaan natuurlijk). Hoe verander ik dit?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
21:32:50 [Messages]
21:32:50 own_msg = {ownmsgnick $2 {ownnick $0}}$1
21:32:50 own_msg_channel = {ownmsgnick $3 {ownnick $0}{msgchannel $1}}$2
21:32:50 own_msg_private = {ownprivmsg msg $0}$1
21:32:50 own_msg_private_query = {ownprivmsgnick {ownprivnick $2}}$1
21:32:50 pubmsg_me = {pubmsgmenick $2 {menick $0}}$1
21:32:50 pubmsg_me_channel = {pubmsgmenick $3 {menick $0}{msgchannel $1}}$2
21:32:50 pubmsg_hilight = {pubmsghinick $0 $3 $1}$2
21:32:50 pubmsg_hilight_channel = {pubmsghinick $0 $4 $1{msgchannel $2}}$3
21:32:50 pubmsg = {pubmsgnick $2 {pubnick $0}}$1
21:32:50 pubmsg_channel = {pubmsgnick $3 {pubnick $0}{msgchannel $1}}$2

Het lijkt me dat als je de ownmsgnick's verandert in pubmsgnick's (enz.), het werkt.

Dat kan trouwens gewoon met /format, rommelen in config bestanden is niet nodig.

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34
Bedankt voor je antwoordt.

Nu alleen nog mijn 2de vraag...

Het is jammer dat de irssi documentatie zo matig is anders was ik er waarschijnlijk zelf wel uitgekomen...

Is er iemand die me een korte uitleg kan geven hoe ik het thema kan veranderen? Ik zal zelf nog wel ff wat proberen, maar nu is het allemaal nog erg onduidelijk voor me.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 21:14 schreef 2P het volgende:
noisyquery.pl van irrsi.org plukken, dan krijg je in je active window "query started with $nick in window $window"