Ik ben aan het experimenteren met memtest 86. ik draai het op een Intel Pentium 133 met Intel 430VX chipset, met 32 MB EDO. hierop haal ik 129 MB/s mem performance. Daarna draaide ik memtest 86 op een Pentium III 500E met via 693A chipset, met 128 MB PC100 en die haalt 161 MB/s. Beetje laag, of klopt dit gewoon?
Verwijderd
4-way staat niet standaart aan bij de ouwe via chips
deze kan je aan zettem via eem programma
www.google.nl en type in 4-way
dan vind je het van zelf
boost word dan 240mb per sec
deze kan je aan zettem via eem programma
www.google.nl en type in 4-way
dan vind je het van zelf
boost word dan 240mb per sec
Verwijderd
Geldt dat trouwes ook voor ALi Chipsets? Ik heb een Ali BXcel chipset met een celeron, en mijn geheugen performance is ook zo laag. 4-way staat volgens mij niet aan, maar ik dacht dat dat nog helemaal niet kon bij celerons/pentium II/III's. Is er een algemeen programmaatje waarmee je dat kan doen of moet je dan een chipsetspecifiek programma hebben?
ALi BXCelOp zaterdag 01 juni 2002 00:55 schreef davie het volgende:
Geldt dat trouwes ook voor ALi Chipsets? Ik heb een Ali BXcel chipset met een celeron, en mijn geheugen performance is ook zo laag. 4-way staat volgens mij niet aan, maar ik dacht dat dat nog helemaal niet kon bij celerons/pentium II/III's. Is er een algemeen programmaatje waarmee je dat kan doen of moet je dan een chipsetspecifiek programma hebben?
ALi AladdinProII zul je bedoelen, of PC-Chips BXCel, zelfde shitty chipset, alleen PC Chips moet het per se iets anders noemen.
ALi heeft muv de erg excentrieke Aladdin7 chipset nog nooit een interessant performende memory controller neergezet, ben bang dat dit gewoon bagger is. Sowieso heeft de ProII geen interleave.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ow, er staat een stickertje op met 'Ali BXcel', maar het is inderdaad een PC-Chips bord, dus dat zal PC-Chips wel hebben gedaan.
En ik had eigenlijk ook geen grote hoop dat het zoveel sneller kon
. Na ja, ik draai er toch nix zwaars op, is maar een tweede computertje.
En ik had eigenlijk ook geen grote hoop dat het zoveel sneller kon