Toon posts:

[Freesco] sommige sites doen het niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de Freesco router kom ik gewoonweg niet op sommige sites, bijvoorbeeld de ABN AMRO site 9toch handig als je geld wilt overmaken). Ligt dit op 1 of andere manier aan de firewall instellingen?

Verwijderd

Bedoel je toevallig ABN AMRO homenet? Ik heb gehoord dat dat problemen geeft i.c.m Network Adress Translation (of IP masquerade of hoe dat ook in Linux moge heten) Net zoiets als de problemen met MSN

edit:

Je kan in dat geval er ook niks aan doen, slechts wachten tot de ABN zijn zaakjes op orde heeft

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 21:42
Ik heb geen idee of er verschil is tussen Girotel en Homenet. Maar het contact met de postbank gaat prima via Freesco. Mijn huisgenoteen gebruiken ook de Rabobank, dat gaat ook prima.

Is dat alleen iets met de ABN homenet site?

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 21:56 schreef marcus22 het volgende:
Is dat alleen iets met de ABN homenet site?
Het gaat hier niet om Homenet, maar om de ABN Amro site. Dit is niet de enige die het niet doet, een vriendin van mij leest vaak een Noorse net krant Nettavisen. Die doet het ook niet, heel raar. Voor zover ik heb kunnen checken zijn dat de enige die het niet doen. Ze zijn wel degelijk up, want als ik gewoon in Win2k verbinding maak kan ik ze gewoon zien.

• marcus22
  • Laatst online: 16-08 21:42
Hmm, als niet al te ervaren user klinkt dit als een DNS probleem. Wat gebeurd er als je de IP's rechtstreeks intypt?
(of zeg ik nu iets minder slims?)

There is no place like 127.0.0.1

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb ook dns problemen met freesco en heb dit opgelost door de dns van mijn provider handmatig in windows in te voeren.

• AMDFreak
  • Laatst online: 09:38

AMDFreak

Intel is zo..

ik weet al hoe het komt, ik heb er ook last van gehad.

Jij komt zeker ook nie op http://www.asus.com klopt da? :)

Als je windows draait moet je ff die runnen:
http://home.wanadoo.nl/winamphelp/got/DRTCP.exe

Dan na een reboot zou het moeten werken :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

zoo.. heb een beetje moeite met het onderschijt tussen een quote knopje en een edit knopje |:(
achja.. het is al laat he..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 01:23 schreef AMDFreak het volgende:

Ik kom inderdaad niet op die asus site, als ik dat progje run krijg ik een schermpje met een hoop instellingen die mij redelijk onbekend zijn. Is het een kwestie van op save drukken met de instellingen die default zijn? Of moet ik meer instellen?

• mrEarthling
  • Niet online
Heej AMDFreak wat doet progje je dan? Ik zit namelijk zlef ook achter een FreeSCO routertje en heb nergens last van.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo AMDFreak, kun je ook vertellen waardoor het precies komt dat ik die Asus site niet te zien krijg (en ook die AbnAmro site enzo)? Welke technisch probleem ligt eraan ten grondslag? :?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 01:23 schreef AMDFreak het volgende:
ik weet al hoe het komt, ik heb er ook last van gehad.

Heheh ik zeg niks ;)
Op maandag 03 juni 2002 12:16 schreef Thize het volgende:
Hallo AMDFreak, kun je ook vertellen waardoor het precies komt dat ik die Asus site niet te zien krijg (en ook die AbnAmro site enzo)? Welke technisch probleem ligt eraan ten grondslag? :?
Dat ligt aan de MTU instellingen. Door de router kunnen bepaalde sites niet goed reageren en krijg je een timeout voor je neus.

Oplossing: MTU op 1492 zetten ipv 1500 wat standaard is.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zondag 02 juni 2002 00:17 schreef mrEarthling het volgende:
Heej AMDFreak wat doet progje je dan? Ik zit namelijk zlef ook achter een FreeSCO routertje en heb nergens last van.
Dat proggie is dus om je netwerk instellingen van je windows bak te tweaken. Je kan dit normaal in windows niet doen. Er zijn gewoon geen menutjes voor gemaakt. Dr. TCP is gewoon een tool om simpel de instellingen te wijzigen in je register, wat je met windows normaal niet kan.

AMDFreak heeft niet de complete info gegeven. Je moet dus de MTU op 1492 zetten, en dat kan dus alleen met dat proggie :)

• mrEarthling
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 16:17 schreef LeonM het volgende:

[..]

Dat proggie is dus om je netwerk instellingen van je windows bak te tweaken. Je kan dit normaal in windows niet doen. Er zijn gewoon geen menutjes voor gemaakt. Dr. TCP is gewoon een tool om simpel de instellingen te wijzigen in je register, wat je met windows normaal niet kan.

AMDFreak heeft niet de complete info gegeven. Je moet dus de MTU op 1492 zetten, en dat kan dus alleen met dat proggie :)
Ok, Thnx! Ik heb zelf ook een FreeSCO'tje draaien en ik heb er geen last van. Was daarom wel benieuwd wat het probleem was.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 16:17 schreef LeonM het volgende:

Hé thanx, ik laat nog weten of dit alles oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit werkt dus, nadat ik de MTU met Dr. TCP op 1492 had gezet komen die sites wel (met enige tegenzin) binnen. Maar andere sites (Tweakers bijvoorbeeld) lijken nu wel trager binnen te komen. Valt dat nog aan te passen op één of andere manier? Zijn er meer tweaks? En wat doet MTU eigenlijk?

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

*schaam*

Pagina: 1