Toon posts:

pc doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb vandeweek een nieuwe videokaart gekocht en die werkt prima alleen gisteren wou mijn pc wel opstarten alleen in windows wou hij zijn programma's nie opstarten zoals msn en nog wat van die dingen en hij ging heel traag. en dat kwam door explorder.exe die heel raar deed, waarschijnlijk een virus maar toen kwam ik er ook achter dat de ventilator van mijn voeding stil gevallen was. Want mij pc werd al een week lang 10graden warmer dan eerst. dus ik voeding open maken en ventilator vervangen en ook nog een condensator vervangen. Alleen nu wil ik net mijn pc opnieuw installeren want hij deed raar en een beetje instabiel en hij controleert eerst de hardware bij xp installeren alleen daarna ging hi nie verder blijft hij gewoon hangen in dos. Dus ik denk dat het aan die voeding ligt. En nu is mijn vraag wat denken jullie ervan.

hier effe mijn systeem amd 1300mhz, met msi k7t turbo,512mb ram, 45gb hardeschijf van WD,Gainward geforce3 ti/500 128mb ddr, soundblaster live,

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja als je een condensator verwisseld kun je het wel nagaan dat hij instabiel draaid, je hebt toch wel eentje met het zelfde voltage en capaciteit erin gezet ofniet?
want condensatoren stabiliseren ook de spanning.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 20:53 schreef jamaicaman het volgende:
Ja als je een condensator verwisseld kun je het wel nagaan dat hij instabiel draaid, je hebt toch wel eentje met het zelfde voltage en capaciteit erin gezet ofniet?
want condensatoren stabiliseren ook de spanning.
het was er een van 1000UF en de nieuwe is dat ook alleen deze is 16volt en de andere was 10volt

• Jamaicaman
  • Niet online
hmm, zou moeten, kunnen, check zoiezo of je spanningen goed zijn met Motherboard Monitor of in je bios. Als die te laag/hoog zijn kan het wel voorkomen dat je pc instabiel is.
Maar als het daar niet aan ligt dan zou ik toch maar eens een reinstall van Windows doen. Meestal lost dat het probleem wel op, maak eventueel wel een backupje voor als het toch niet geholpen heeft.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Ik zou gewoon ff een nieuwe voeding proberen als ik jou was!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 21:00 schreef jamaicaman het volgende:
hmm, zou moeten, kunnen, check zoiezo of je spanningen goed zijn met Motherboard Monitor of in je bios. Als die te laag/hoog zijn kan het wel voorkomen dat je pc instabiel is.
Maar als het daar niet aan ligt dan zou ik toch maar eens een reinstall van Windows doen. Meestal lost dat het probleem wel op, maak eventueel wel een backupje voor als het toch niet geholpen heeft.
een reinstallal gaat juist niet omdat hij dan vastloopt na het kontroleren van hardware

• Jamaicaman
  • Niet online
Ja dan toch ff andere voeding (is niet zo heel duur), als het er toch niet aanligt moet je de eventuele netwerkkaarten er eens uit halen, heb ik in het verleden ook last van gehad.
Pagina: 1