Toon posts:

Welke verf voor een voeding....

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een antieke voeding aan het opknappen. De bedrading en onderdelen ben ik groot en deels aan het vervangen, maar de buitenkant heeft ook wel een likje verf nodig :)

Er zit nu een loodzware ijzeren kast omheen die een hamerslag grijs structuur heeft. Er komen hier en daar al wat roestvlekjes (roestvlekken, maar "egaal" op het oppervlak) die ik graag wil wegwerken.
Met welke verf kan ik het beste de behuizing re-painten?

Ik heb laatst een zwarte Hammerite spuitbus gebruikt, maar daar was ik niet zo tevreden over. Er zit te veel oplossingsmiddel in waardoor je druipers krijgt. Ik weet niet of de grijze verf dit ook heeft :?

En misschien geeft de autolak van de Halfords ook een hamerslag structuur?

Verwijderd

als je druppels krijgt spuit je teveel verf er op in 1 keer. ff wat meer geduld met dunnere en meerdere lagen lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 20:28 schreef Juggernaut het volgende:
als je druppels krijgt spuit je teveel verf er op in 1 keer. ff wat meer geduld met dunnere en meerdere lagen lijkt me
Nee, dat is het niet. Maar die Hammerite is nogal stroperige verf, om dit toch in een spuitbus te doen gebruiken ze erg veel oplosmiddel.
Ik kreeg een ijzeren plaatje na 6x spuiten nog niet dekkent. Dat lijkt me toch niet goed :)
De Hammerite uit een potje is weer perfect, maar dan krijg ik het nooit zo mooi als het vroeger was :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35
Leer airbrushen :?

Spuit van bovenaf, plaat plat neerleggen, knappe verf die dan nog druipers geeft :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 20:36 schreef FragFrog het volgende:
Leer airbrushen :?

Spuit van bovenaf, plaat plat neerleggen, knappe verf die dan nog druipers geeft :)
Ik heb geen compressor :)

Verwijderd

Dat kan toch ook gewoon met een spuit bus... |:(

• sjares
  • Laatst online: 16-07 12:04
Het probleem ligt waarschijnlijk niet aan de verf of dat je het nu spuit of schilderd maar aan het feit dat je ondergrond niet hecht. Schuur ontvet en grond eens met de goede grondlaag (voor alu?? enz.). Het zal vast een stuk beter gaan.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:54

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gewoon blank schuren, primer er op, kleurlak er op, blanke lak er op en klaar...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• FragFrog
  • Laatst online: 09:35
Op vrijdag 31 mei 2002 20:44 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Ik heb geen compressor :)
Ik wel :)

Maar mn spuitmond is fucked up, dus mn eigen kast & voeding toch maar met spuitbus gedaan :P

Verf die ik gebruikte kwam van de London weg, is normaal bedoelt voor grafiti, hecht enorm! Maar wederom: plaat niet schuin houden :(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het toch eens proberen met Hammerite dan.

Iemand een id wat een potje en een spuitbus kost?
Pagina: 1