Beeldscherm tegen muur met waterleidingen..

Pagina: 1
Acties:

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10
Ik heb een LG Flatron 77FT

Heb vandaag een nieuw meubel gemaakt die tegen een muur staat, m`n beeldscherm ging daar eaar doen, beeld dat irritant gaat trillen etc. er lopen waterleidingen achter want als ik m`n hand ertegen aan houd is de meur warm.

M`n PC is niet geaard, maar zou het zin hebben als ik een aardedraad aan m`n verwarming maak ??

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
Moet je mee oppassen: aarden aan je verwarming kan heel link zijn. Dat komt omdat die leidingen soms door bv. oxidatie niet meer goed geleiden.

Werd vroeger wel eens toegepast in nieuwbouw, maar is verboden na een paar ongevallen, waaronder een met dodelijke afloop (man geëlectrocuteerd onder douche)

Verwijderd

Misschien staat hier wat in [topic=277031/1/25]

• boswandeling
ja maar dat is niet het probleem ik heb aardlek een verwarming

• boswandeling
niemand een idee

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Heb je geen verlengsnoer met aarde?

Dan kun je even stroom halen van een geaard stopcontact en even uitproberen of het soelaas biedt.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat waterleidingen veel storing veroorzaken :? Die hebben toch geen elektrisch veld?

• boswandeling
Neu daar heb je gelijk in, het stomste is dat we wel aardlek hebben maar dat niet op zolder hebben, ja daar hebben wel aarde maar voor de wasmachine dat loopt niet door de aardlek schakelaar. Ik denk dat ik er maar eens een ijzeren plaat achterzet .
Pagina: 1