[Mandrake] Loginschermpje

Pagina: 1
Acties:

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26
Ben een beetje n00b in linux en heb de search gebruikt maar nix wijzer uit geworden...

Blijf ik dus met de vraag zitten: Hoe krijg ik dit loginscherpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.linux-mandrake.com/nl/doc/82/en/images/kdm.png

b.v.d.

Verwijderd

Zal wel KDE3's KDM zijn. Bij Mandrake zit nog KDE2 meegeleverd. :P. Je kunt geloof ik van Mandrake's website de KDE3 packages downloaden.

Verwijderd

dit is de KDM versie van KDE3 idd, maar KDE2 ziet er vergelijkbaar uit... bedoel je niet toevallig dat je nu een text login hebt, maar deze wilt veranderen in een grafische login? iets duidelijker aub...

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 20:08 schreef beelzebubu het volgende:
Zal wel KDE3's KDM zijn. Bij Mandrake zit nog KDE2 meegeleverd. :P. Je kunt geloof ik van Mandrake's website de KDE3 packages downloaden.
Ook KDE2 heeft KDM ingesloten hoor! Maar dan moet je die natuurlijk wel eerst starten.

Nu zul je waarschijnlijk intypen: xdm of misschien zelfs startx.
Maar doe je: kdm dan krijg je wat je wilt dus.

Verwijderd

/edit: laat maar... :{ :P

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik had zelfs KDM met KDE1, wat is het probleem?
Als je normaal een tekst-login krijgt moet je eens proberen ipv. startx /opt/kde/bin/kdm starten (afhankelijk van je KDE directory).
Bij SuSE en Slackware start kdm standaard op als je naar runlevel 4 gaat, dus je kan dat eens proberen :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 20:22 schreef Bart Coppens het volgende:
bij SuSE en Slackware start kdm standaard op als je naar runlevel 4 gaat, dus je kan dat eens proberen...
ehm... runlevel 4 wordt niet gebruikt hoor hee... je bedoelt runlevel numero 5...

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Waarschijnlijk te gewend aan slackware:
# rc.4This file is executed by init(8) when the system is being
#initialized for run level 4 (XDM)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Veen
Op vrijdag 31 mei 2002 20:11 schreef areana het volgende:
dit is de KDM versie van KDE3 idd, maar KDE2 ziet er vergelijkbaar uit... bedoel je niet toevallig dat je nu een text login hebt, maar deze wilt veranderen in een grafische login? iets duidelijker aub...
'k Heb nu dus als ik opstart dat 'ie meteen naar X gaat en daar hebbik dan zo'n grafisch login dingetje maar daar kan ik niet kiezen tussen KDE of Gnome etc.

Zal 's ff wat proberen, iemand die misschien ook weet hoe ik dan als ik die KDM erop heb die automatisch kan late opstarten als ik mandrake start ?

b.v.d.

Verwijderd

heb je kde geinstalleerd? dan zou kdm toch automatisch gestart moeten worden...

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 20:27 schreef Bart Coppens het volgende:
...te gewend aan slackware...
mmm... dat is dan specifiek voor slackware... over het algemeen (bij de meeste distributies) wordt runlevel 4 niet gebruikt. runlevel 3 is meestal multi-user, met netwerk, zonder grafische desktop. runlevel 5 is hetzelfde, maar dan met grafische desktop...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op vrijdag 31 mei 2002 20:08 schreef beelzebubu het volgende:
wil je even op icq komen of op msn? :) ik heb je even nodig. Thanks

Sorry :Y)

• Veen
Op vrijdag 31 mei 2002 20:22 schreef Bart Coppens het volgende:
Ik had zelfs KDM met KDE1, wat is het probleem?
Als je normaal een tekst-login krijgt moet je eens proberen ipv. startx /opt/kde/bin/kdm starten (afhankelijk van je KDE directory).
Bij SuSE en Slackware start kdm standaard op als je naar runlevel 4 gaat, dus je kan dat eens proberen :)
Ben een beetje n00b dus hoe ga ik naar runlevel 4 ?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
"Would you automattically logon one user"

Tijdens de installatie heb jij bij deze vraag waarschijnlijk op "Yes" geklikt kerel.

edit:

Want wanneer jij alleen maar UITLOGT krijg je waarschijnlijk wel een login of niet??

Die-hard Brexiteer

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

je gaat naar een ander runlevel met "init" en dan het runlevel dat je wilt :Y)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op zaterdag 01 juni 2002 11:21 schreef blowfish het volgende:
je gaat naar een ander runlevel met "init" en dan het runlevel dat je wilt :Y)
sbin/telinit 5 toch??

Die-hard Brexiteer

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
code:
1
lrwxrwxrwx    1 root     root       4 May 29 04:02 /sbin/telinit -> init

Zoals je ziet is telinit een symlink naar init, mag allebei dus.

Verwijderd

het is overigens runlevel 5, en niet runlevel 4 in mandrake... je gaat naar runlevel 5 met het commando 'init 5'. om altijd op te starten in runlevel 5 (met grafische login dus), open je het bestand /etc/inittab en wijzig je:
code:
1
id:3:initdefault:

in
code:
1
id:5:initdefault:

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je grbuikt dan misschien XDM. Daarin kun je niet kiezen welke sessie je wilt. Misschien moet je KDM nog installeren.

XDM:
Afbeeldingslocatie: http://www.rru.com/~meo/sax-9604/xdm.gif

[plug]Overigens is GDM ook erg mooi (click to enlarge):
Afbeeldingslocatie: http://joshuaeichorn.com/thumbnail.php?imagename=screenshots/gnome2/gnome2_login.jpg
Wat is gnome2 toch mooi he? Ik hoop dat het snel uitkomt...nog een paar dagen.
[/plug]

• Veen
Heb 't al voor elkaar :)

gewoon ff opnieuw geinstalleerd, scheelde een hoop werk imho :+

Maar dat GDM ziet er wel vetjes uit ja, zal ik 's ff naar kijken :)

verder iedereen nog bedankt :D
Pagina: 1