Welke SCSI controller?

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Ik kijk nu bij Eynstein en ik wil graag een SCSI brander, maar welke controller kan je dan het best nemen?

Target Scsi-10 Pci fast scsi-2 contr 50p symbios/ncr-810 chipset 10mb/s 105.35
Target Scsi-20 Pci fast ultra scsi-2 contr 50p symbios/ncr-860 chipset 20mb/s 159.46
Target Scsi-40w Pci wide scsi controller 50p/68p symbios/ncr-875 20/40mb/s + bios 231.91
Target Scsi-80u2w Pci wide scsi controller 68p symbios/ncr-896 80mb/s + bios 433.51

welke kaart is het best geschikt, want het heeft te maken met brandbreedt:?? ofzo, toch?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik zou helemaal geen kaart met NCR chip kopen, heb ik alleen maar corrupted data mee gehad, ga liever voor een adaptec sjip!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 22:01 schreef Mycroft het volgende:
Ik zou helemaal geen kaart met NCR chip kopen, heb ik alleen maar corrupted data mee gehad, ga liever voor een adaptec sjip![/quote]persoonlijke ervaring, maar zijn er dan meer mensne met deze problemen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik heb in 1 pc een 3 jaar oude kaart met een ncr c810 chip, de asus sc200, en in m'n andere pc een veel duurdere adaptec 2940au. heb met beide nooit een centje pijn gehad.
of target ook fatsoenlijke kaartjes maakt is een ander verhaal......
ik zou zelf trouwens voor de adaptec 2904 (dus niet de 2940) gaan. is goedkoop en werkt goed voor een brander.
voor de meeste branders kun je trouwens gewoon elk type scsi-controller nemen. de meeste branders zijn gewoon scsi-2 (ik dacht dat alleen plextor een ultra-scsi brander heeft) en scsi-2 is ook meer dan genoeg voor een low-speed-device als een brander.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Als je ooit nog eens een HD op scsi zou willen hebben zou je dus één van de duurdere moeten nemen dus de UW of U2W..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Ik had ook een NCR scsi kaartje en een 12x plextor brander, veel problemen mee gehad.
Branden op 12x wou gewoon niet lukken.

Systeem zelf was zat voldoende dus daar lag het niet aan.

Heb nu een initio scsi kaartje (140,- piek ofzo) en werkt perfect.

greetz

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

heb je er ook rekening mee gehouden dat die ncr kaartjes (die van mij tenminste) geen auto-termination kennen? je moet dus altijd een jumper omzetten om termination actief te maken als je geen externe apparaten wilt aansluiten. bovendien moet natuurlijk ook het laatste scsi-apparaat op de bus getermineerd worden. als je dat vergeet heb je idd grote kans op problemen.

da's wel een groot voordeel van mijn 2940 kaart. die 'ziet' of er een extern apparaat aangesloten is en zorgt zelf voor termination als dat niet het geval is.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb zelf een Asus SC-875(al sinds '95 '96), daar zit een symbios logic SYM53C875 chip op....nooit problemen mee gehad !! er zitten twee UW hd op, ibm en quantum, en een plextor 32x cdrom en een plextor 4x brander hangen er aan...
Ik heb er zelf een tweede scsi adaptor bij voor me scanner, dit is ook een symbios logic kaart met SYM53C810 chip...werken vlekkeloos samen !!

Verwijderd

je kan misschien ook zo'n adaptec 2930cd of zoiets. die is speciaal voor cdroms is ook errug goedkoop rond de 140 volgens mij

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik werk met een Adaptec AHA-2904, welke naar volle tevredenheid werkt met een Ultaplex 40x en een Plexwriter 8/2/20.
Bij vrienden werken ze met een Symbios kaartje in dezelfde configuratie, maar dan een 4/2/20. Ik denk, dat de keuze voor een SCSI kaartje niet zo moeilijk voor je is. Kies een SCSI-2 kaartje of misschien een SCSI-Ultra, meer is in principe niet nodig, tenzij je van plan bent een SCSI HD te kopen in de toekomst, of een hele berg apparaten aan je controller te hangen. Het merk is niet zo belangrijk. Adaptec heeft de naam, NCR en Symbios zijn een stuk goedkoper en maken ook al heel lang SCSI controllers, niets mis mee dus. Kies je de Mercedes of de Omega?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb zelf een tijd op een 2902 gedraaid (is de 2904 zonder externe uitgang; scsi-2 ofwel fast-scsi)) en daar heb ik een plextor 40x, een 8speed brander en een HD aanhangen en dat draaide prima!
Laatst ingeruild voor een 2940W (SCSI-2, maar nu met BIOS) omdat ik veel moeite moest doen om zonder BIOS on DOS op de HD te komen (onder windows geen moeite mee uiteraard)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17
Tekram DC390: is prima FastSCSI-2 kaartje. Kost iets meer dan 100 piek. Heb ik zelf ook op mijn Plextor lezer en schrijver. Absoluut probleemloos.

Houdoe

• Wimo.
  • Laatst online: 17:23

Wimo.

Shake and Bake!

Net als de vrienden van Wekkel heb ik zelf ook een plextor 40x en een 8/20 plextor writer icm een el cheapo symbios scsi kaartje.. kost 79,-

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Ik heb anders als je interesse hebt nog een Adaptec 2930U liggen met een bandbreedte van 20 MB/s en eigen bios zodat je ook van cd-rom of ander scsi medium kunt booten. Deze heb ik over na de aanschaf van een Adaptec 2940U2W. ICQ of mail maar even als je interesse hebt. Over de prijs worden we het denk ik dan wel eens.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Kep al jaren een Symbios NCR860 (8600SP) nooit probs. mee. Er is bij mij nog nooit een cd mislukt. Yamaha cdr400t (4x6) brander. Alleen door stroomuitval....gna gna gna en dat gebeurd me ook niet weer.....UPS roels!

• Femme
  • Laatst online: 14:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voordat ik met SCSI HDD's ging klooien gebruikte ik een Tekram Ultra SCSI kaartje. Prima spul als je Windoos gebruikt.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb zelf een Initio Ultra SCSI kaartje, 20 Mb/sec. Werkt perfect voor branden.
Kijk eens even op www.firm.nl.
Ik heb er vorig jaar f 90,-- voor betaald.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik sta op het punt om een Adaptec 29160N te kopen.:9 Is wel fokkin duur...
Pagina: 1