Grafisch Werkstation

Pagina: 1
Acties:

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik weet niet helemaal zeker of dit mag, gezien de "Hoe is dit sysyteem sticky" maar ik waag het er toch maar op.

Voor school heb ik een opdracht. Het is de bedoeling een grafisch werkstation samen te stellen. Hieronder versta ik een pc die werkt met programma's als 3D Studio Max, Photoshop, en AutoCAD. Budget is geen probleem, het gaat erom dat er fijn en sopel mee gewerkt kan worden. Budget is pas tweede prioriteit.

Nu heb ik een tweetal vraagjes.

1. In de door mij bedachte configuratie heb ik twee Athlon MP 1600+ processoren geduwd. Ik wil graag weten of dit overkill is en wat jullie in dat geval erin zouden duwen.

2. Dat geldt ook voor het geheugen. Ik heb nu gekozen voor 1024 MB geheugen van Dane-Elec. Ook hier zou ik graag willen weten of het systeem ook beter zou werken met minder.

Ga niet flamen/zeuren etc. op mijn keuze voor een AMD processor, want daar bereik je toch niks mee.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als budget niet boeit, waarom dan geen 2x MP 1900+ of 2000+ ? Scheelt een stuk met renderen in 3DMAX :)

En ik zou registered geheugen nemen ;)

webOS all the way!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Foei, huiswerkvraag.

Kijk eens hier, een goede site die veel op deze dingen ingaat :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

Als het budget niet boeit... >:)
Volgens mij bestaat er dan geen overkill...

Was bij mij het budget maar geen probleem... :'(

*ding* Einde bericht *dong*

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er meteen verder mee aan de slag :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zult toch een budget moeten nemen, want voor dit soort toepassingen is nix snel genoeg. Want als de 4 gieg aan geheugen volzitten heb je toch solid state schijven nodig om door te renderen :)

specs

Pagina: 1