http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Ik zie dat je dat meerdere keren roept in [forum=7], echter denk ik dat hier sprake is van toeval. Als je goed leest zie je dat bij een aantal gevallen sprake is van een fout tijdens het flashen, dus niet een BIOS virus.Op vrijdag 31 mei 2002 19:54 schreef notsonewbie het volgende:
Hoi,
Nu al 4 of 5 gevallen van bios weigering.
Nieuw virus!?
Zie bijv hardware/mobo/geh. groep.
Vandaag alleen al in dat forum 4 of 5 mensen met het probleem zoals ook ik dat omschreef.
Allemaal vandaag!
Hopelijk konden jullie (ik niet dus...) met enkele klikken achterhalen hoeveel topics er in de afgelopen 12 uur gepost zijn in alle groepen ivm niet startende pc's, zonder piepjes en mEt zwarte beelden.
Het lijkt me niet aan het weer tre liggen ;-)
Tweakersnet zat dacht ik mede vol met mensen die als eerste iets weten, het was dus ook een verkapte vraag.
Heeft tweakers.net eigenlijk een soort 'redactie'?
Wel let aub op of er de komende 12 uur nog meer pcs komen die niet starten, niet piepen en wel zwarte schermen geven.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Verwacht je onheil ofzo?Op vrijdag 31 mei 2002 20:03 schreef notsonewbie het volgende:
Wel let aub op of er de komende 12 uur nog meer pcs komen die niet starten, niet piepen en wel zwarte schermen geven.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
De verschillende mensen die hier komen weten bij elkaar heel veelOp vrijdag 31 mei 2002 20:03 schreef notsonewbie het volgende:
Nou dit leek me DE plek om de ware techneuten en forum beheerders te bereiken.
Hopelijk konden jullie (ik niet dus...) met enkele klikken achterhalen hoeveel topics er in de afgelopen 12 uur gepost zijn in alle groepen ivm niet startende pc's, zonder piepjes en mEt zwarte beelden.
Tweakersnet zat dacht ik mede vol met mensen die als eerste iets weten, het was dus ook een verkapte vraag.
Heeft tweakers.net eigenlijk een soort 'redactie'?
En redactie(zoals in krant) dan moet je bij http://www.tweakers.net zijn in de submit
En dat dit gebeurt kan toeval zijn
Ik geloof dat je daar wel gelijk in hebt.Op vrijdag 31 mei 2002 20:03 schreef notsonewbie het volgende:
Nou dit leek me DE plek om de ware techneuten en forum beheerders te bereiken.
Zoals ik al aangaf is dit toeval, bij de mensen waarvan de pc niet goed werkt kwam dit omdat het flashen niet goed is gegaan, of het geheugen van de pc was niet in orde.Hopelijk konden jullie (ik niet dus...) met enkele klikken achterhalen hoeveel topics er in de afgelopen 12 uur gepost zijn in alle groepen ivm niet startende pc's, zonder piepjes en mEt zwarte beelden.
Ik zie de nieuwskoppen al verschijnen:Wel let aub op of er de komende 12 uur nog meer pcs komen die niet starten, niet piepen en wel zwarte schermen geven.
"Nieuw BIOS virus ontdekt door tweaker notsonewbie"
Zou pas vet zijn als het echt zo isOp vrijdag 31 mei 2002 20:09 schreef Garfield het volgende:
[..]
Ik geloof dat je daar wel gelijk in hebt.
[..]
Zoals ik al aangaf is dit toeval, bij de mensen waarvan de pc niet goed werkt kwam dit omdat het flashen niet goed is gegaan, of het geheugen van de pc was niet in orde.
[..]
Ik zie de nieuwskoppen al verschijnen:
"Nieuw BIOS virus ontdekt door tweakers notsonewbie"

ik hoop dat het toeval is, maar met bepaalde 'cijfers' word ik nu eenmaal achterdochtig
Mijn zus heeft niet zitten flashen of aan de hardware gezeten.
Een ander gezin waar ik pc 1-oog in het land der blinden ben ook niet.
Toen viel het me ook nog eens op op al minstens 1 forum vandaag....
En amerika loopt toch vaak voorop, of is er wellicht toch weer een fries bezig met scriptjes!?
Maar nogmaals, toeval kan, al is het toeval
Het hoeft niets te betekenen te hebben
Wie wat leest of doorkrijgt via Tomshardware, Symantec e.d.
laat het weten op de voorpagina aub.
:end
Het gebeurt wel vaker dat mensen misflashen, of dat een BIOS door een programmeerfout of een slechte chip z'n data verliest. Een bepaalde batch van de BH6-planken van Abit hadden daar last van bijvoorbeeld.
Time will tell...
Doe eens een gokOp vrijdag 31 mei 2002 20:30 schreef WaarAnders het volgende:
wie is eigenlijk de hoofdwebmaster?
Nee. De 'Groentjes'.Op vrijdag 31 mei 2002 21:12 schreef WaarAnders het volgende:
Toch Femme?
Alleen zit de hierarchie niet zo simpel in elkaar.
Aannames zijn fataal.
Ja, dan gaan ze naar http://gathering.tweakers.net/virusdetector.php, en dan klikken ze op Discover -> Virus -> BIOS, en dan komen alle topics eruit rollen. Echt waar. Vraag maar naOp vrijdag 31 mei 2002 20:03 schreef notsonewbie het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af, heeft de topicstarter er zelf misschien per ongeluk iets mee te makenOp vrijdag 31 mei 2002 20:04 schreef Ferdo het volgende:
Verwacht je onheil ofzo?![]()
* Kjev moet trouwens oppassen, want begint steeds meer LA-meubel te worden
Er is nog hoop hoor.Op vrijdag 31 mei 2002 21:34 schreef Kjev het volgende:
* Kjev moet trouwens oppassen, want begint steeds meer LA-meubel te worden.
Op vrijdag 31 mei 2002 20:03 schreef Juggernaut het volgende:
rofl.... vandaag ook al 3 die een raampje willen maken. Letten we wel ff op. Zal de tijd van het jaar wel zijn
Op vrijdag 31 mei 2002 20:26 schreef Juggernaut het volgende:
het is een complot van de russen![]()
snel allemaal onder de tafel
Laat LuNaTiC soms elke vrijdag de deur van de HK openstaan?Op vrijdag 31 mei 2002 20:37 schreef Juggernaut het volgende:
* Glimi *

notsonewbie
Reken er maar op dat als het niet op http://www.symantec.com staat, er nog geen grote virusuitbraak is. Als je vermoedens omtrent een (aankomende) virusuitbraak hebt, kun je ze ook mailen.
Echter hier op GoT is er geen 'redactie' oid. De content wordt immers geleverd door de users. Dus als jij vermoed dat er een virusuitbraak aan gaat komen/bezig is, open dan gewoon een topic in het desbetreffende forum ( meestal WOS op een of andere manier
Verwijderd
Afhankelijk van het type topic mag er soms best een wat losser sfeertje hangen in LAOp vrijdag 31 mei 2002 21:44 schreef Glimi het volgende:
Laat LuNaTiC soms elke vrijdag de deur van de HK openstaan?
Als je het ergens in een LA-topic niet mee eens bent, dan is er SM/ICQ/Mail.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Weer een paar gevallen.
LOGISCHE conclusie: het was vandaag flash-dag en de bioses zijn niet meer wat het geweest is.
Geen virus, maar flut dan !
Mja, eens in de zoveel tijd is het weer flash tijd. Nieuwe BIOS versies of nieuwe cpu's die een flash vereisen en dan is er altijd een deel dat totaal niet weet waar het mee bezig isOp vrijdag 31 mei 2002 23:01 schreef notsonewbie het volgende:
Net ff gechecked (in slechts 1 forum) en wat blijkt:
Weer een paar gevallen.
LOGISCHE conclusie: het was vandaag flash-dag en de bioses zijn niet meer wat het geweest is.
Geen virus, maar flut dan !

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Maar dan is er nog notsonewbie die een mini manual heeft gemaakt hoe je moet flashen. Laten we hopen dat veel mensen zijn topic lezen, zodat het flashen gewoon goed gaatOp vrijdag 31 mei 2002 23:09 schreef Abbadon het volgende:
Mja, eens in de zoveel tijd is het weer flash tijd. Nieuwe BIOS versies of nieuwe cpu's die een flash vereisen en dan is er altijd een deel dat totaal niet weet waar het mee bezig is
[topic=511428/1/25]
Ik had 't gezien, hartverwarmendOp vrijdag 31 mei 2002 23:13 schreef Garfield het volgende:
[..]
Maar dan is er nog notsonewbie die een mini manual heeft gemaakt hoe je moet flashen. Laten we hopen dat veel mensen zijn topic lezen, zodat het flashen gewoon goed gaat
[topic=511428/1/25]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Tijd dus voor een monarchieOp vrijdag 31 mei 2002 21:29 schreef GaMeOvEr het volgende:
Femme in principe ja, als webmaster scoort die wel het hoogste.
Alleen zit de hierarchie niet zo simpel in elkaar.
* Robin Vreuls for President
Hmm nee, ik geloof dat we dan ook een stuk land moeten kopen, op de een of andere geen deel van NL moeten laten zijn en dan een koninkrijk starten... Mij te veel moeiteOp zaterdag 01 juni 2002 01:00 schreef Robin Vreuls het volgende:
[..]
Tijd dus voor een monarchie
* Robin Vreuls for President![]()
Doe maar gewoon een hierarchisch opgezet bedrijf, met hier en daar wat kruisverbindingen zoals we nu hebben.
Bericht hierboven
Ja, dat is een deal die we gemaakt hebbenOp vrijdag 31 mei 2002 21:44 schreef Glimi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Laat LuNaTiC soms elke vrijdag de deur van de HK openstaan?

ga anders ff ergens anders adje spelen ofzow
Ah, dan zijn wij het dan daarmee eensOp zaterdag 01 juni 2002 11:13 schreef Floris het volgende:
Hmm nee, ik geloof dat we dan ook een stuk land moeten kopen, op de een of andere geen deel van NL moeten laten zijn en dan een koninkrijk starten... Mij te veel moeite
Doe maar gewoon een hierarchisch opgezet bedrijf, met hier en daar wat kruisverbindingen zoals we nu hebben.
Startte ik ook deze pc op.
Zwart scherm, geen piep.
De pc is nog geen jaar oud.
Aan het bios gezeten...? Neen. Evenals anderen met hetzelfde probleem, neen.
Wat te doen?
Stekker eruit, clear cmos, stekker er in, starten bios wederom instellen voor juiste processor en raid start e.d.
En ik had mazzel! (i.t.t. 2 anderen die ik ken)
Damn, had ik net ook!!!Op dinsdag 04 juni 2002 10:17 schreef notsonewbie het volgende:
Zojuist
Startte ik ook deze pc op.
Zwart scherm, geen piep.
De pc is nog geen jaar oud.
Aan het bios gezeten...? Neen. Evenals anderen met hetzelfde probleem, neen.
Ik wist echt effe niet meer wat ik moets doen.
tot dat ik erachter kwam dat de stekker van m'n pc er niet in zat
Snow is only frozen water
Wel ik ben geen (semi-)top-tweaker, maar toch ook weer geen beginner.
Ik ken de klepel, weet de bel te hangen, alleen moet ik nog meer oefenen op het klokkespel. En dan met name de laatste modellen :-)
Dus ik kwam toen ik tweakers.net ontdekte op deze naamgeving die tevens 'mijn status uitlegt'

Jij bent vreemd....Op dinsdag 04 juni 2002 10:41 schreef notsonewbie het volgende:
"OMG !!!! NotSoNewbie terror (andere naam nemen joh )"
Ik ken de klepel, weet de bel te hangen, alleen moet ik nog meer oefenen op het klokkespel. En dan met name de laatste modellen :-)
Dus ik kwam toen ik tweakers.net ontdekte op deze naamgeving die tevens 'mijn status uitlegt'
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Oooooh, je bedoeld dat 'vagegast' al bezet was.Op dinsdag 04 juni 2002 10:41 schreef notsonewbie het volgende:
"OMG !!!! NotSoNewbie terror (andere naam nemen joh )"
Bericht hierboven
ha ha...... die is wel van toepassing ja......Op dinsdag 04 juni 2002 12:40 schreef Floris het volgende:
[..]
Oooooh, je bedoeld dat 'vagegast' al bezet was.
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein