Toon posts:

[php] 1 variable opdelen in 2 variablen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb weer is een poging ondernomen om het volgende script te schrijven.

Dit script moet de variable $adres (al een gegeven) opdelen in de variable $adres en $huisnummer;

Het script wat ik hier hebt doet zijn ding wel als het adres b.v. frankenthaler is maar als het franken thaler is dan zet i de thaler gedeelte bij de het huisnummer neer.

Kunnen jullie mij helpen (ik heb het vandaag al een ander vergelijkbaar script gepost maar daar kwam ik uiteindelijk niet verder mee, dus heb ik het maar weer vanaf de 0 lijn opgebouwd)
PHP:
1
<?$adres = "franken thaler 18d-2hoog";{ $temp = $adres;$adres = "";    $j = strlen($temp);        for ($i = 0; $i < $j; $i++) {        $spatie = false;        $adres .= $temp[$i];        if ($temp[$i] == " ") {            for ($i = $i; $i < $j; $i++) {                if ($temp[$i] < 48 || $temp[$i] > 57) {                    $huisnummer .= $temp[$i];                } else {                    $adres .= $temp[$i];                }            }        }    }$j = "";$temp = "";echo "$adres - $huisnummer<br>";}?>

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Je hebt hier nu al 3 topics geopend over hetzelfde onderwerp.
Die andere 2 waren opgelost dacht ik. Mijn mening is, als je het één keer kunt en snapt, dan moet je het nu toch ook kunnen?

https://fgheysels.github.io/

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Als je nou gewoon op de laatste spaties split of het laatste teken is niet nummeriek.

Dus, split op spaties laatste stuk is nummer als het numeriek is (in geval van 11 b) is het dus de op één na laatste. Nou de rest hoort ammel bij de straatnaam.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb feitelijk dezelfde mening echter php is een heel zwak punt van mij, en ik moet dit voor me studie afronden dus vandaar :'(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Ik moet weg, dus ik laat het over aan de gratie van de andere modders.

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hmmz
[topic=510721]
[topic=509758]

eentje lijkt me wel genoeg eigenlijk

als je echt nog een bepaalde vraag heb open dan niet gelijk een nieuwe topic, maar stel m gewoon in diegene die je al geopend had

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.