ISDN problemen.... HELP !

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Ik heb nu +- 2 jaar een ISDN aansluiting via zo'n NT1 kaste van de KPN, alleen heb ik de laatste tijd echt rare problemen d'r mee :(

ff een rijtje

-kan niet/nauwelijks inbellen
-als ik online kom gaan het MEGA traag
-af en toe echt MEGA packetloss
-Ik kom vaak niet eens op irc/icq
-Bij ontvangen/verstuurd aantal bytes bij m'n verbinding veranderd NIETS, die blijft op 500 bytes staan ofzo

vanaf de NT1 loopt een kabel van 15m rechtstreeks naar m'n pc en 1 naar de huiscentrale (voor de analoge toestellen) . Om te testen heb ik 2 isdn kaarten in m'n pc (een asus en een e-tech)
maar NIETS helpt

ik heb tot nu toe:

-kabels nt1->pc vervangen
-volgens advies kpn een 'verdeelblokje met weerstand' aan einde van kabel geplaats en dan kabeltje van 10cm naar PC, dit zorgt ervoor dat ik HELEMAAL niet meer online kom
-De KPN gebeld, zij hebben alle lijnen getest -> NIETS gevonden
-format C:
-nieuwe drivers isdn kaart(en)
-nieuw verdeelblokje
-de huiscentrale losgekoppeld van NT1

Het enige wat ik kan bedenken is dat het aan de NT1 ligt maar na ƒ 40 uitgegeven te hebben aan de helpdesk kwam men tot de conclusie dat mijn kabels niet goed waren, een monteur kon komen maar dat kost 75 voorrijkosten en 35 piek per kwartier
Het typenummer van mijn NT1 begint met = S42
(was volgens die kpn hoer belangrijk)

Als iemand iets weet wat mij kan helpen reply dan aub want ik wordt hier gek van !

• Renkie
Verder : Het ligt niet aan ISP/isdn kaar , dit heb ik al getest

in het boekje v/d nt1 kwam ik dit schema tegen

http://www.renkie.cistron.nl/kpnzuigt.jpg

zou het verzetten van 1v/d schakelaars de oplossing kunnen zijn?

Het probleem had ik in het begin ook af en toe maar nu is het wel HEEEEL erg

• Renkie
Kom op jongens, iemand kan mij toch wel helpen ?!?

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ok. Ik heb ook veel problemen gehad met ISDN. Is het misschien mogelijk om een vriend met een goed werkend systeem langs te laten komen, op die manier kan je in ieder geval zeker zijn dat het dan niet aan jouw verbinding ligt. Is het anders misschien mogelijk dat jij jouw systeem bij iemand anders mag testen? Op die manier kan je ook weer het een en ander uitsluiten.

Mijn probleem was achteraf dat de kabel niet helemaal meer okidoki was - stom. Ik had echt al het andere al geprobeerd.

Succes.. (ik weet het matige tip)...

specs

• Renkie
Al gedaan, mijn pc werkt ergens anders perfect en andere pc heeft hier probs

ik heb ook al alle kabels verwisseld

Verwijderd

Mischien je provider ?????

Verwijderd

je moet je pc niet rechtstreeks naar je nt1 kastje aansluiten, kan wel maar dan moet je het snoer niet langer maken dan 8 meter.

je moet als het goed is waar je je normale tel. aansluiting in de muu hebt zitten, ook nog een ander gaatje hebben zitten. die is voor isdn. had ik eerst niet, maar dat was dus een fout van die gasten die de isdn in ons nieuwbouwhuis hadden aangesloten, want het hoort wel.
vanuit dat aansluitingtje in de muur daar je modem en dan moet ie het doen.

ps
heb je een quattrovox??

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Hoe meet de ptt jouw aansluiting? Meten ze het tot aan jouw huis (tot op het moment dat ISDN binnen is?) Misschien zit het probleem ergens tussen het punt dat de aansluiting binnenkomt en de NT1 kast.

Heb je geprobeerd de NT1 kast om te wisselen met die vriend? (Dan weet je dat het daar aan ligt).

specs

• Renkie
Euhm dat maakt toch niets uit, die kabel is en blijft 20 m van de nt1

of moet ik het alsvolgt doen ->
NT1 -> 20m -> ding aan muur -> 1 m -> pc ?

wat voor verschil is dit?

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Wat interessant is hoe de KPN bepaalt dat jouw lijn in orde is. Hoe meten ze dit? Als ze meten tot aan de nt1 kast, dan kan het aan het kastje liggen, als ze meten t/m de nt1 kast, dan zou het logischerwijs moeten zitten tussen je nt1 kast en je pc (maar die had je al vervangen).

specs

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Nog iets wat me te binnen schiet is dat als je telefoonlijn naast een televisielijn legt kan dat zodanig storen dat je problemen krijgt (dat is bij mij het geval, maar dat had de kpn-man voor me getest en het was binnen de norm)

specs

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hhhmm, ik heb ook zoŽn nt1 kastje met quadrovox1 en een Teles :( 16.3 isdn kaartje..Ik moet zeggen dat alles, als je het eenmaal aan de praat hebt, goed draait. Mijn kabel is overigens maar drie meter rechtstreeks in mijn Teleskaart.. Dat Teleskaartje is wel een ellende !! Wat je wel nog zou kunnen doen is je Quadrovox1, als je die heb, omruilen. Er zit een softwarematige fout in die ervoor zorgt dat er ruis in de telefoonlijn is. Dit apparaat kan je kosteloos inruilen voor een gerehiviseerde versie, mischien dat het jouw probleem ook verhelpt vooral gezien de afstand die je aflegt. En je zou nog eens kunnen proberen je pc even naast de Quadrovox te zetten met een korte kabel...

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Volgens mij kunnen het maar 2 dingen zijn:

1. Het NT1 Kastje.
2. De lijn naar het NT1 kastje (van buitenaf, dus van de KPN zelf)
Dit tweede kunnen hun (de kpn) 100% kosteloos voor jouw testen.
Moet je even bellen met de storingsdienst dat je wilt dat hun de lijn testen.

Ik zou eerst dat 2e proberen, want dat is gratis :), anders moet je 75piek gaan uitgeven voor een ISDN doe-het-zelf pakketje, want daar zit een nieuw NT1 kastje bij. (of even lenen van iemand)

• Renkie
Ok, ik ben gewoon het kpn buisiness centre binnengestapt met m'n nt1 en een nieuwe opgeeist:)

Na een uur gezeik gaven ze em ook nog:P

Nu lijkt alles ok:):):):)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Goed gedaan jochie !! Dat zal ze leren, beunhazen ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Bij mij wouden ze niet de NT1 kast aanleggen waar ik hem wou hebben.
Moest perse naast de telefoon aansluiting komen.
Heb toen even heel slim de lijn naar boven verlegd en daar een aansluitpunt gemaakt.
Toen de KPN monteur kwam vroeg ie waar de aansluitng zat.
Heb hem zonder blikken of blozen vertelt dat dat boven was.
Nu heb ik dus alles op mijn hobby kamer zitten en is mijn kabel van de nt1 naar mijn computer niet langer dan 5 meter.
Ze geloven ook alles die lui.
Trouwens bedankt voor de tip dat die ruis uit de quatrovox afkomstig is.
Kan ik daar ook weer over gaan klagen bij die lekkere meid van de primafoon.O+
Pagina: 1