Toon posts:

(Re)writer inbouwen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Ik ben momenteel bezig met het overzetten van een antieke 2 speed brander naar een andere pc. Het eruit slopen kostte ff wat moeite, maar is uiteindelijk gelukt. Het inbouwen in de andere pc ging helaas niet.

In die pc zitten 2 hd's, een floppy drive en een CDRom speler. Er loopt nu een IDE kabel van mobo naar HD1 door naar HD2. Nog een kabel zit direct op de floppy drive (dit is zo een twisted geval). Daarnaast zit er nog een kabel van het mobo direct naar de cdrom speler, en zo zijn alle mobo aansluitingen bezet.

Die op de cdrom speler heeft nog een tussen stukje. Deze stond precies de verkeerde kant opgericht. Ik heb 'm omgedraaid (met moeite) en toen bleek ie op de kop te zitten. No go dus. Andere IDE aansluitingen heb ik niet...hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan ik dit uberhaupt oplossen? :?

Nog een probleem is de voeding. Ik heb ook geen voedingsstekertjes meer over, behalve eentje die doorgelinkt is van HD1. Maar het lijkt mij niet verstandig om de brander en de HD op dezelfde voedingsaansluiting te hangen.

Please help me :)

Verwijderd

misschien iets langere ide-kabels kopen, of je cd-apparatuur en hdd's op een andere plek in je case hangen.
en over die voeding, daar zijn wel splitters voor te koop

Verwijderd

ten eerste , ik snap van de helft de ballen erniet van.
ten tweede , je kunt gewoon een splitter kopen bij de pcboer.

Volgens mij bedoel je dat je ide kabel te kort is ofzow :?
zo jah koop er 1 bij de pc boer

Verwijderd

Topicstarter
Kabel is niet te kort maar ik heb er geen één meer over. Kabels heb ik hier vast nog wel ergens liggen, maar kan ze nergens aansluiten.

Het lijkt mij logisch dat de IDE kabel van de cdrom speler (master) doorlinkt naar de rewriter (slave). Maar de kabel die nu van me mobo naar de cdrom speler gaat krijg ik niet in de rewriter. De aansluiting zit precies verkeerd om en achterstevoren. Omdraaien is gelukt, maar dan zit ie nog steeds op z'n kop. Kheb ook maar een miditower :(.

De voeding kan ik wel doorlussen, maar probleem is, van welk apparaat? De HD's hebben zelf ook veel stroom nodig lijkt mij?

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Als je 't zo echt niet aangesloten krijgt denk ik toch dat je ff een langere kabel moet proberen..

En je kan beter je Writer op Maser zetten en je CD-Rom op Slave!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Inderdaad voor een andere kabel zorgen, of creatief omgaan met het plaatsen van je apparatuur.. Dat jouw aansluiting niet past is eigenlijk niet vreemd omdat de aansluiting dus aan de buitenkant zit..

IDE connectoren zijn gewoon standaard, dus op een gegeven moment moet het wel passen..

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.