Drive-in show beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 15:46
Daar zat ik dus laatst met een paar maten van me aan te denken... Het moet allemaal niet te duur zijn, dus zat ik te denken aan de volgende onderdelen.

Mengpaneel: Skytech dingetje 2e hands - 75 euro - Past precies in een koffer van de praxis... dus dat lijkt erg professioneel :)

5 CHANNEL MIXER TEC250 ¥ 4 stereo channels - 3 switchable phono / line - 1 switchable mic / line ¥ 1 DJ mic. channel with 2 band equaliser and gain control ¥ PFL with cue level control ¥ Talkover ¥ LED VU meter ¥ Crossfader A Ð B ¥ Seperate record output ¥ Inputs 3 phono Ð 4 line Ð 2 mic incl. DJ ¥ 2 headphone sockets ¥ Dimensions 380 x 220 x 65mm

Afbeeldingslocatie: http://www.movement.uk.com/catalog/172890.jpg

Versterker: Nikka 280 Watt - verdere info onbekend...

Cd-spelers ;) 2x sony dingen, behoorlijk shockproof... wel zonder pictchcontrol etc. dat komt later nog... :D

Boxen: Jamo 140 watt 8 ohm 2x

Lichten:

Standaart kijkshop lichtorgeltjes... stuk of 3

Nog een looplicht in behuizing, met 3 lampen, die maakt verschillene figuurtjes...

verder dit misschien nog:

Scanflower 2e hands 49 euro
Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~jvrossum-claudia/drivein/008.jpg

Gobo scan 2e hands 40 euro
Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~jvrossum-claudia/drivein/013.jpg

iemand nog tips of dingen waar we aan moeten denken ? volgens mij zou het wel eens wat kunnen worden. Flink adverteren in scholen etc en in het begin een beetje gratis draaien om bekendheid te krijgen :)

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Mmm, misschien lees ik niet goed, maar waarmee wil je gaan draaien, cd's, platen of MP3's ??

Maar voor de rest staan er een hoop leuke dingetjes bij
(zijn er nog meer van die scan's in de aanbieding ???)

Meh!

Verwijderd

4 boxen is echt veel beter qua geluidservaring voor het publiek, alleen heb je dan extra/andere versterker nodig. Zeker op het begin zul je namelijk in "rare"ruimtes terechtkomen waardoor geluid niet overal lekker is.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 19:22 schreef De_Koele_Man het volgende:
Mmm, misschien lees ik niet goed, maar waarmee wil je gaan draaien, cd's, platen of MP3's ??
Zo te zien licht :+

Verwijderd

Seems very nice!
Kan zeer romantisch zijn zo'n drive-in. O+

• Tranze
Op vrijdag 31 mei 2002 19:22 schreef De_Koele_Man het volgende:
Maar voor de rest staan er een hoop leuke dingetjes bij
(zijn er nog meer van die scan's in de aanbieding ???)
nee... jammergenoeg niet :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Laatst een bruiloft gehouden, had ff setje geleend,
met een Spirit Powerstation 600...
http://www.soundcraft.com/products/spirit_powerstation.html

Was een binnenzaal, +/- 15x40 meter. Had er een 2tal speakers, van 100W / stuk.

Was echt krap, vooral toen iedereen ging hossen. Versterker/speakers stonden tegen hun max. Bas was matig, doordat het niet echt beukboxen zijn.

Voor een drive-in heb je wel wat beuknivo nodig, en wat meer power imho. Vooral als het buiten is, of half-buiten, dan heb je wel wat power nodig.

Kijk gewoon eens 2e hands rond naar wat beukspul :)

• Tranze
Op vrijdag 31 mei 2002 19:28 schreef DJSmiley het volgende:
Laatst een bruiloft gehouden, had ff setje geleend,
met een Spirit Powerstation 600...
http://www.soundcraft.com/products/spirit_powerstation.html

Was een binnenzaal, +/- 15x40 meter. Had er een 2tal speakers, van 100W / stuk.

Was echt krap, vooral toen iedereen ging hossen. Versterker/speakers stonden tegen hun max. Bas was matig, doordat het niet echt beukboxen zijn.

Voor een drive-in heb je wel wat beuknivo nodig, en wat meer power imho. Vooral als het buiten is, of half-buiten, dan heb je wel wat power nodig.

Kijk gewoon eens 2e hands rond naar wat beukspul :)
zelfbouw! ;) veel leuker man, kan je alles zo groot en hard maken als je wil :D

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46
Op vrijdag 31 mei 2002 19:32 schreef Tranze het volgende:

[..]

zelfbouw! ;) veel leuker man, kan je alles zo groot en hard maken als je wil :D
beetje duur??? of valt dat nog wel mee???

• De_Koele_Man
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik weet niet precies waar huizen ligt, amar als je tijd hebt moet je eens in Delft in een zaakje gaan kijken, die zelf vannalles qua goedkopie audio zooi importeerd, zag daarn een 19" dubbel CD speler systeem voor rond de 150 euro

Die winkel is goris, maar ik heb even geen URL ervan (wel van de computerzaak die er onder zit, maar daar staat niets op)

Meh!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 01:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 31 mei 2002 19:20 schreef Tranze het volgende:
Daar zat ik dus laatst met een paar maten van me aan te denken... Het moet allemaal niet te duur zijn, dus zat ik te denken aan de volgende onderdelen.

Mengpaneel: Skytech dingetje 2e hands - 75 euro - Past precies in een koffer van de praxis... dus dat lijkt erg professioneel :)

5 CHANNEL MIXER TEC250 ¥ 4 stereo channels - 3 switchable phono / line - 1 switchable mic / line ¥ 1 DJ mic. channel with 2 band equaliser and gain control ¥ PFL with cue level control ¥ Talkover ¥ LED VU meter ¥ Crossfader A Ð B ¥ Seperate record output ¥ Inputs 3 phono Ð 4 line Ð 2 mic incl. DJ ¥ 2 headphone sockets ¥ Dimensions 380 x 220 x 65mm

[afbeelding]

Cd-spelers ;) 2x sony dingen, behoorlijk shockproof... wel zonder pictchcontrol etc. dat komt later nog... :D

Lichten:

Nog een looplicht in behuizing, met 3 lampen, die maakt verschillene figuurtjes...

[afbeelding]

[afbeelding]

iemand nog tips of dingen waar we aan moeten denken ? volgens mij zou het wel eens wat kunnen worden. Flink adverteren in scholen etc en in het begin een beetje gratis draaien om bekendheid te krijgen :)
2x 140 watt? Wij hebben thuis in de huiskamer al het driedubbele staan :?

Wat is jullie doel? Feestjes met 50 a 100 man wil je toch echt wel wat meer geluid hebben, denk dan aan minimaal 500 tot 1000 watt, met 2 of 4 speakers :+ en iets zegt me dat dat mixertje niet erg lang mee zal gaan.. maarja misschien denk ik te groot :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Tranze
denk dat je te groot denkt ja!... :), zoals ik al zei, het moet allemaal niet teveel kosten, en het goedkoopste mixertje wat ik nieuw kon vinden was 79 euro en maar 2 kanaals :? us daar heb ik niet zo veel aan...

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 31 mei 2002 20:10 schreef Tranze het volgende:
denk dat je te groot denkt ja!... :), zoals ik al zei, het moet allemaal niet teveel kosten, en het goedkoopste mixertje wat ik nieuw kon vinden was 79 euro en maar 2 kanaals :? us daar heb ik niet zo veel aan...
uhh ja het mag misschien allemaal wel niet teveel gaan kosten, maar hoe groot zijn de feesten die je wil gaan doen?

denk dat het belangrijkste is dat je eerst een doelstelling bepaalt wat je precies wil gaan doen met je drive-in

Bij het setje dat jij beschrijft verwacht ik een verjaardagsfeestje in een huiskamer of een achtertuin oid. met max 20 tot 25 mensen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

heheheeheh 200 watt in een zaal van 15*40 mtr, hoe heb je dat klaargespeeld, in zo een zaaltje zet ik al 12 kw...., maar dan beukt het tenminste ook. Drive in is iets wat je niet moet onderschatten, met speakertjes van 140 watt per stuk kom je niet echt verder als huiskamerfeestjes hoor...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
Op vrijdag 31 mei 2002 20:45 schreef CyberDance het volgende:
Drive in is iets wat je niet moet onderschatten, met speakertjes van 140 watt per stuk kom je niet echt verder als huiskamerfeestjes hoor...
Ach, zoiets moet je toch "ingroeien".

Ik heb ook jaren bij een drive-in gezeten, wij zijn ook ooit begonnen met zulk spul, je kan/moet niet meteen alles groot kopen.

Zulk spul kan je een hoop lol mee hebben, en daar doe je het (vooral in het begin) voor. Want stinkend rijk word je er niet meteen mee.

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 31 mei 2002 20:45 schreef CyberDance het volgende:
heheheeheh 200 watt in een zaal van 15*40 mtr, hoe heb je dat klaargespeeld, in zo een zaaltje zet ik al 12 kw...., maar dan beukt het tenminste ook. Drive in is iets wat je niet moet onderschatten, met speakertjes van 140 watt per stuk kom je niet echt verder als huiskamerfeestjes hoor...
agree.. als je indruk wil maken (belangrijk voor toekomst) dan zal je toch echt diep in de buidel moeten tasten voor apparatuur.. je kan bijv. ook denken aah huren, als je van de opdrachtgever een budget krijgt.. dan ben je meer organisator maar oke.. kan ook leuk zijn

in een zaal van 15 bij 40 meter zou ik de monitoren alleen al meer dan 200 watt willen hebben, met 40 meter zit je toch al gauw aan enkele kW's te denken om de ruimte goed te 'vullen' en een goeie geluidskwaliteit te bieden

op onze oude middelbare school hadden we op het eindexamenfeest bijv. in een kantine van 10 meter breed en 35 meter lang 4 apogee's staan, van elk 12 kW :P

Verwijderd

Apogee's van 12kw (12000W) per stuk???? Ik mag hopen dat je 4 stacks bedoelt, want losse speakertjes van 12000w ben ik nog niet tegengekomen.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jongens we hebben hier toch over een klein feestje/drive in show.
Dan kom je toch niet gelijk met 12kw aanzeulen?
Ik denk dat dat setje van de topicstarter wel goed is voor een klein feestje.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Ik denk dat je idd op zoek moet naar betere speakers, vooral met een hogere gevoeligheid.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jamaicaman
  • Niet online
ja dat zat ik me ook te bedenken net

• Jamaicaman
  • Niet online
Weet je wat ik je ook kan aanraden, een soundoptimizer, ik heb er 1 van Behringer (de dualfex) kun je heerlijke diepe bassen en hoge tonen mee krijgen ookal heb je niet zulke hoge vermogens boxen. Scheelt echt !

• JT

JT

VETAK y0

Kijk is bij deze speakers van Infinty: niet al te duur met een hoge gevoeligheid :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ziet er leuk uit, maar ik zou nog ff doorsparen... om een dikke versterker te kopen (bijv 2x200) en zulke boxen.

Waar heb je trouwens die 2e hands lichten vandaan?? misschien wel leuk voor mijn kamer :P

Verwijderd

JT, die infinity's wat jij laat zien zijn studiomonitors, daar ga je toch geen feessies mee draaien zeg.. |:( |:( sjongejonge.. ik denk dat ik hier maar niet meer lees.. slecht voor m'n hart dit :(

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Zou eerder gaan denken aan 4 boxen

kan je me Denon pma-550 wel lenen :D
die is wel zwaar, en heb hier nog een paar jamo's staan

INVENTARIS

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 31 mei 2002 21:12 schreef CyberDance het volgende:
JT, die infinity's wat jij laat zien zijn studiomonitors, daar ga je toch geen feessies mee draaien zeg.. |:( |:( sjongejonge.. ik denk dat ik hier maar niet meer lees.. slecht voor m'n hart dit :(
Boeiend, voor kleine feesies kan het makkelijk met zo een gevoeligheid ! Liever met die boxen dan standaard hifi speakertjes.

Ecodan warmtepomp

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op vrijdag 31 mei 2002 21:13 schreef PPanic het volgende:
kan je me Denon pma-550 wel lenen :D
bij zo'n versterker heb ik wel eens een rechterkanaal letterlijk laten opfikken |:(

• Tranze
het zal in het begin idd voor niet zulke groote feesten zijn... meer een beetje de groep 8 shit, en bv bij mensen thuis ja...

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Dubbele cd-speler 500 euro (of af komen halen voor 400)
JB-Systems Mengpaneel 279 euro (of af komen halen voor 200)
versterker 350 euro (af kome hale voor 290)
boxen diversen vanaf 170 euro (2 stuks) bij mij dan :)
enz.....

Maar voor specifieke info mail me maar ff
code:
1
2
3
4
    |
    |
    |
   \ /

• DjGeRo
  • Laatst online: 22:21
en dat mengpaneeltje dat je liet zien zou ik NIET nemen,...

Is egt een klere ding is zoon stunt ding voor mense op der kamer je kent het vast wel......

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 31 mei 2002 21:12 schreef CyberDance het volgende:
Wel eens gekeken wat voor zooi jij allemaal via jouw site verhuurt?

JB Systems een Discomixer noemen...

Leuk toch dat er mensen meedenken? Je kunt alles wel afkraken.

Ik draai kleinere feestjes zonder gene met JBL Eons. Twee of vier topjes en twee sub laag kastjes erbij gaat perfect hoor. En dat klinkt dus niet slecht!

Verwijderd

Zitten nog een paar slechte dingen tussen ja, met name dj set.. maar ik denk dat je crest, highend, martin, MALighting etc niet echt rotzooi kunt noemen. Als ik grotere feesten heb komt er echt geen jb te staan daar mag je gerust van zijn. Ik denk na voor ik ergens mee op pad ga, kan ik altijd bijhalen bij enkele bedrijven waar ik veel mee samenwerk. Een feestje in een zaal van 15*40 doen met 200 watt, daar is niet echt bij nagedacht als je het mij vraagt. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het niet allemaal zo simpel is als het lijkt. Wat conrad spul kopen, beetje zelf in elkaar knutselen, paar gratis feessies en we zijn begonnen, dat is toch waar de meesten denken dat het op neerkomt? nou meestal kom je daar niet echt ver mee, na een paar keer is de helft al stuk, of valt de helft uit tijdens het feest, dat is niet echt iets waar je goeie reclame mee maakt.

Verwijderd

ps: Dat je kleine feestjes met JBL Eon's draait, kan ik best inkomen, ook geen slecht woord hierover. Zijn geen topspeakers maar voor dat soort dingen meer dan zat. Alleen denk ik wel dat er nog een duidelijk verschil is tussen een eonnetje en opgefokte huiskamerspeakers?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

:) eens :)

Maar wat ik er mee wilde aangeven is dat grootte van boxen of hoeveelheden wattage niet alles zeggen he. Als je huis tuin en keukenmeuk neemt kom je met 50 watt niet ver, maar als je met een hoog rendement weet te draaien kan het knetterhard zijn.

Daarom imponeren kilowatts mij niet zo erg.

Verwijderd

Dat snap ik ook wel, maar als je hier over SPL en rendement gaat beginnen praten snapt meer dan de helft toch niet meer waarover je het hebt. Die 12 kw waar ik het over had heeft rendement zat, maar ik heb altijd zoiets van beter teveel mee dan te weinig.

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 21:47

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Op vrijdag 31 mei 2002 19:58 schreef De_Koele_Man het volgende:
Ik weet niet precies waar huizen ligt, amar als je tijd hebt moet je eens in Delft in een zaakje gaan kijken, die zelf vannalles qua goedkopie audio zooi importeerd, zag daarn een 19" dubbel CD speler systeem voor rond de 150 euro

Die winkel is goris, maar ik heb even geen URL ervan (wel van de computerzaak die er onder zit, maar daar staat niets op)
http://www.goris.nl :9

Nah kom daar ook weleens, maar vraag me daar altijd af ofdat die goedkopie( ;0 ) audio zooi wel kwaliteit is, ik heb meestal de indruk van niet.
Maar ja wie ben ik met mijn indrukken.

En huizen, das wel een eindje rijden trouwens :P

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 31 mei 2002 22:37 schreef CyberDance het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar als je hier over SPL en rendement gaat beginnen praten snapt meer dan de helft toch niet meer waarover je het hebt
Boeiend, het gaat er toch om dat de topic starter er wat aan heeft ? En als de topicstarter niet weet waar je het over hebt, dan issie ook niet goed bezig. Want je zal je toch echt een beetje moeten verdiepen in die shit.

Ecodan warmtepomp

• shure-fan
  • Laatst online: 19:09
ik heb voor op m'n kamer alleen al een paar skytec boxen prof. PA van 150 wat per stuk en nog wat losse speakers staan (voor bijv.oop m'n bureau 2xsony 50 wat en nog 2 keer 100wat)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 17:00

Jag

Op vrijdag 31 mei 2002 22:37 schreef CyberDance het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar als je hier over SPL en rendement gaat beginnen praten snapt meer dan de helft toch niet meer waarover je het hebt. Die 12 kw waar ik het over had heeft rendement zat, maar ik heb altijd zoiets van beter teveel mee dan te weinig.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar je moet mensen ook een beetje "opvoeden" :). De meeste mensen denken alleen maar in versterkervermogen. Dat is een hele slechte maat (wat jij waarschijnlijk ook wel begrjipt ;)) en dan moet je er ook niet aan meedoen. Er is best een set denkbaar die met 100 Watt vesterkvermogen net zo hard speelt als een andere set met 1 kW.
Op zaterdag 01 juni 2002 03:02 schreef shure-fan het volgende:
ik heb voor op m'n kamer alleen al een paar skytec boxen prof. PA van 150 wat per stuk en nog wat losse speakers staan (voor bijv.oop m'n bureau 2xsony 50 wat en nog 2 keer 100wat)
Skytec en professioneel is een contradictio in terminis :).

En voor de topicstarter: ik zou eens heel goed nadenken wat je precies wilt bereiken met je aankoop. Je moet je namelijk bedenken dat wat je nu op het oog heeft echt rommel is, en dan druk ik het nog zachtjes uit. Zowel qua prestatie als qua duurzaamheid. Een beter idee zou zijn, zou ik denken, is om alleen de DJ spullen te kopen. Dat wil zeggen, de draaitafels en de mixer. En dan het geluid en het licht te huren. Dan leer je een beetje omgaan met licht en geluid, heb je altijd mooie spullen waar je verder ook geen omkijken naar hebt. En bovendien leer je ook wat mooie spullen zijn om te kopen. En als je dan echt wilt doorgaan met je drive in, dan kan je als nog echt mooie spulletjes kopen :).

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Iedereen hier heeft het over hoeveel wat de speakers wel niet moeten zijn.

De drive-in show waarbij ik draai heeft community speakers (a 7000 euro per set). Die dingen zijn bij elkaar misschien 1200 watt ofzo. Die set beukt menig setje eruit met meer wattage. Het gaat uiteidenlijk om de geluidsdruk.

Systeem | Strava

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 19:20 schreef Tranze het volgende:

[afbeelding]

Lichten:

[afbeelding]

[afbeelding]

nou ik zou eerst maar eens wat fatsoenlijk spul gaan halen want met dat spul haal je het niet

• Tranze
is dit mixertje dan wat?:

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/d2109.jpg

we hoeven maar 2 cd spelers te mixen, dus kanalen zijn op zich wel genoeg...

2 phones, 2 lines and 1 mic input. Crossfader: DJ Mix gaincontrol. Cue select to select input-channel for minitor: Gain controls and cue-level. Amp, booth and phones output. Dimensions: 167 x 231 x 71mm (WxHxD)

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 31 mei 2002 21:02 schreef jamaicaman het volgende:
Jongens we hebben hier toch over een klein feestje/drive in show.
Dan kom je toch niet gelijk met 12kw aanzeulen?
Ik denk dat dat setje van de topicstarter wel goed is voor een klein feestje.
ik zei ook niet dat dat aan te bevelen was oid. en het waren inderdaad gestackte Apogees nu ik me bedenk

maar 140 watt is erg krap, dan zit je al snel tegen de grenzen van de speakertjes aan en als het niveau daarvan niet al te geweldig is trekken ze een hele avond 'vol' aan staan niet, ik zou minstens 300 watt nemen, dan heb je nog wat speling

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 01 juni 2002 06:15 schreef brakkie het volgende:

De drive-in show waarbij ik draai heeft community speakers (a 7000 euro per set). Die dingen zijn bij elkaar misschien 1200 watt ofzo. Die set beukt menig setje eruit met meer wattage. Het gaat uiteidenlijk om de geluidsdruk.
klopt... beter meer speakers met iets minder vermogen.. dan hoeven ze niet zo hard staan, zodat het overal in de zaal/ruimte goed te pruimen is, als je bijv. maar 2 speakers hebt staan moeten die knetterhard staan om het achterin de zaal ook nog leuk te houden, en dan is het bij de speakers dus neit te harden

140 watt zou dan nog wel kunnen, maar neem er dan 4 of 6, met evt. een losse subwoofer erbij oid.

• Tranze
Op zaterdag 01 juni 2002 09:35 schreef Tranze het volgende:
is dit mixertje dan wat?:

[afbeelding]

we hoeven maar 2 cd spelers te mixen, dus kanalen zijn op zich wel genoeg...

2 phones, 2 lines and 1 mic input. Crossfader: DJ Mix gaincontrol. Cue select to select input-channel for minitor: Gain controls and cue-level. Amp, booth and phones output. Dimensions: 167 x 231 x 71mm (WxHxD)
?? geen commentaar op dees?

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 01 juni 2002 10:23 schreef Tranze het volgende:

[..]

?? geen commentaar op dees?
ik mis de 3toons regeling... :{

d.a.p. maakt wel goed budget spul, maar zorg ervoor dat je een mixer hebt met 2 (of 3, kan je ook nog een mic aansluiten) kanalen die line/phono switchable zijn, een gain knop op elk kanaal, 3toonsregeling om je laag/mid/hoog af te regelen (komt de kwaliteit van je mixen ten goede, voor tips check het htbadj en al was het niet daarvoor dan alleen al omdat je het ontbreken van een equalizer enigszins kan ondervangen), een master en een monitor volume control (en dus aparte uitgangen voor master en monitor)

• Tranze
Op zaterdag 01 juni 2002 11:23 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ik mis de 3toons regeling... :{

d.a.p. maakt wel goed budget spul, maar zorg ervoor dat je een mixer hebt met 2 (of 3, kan je ook nog een mic aansluiten) kanalen die line/phono switchable zijn, een gain knop op elk kanaal, 3toonsregeling om je laag/mid/hoog af te regelen (komt de kwaliteit van je mixen ten goede, voor tips check het htbadj en al was het niet daarvoor dan alleen al omdat je het ontbreken van een equalizer enigszins kan ondervangen), een master en een monitor volume control (en dus aparte uitgangen voor master en monitor)
weet jij nog andere sites dan waar ik kan kijken voor mengpanelen? zit nu op www.geluid.nl en www.sale.nl en www.new-line.nl ...

en volgens mij is deze dan toch wel wat geschikter ja...

--------------------------------------------------------------------------------

JB-Systems Compact

5 inputs 2ch + mic 1 master

Features:

3 channel audio mixer
2 stereo channels with input selector Phono/CD Line
DJ Mic with level control and talk-over
2-band tone control on each channel with "kill"-function
Cross-fader
Master output
Headphone section with level control and PFL selector

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/compact.jpg

Verwijderd

ga nooit bezuinigen op audioapparatuur

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 01 juni 2002 12:39 schreef Tranze het volgende:

[..]

weet jij nog andere sites dan waar ik kan kijken voor mengpanelen? zit nu op www.geluid.nl en www.sale.nl en www.new-line.nl ...

en volgens mij is deze dan toch wel wat geschikter ja...

--------------------------------------------------------------------------------

JB-Systems Compact

5 inputs 2ch + mic 1 master

Features:

3 channel audio mixer
2 stereo channels with input selector Phono/CD Line
DJ Mic with level control and talk-over
2-band tone control on each channel with "kill"-function
Cross-fader
Master output
Headphone section with level control and PFL selector

[afbeelding]
feedback..

http://www.feedback.nl

dat mengpaneeltje is al beter, alhoewel.. et is 2toons.. 3toons is zo'n beetje standaard

maar waarom stap je niet een echte winkel binnen ipv alles via het internet te doen :+ dan zie je de apparatuur ook in real life, kan je er ff mee spelen enzo..

• Tranze
Op zaterdag 01 juni 2002 12:48 schreef Ener-G het volgende:

[..]

feedback..

http://www.feedback.nl

dat mengpaneeltje is al beter, alhoewel.. et is 2toons.. 3toons is zo'n beetje standaard

maar waarom stap je niet een echte winkel binnen ipv alles via het internet te doen :+ dan zie je de apparatuur ook in real life, kan je er ff mee spelen enzo..
kzou wel willen.. alleen zijn hier in de buurt niet van die zaken, en ik heb me pa nog niet zover gekregen dattie wil rijden :D

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 01 juni 2002 12:51 schreef Tranze het volgende:

[..]

kzou wel willen.. alleen zijn hier in de buurt niet van die zaken, en ik heb me pa nog niet zover gekregen dattie wil rijden :D
geloof me het is de moeite waard

• Tranze
woei thanks voor die link van feedback!!! ze hebben vette uitverkoop, zie ik dit staan...

Phonic - DM 2010
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/phonic-dm2010.jpg

"Deze mixer heeft 9 inputs (3 line, 3 mic, 3 phono), elk kanaal heeft een eigen input gain en drievoudige toonregeling. Verder heeft deze mixer een crossfader en natuurlijk een hoofdtelefoonaansluiting."
Dan kunnen we ook de koffer ( pc ja ;)) van een van ons meenemen en ook nog aansluiten, heb je gelijk veel meer muziek... :)

[edit]

ze hebben die ook in utrecht, ga ik daar wel een keer langs, kunnen de andere jongens gelijk ff lampen kopen etc

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 01 juni 2002 12:58 schreef Tranze het volgende:
woei thanks voor die link van feedback!!! ze hebben vette uitverkoop, zie ik dit staan...

Phonic - DM 2010
[afbeelding]

"Deze mixer heeft 9 inputs (3 line, 3 mic, 3 phono), elk kanaal heeft een eigen input gain en drievoudige toonregeling. Verder heeft deze mixer een crossfader en natuurlijk een hoofdtelefoonaansluiting."
Dan kunnen we ook de koffer ( pc ja ;)) van een van ons meenemen en ook nog aansluiten, heb je gelijk veel meer muziek... :)

[edit]

ze hebben die ook in utrecht, ga ik daar wel een keer langs, kunnen de andere jongens gelijk ff lampen kopen etc
kijk dat is al het betere werk om mee te beginnen :)

al enig idee wat voor cd spelers jullie willen? je zou eens kunnen kijken of je ergens een goedkoop tweedehands dubbeldeck op de kop kan tikken

• Tranze
eerst een tijdje draaien met 2 normale cd-spelers... als we dan een beetje verdient hebben, kunnen we wel een dubbele cd speler kopen idd... ik heb er al ervaring mee, met mixen dus dat is geen probleem :7 Voor het geld dat mensen ons kunnen huren, kunnen ze ook nog niet teveel verwachten natuurlijk ;)

Verwijderd

Ik zat te denken aan het volgende setje:

Het phonic mengpaneeltje: 99 E
2 x DAP MC-15: 270 E
DAP Club 500: 199 E
Daarbij je eigen cd-spelers maar nog liever een 2dehands dubbele cd-speler a ongeveer 250 E
Je lichtorgel plus die Gobo-scan en Flower die bij elkaar 89 euro kosten.

Dan ben je dus in eerste instantie klaar voor 907 euro en dan heb je dus een aardig beginnetje die het wat langer uit zou houden dan de spullen in de eerste post.

DAP MC-15:
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/dap-mc-15.jpg
DAP Club 500:
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/dap-club500.jpg

• JT

JT

VETAK y0

Iemand die ik ken heeft deze troep ook, en dat is het. Als jij graag geld uitgeeft aan goedkope shit dan moet je dit nemen maar als je een _beetje_ kwaliteit wilt, an laat je DAP links liggen.

Ecodan warmtepomp

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

jammer dat het niet meer kan, maar je had At The Drive-In in moeten huren ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Tranze
Op zaterdag 01 juni 2002 14:17 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik zat te denken aan het volgende setje:

Het phonic mengpaneeltje: 99 E
2 x DAP MC-15: 270 E
DAP Club 500: 199 E

DAP MC-15:
[afbeelding]
DAP Club 500:
[afbeelding]
zoiets als die dap dingen kan dan altijd later nog ja...

Verwijderd

1 tip: koop nooit dap |:( |:(
Je kan ook eens naar de mixers van behringer kijken, die dingen zijn best wel aardig voor de beginners. De goedkopere series van HK audio als geluidsset is ook niet mis. Is wel wat duurder maar als je nu dap koopt mik je het er over een jaar toch terug uit.. dubbele kosten.

• Tranze
Op zaterdag 01 juni 2002 15:22 schreef CyberDance het volgende:
1 tip: koop nooit dap |:( |:(
Je kan ook eens naar de mixers van behringer kijken, die dingen zijn best wel aardig voor de beginners. De goedkopere series van HK audio als geluidsset is ook niet mis. Is wel wat duurder maar als je nu dap koopt mik je het er over een jaar toch terug uit.. dubbele kosten.
oke... aangezien iedereen hier dit zegt zal het wel waar zijn :D

Verwijderd

DAP is slecht ja, maar als je geen budget hebt moet je wat, vandaar ook mijn lijstje.

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 01 juni 2002 16:14 schreef mark_dabomb het volgende:
DAP is slecht ja, maar als je geen budget hebt moet je wat, vandaar ook mijn lijstje.
Precies, je moet wat. De enige 2 goede keuzes:
• Doorsparen
• 2e hands

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 17:00

Jag

Op zaterdag 01 juni 2002 06:15 schreef brakkie het volgende:

Precies :).
Op zaterdag 01 juni 2002 16:57 schreef JT het volgende:

[..]

Precies, je moet wat. De enige 2 goede keuzes:
• Doorsparen<li> 2e hands
</li>
Idd, een beetje PA is gewoon veel te duur te kunnen betalen als je begint. 2e hands scheelt al een hoop, en er zijn genoeg drive-ins die er mee kappen en hun spullen verkopen.

Maar in het begin huren lijkt me toch het meest aan te raden. Je kan dan wat ervaring op doen, wat groter worden, kijken of je het leuk vind en wat geld verdienen. En allemaal zonder financieel risico. Elke keer dat je ingehuurd wordt door iemand, kan je met diegene overleggen wat hij aan licht en geluid erbij wilt, wat jij dan vervolgens huurt en doorberekent aan hem.

• Tranze
kheb al ff gezocht bij google.com en bij marktplaats etc, maar ik kan niet echt 2e hands dubbele cd-spelers vinden :( iemand suggesties waar te kijken?

• Tranze
woei, deze site is goed!

http://www.geluid.nl/snuffelsite/default.htm

staan zelfs dubbele cd-spelers voor iets van 200 euro... als het was is, koop ik dat later nog wel een keer :)
Pagina: 1