Ik heb een lite on 32 speed brander gekocht, en daar zat/zit een cdrw van lite on bij. Dus ik denk leker makkelijk om wat grote files uit te wisselen (divx en zo). Eerst de cdrw uitbebreid geformatteerd, en dan ff een file van 620 mb erop, geeft dat ding aan te weinig schijfruimte.....
. Zie ik dat er maar 576 mb op kan, nog een paar keer geprobeerd na opnieuw formatteren maar nee geen verandering in te krijgen. Valt hier wat aan te doen, of hoe komt dit ?
komt volgens mij omdat je een cdrw moet formatteren en dat ie daardoor ruimte verliest..
kijk maar naar een High Density floppy, ongeformateerd 2mb, geformateerd 1,44mb
kijk maar naar een High Density floppy, ongeformateerd 2mb, geformateerd 1,44mb
Je hebt de CDRW met inCD of direct CD geformateerd. Daardoor is er nog maar 576 mb over. Als je er meer op wilt zetten moet je 'm niet formatteren en behandelen als een gewone CDR
Je hebt 'm geformatteerd, dat betekent dat er een index wordt aangemaakt voor het UDF Filesystem. Hierdoor dus een aardige knauw in de beschikbare ruimte.
Het beste is gewoon in een brandproggie te selecteren welke files je wilt fikken, dan kun je wel de volledige capaciteit gebruiken. Maar als je hem vanuit Windows gebruikt alsof het een soort HD is dan gaat alles via UDF...
Niet formatteren dus... en gewoon via een brandproggie branden.
Het beste is gewoon in een brandproggie te selecteren welke files je wilt fikken, dan kun je wel de volledige capaciteit gebruiken. Maar als je hem vanuit Windows gebruikt alsof het een soort HD is dan gaat alles via UDF...
Niet formatteren dus... en gewoon via een brandproggie branden.