Toon posts:

Klipsch Promedia 2.1. Hoe en Wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heeft een goede vriend van mij een nieuw speakersetje voor z'n PC gekocht, wel de Promedia 2.1 van Klipsch.
Éen van de betere 2.1 speakersets op het moment, aldus elke review waar het setje in voorkomt.
M'n vriend heeft dit setje gedeeltelijk op mijn advies gekocht, maar achteraf had ik hem beter iets anders kunnen aansmeren heb ik het idée... Ik begon me zelfs schuldig te voelen toen ik de speakers hoorde. Hopelijk hebben wij iets verkeerd gedaan, anders kan ik deze speakers niemand aanraden. :'(

Het probleem is dat er nogal weinig hoge tonen uitkomen, er zit ook geen treble regelaar op dus kun je dit ook niet bijstellen. Ja, met software kun je hier wel wat aan doen maar in veel gevallen deed dit ook niet veel goed.
Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is, dan vraag ik me af waar ze dat THX certificaat vandaan hebben... Dus laten we er even vanuit gaan dat wij iets verkeerd gedaan hebben.
Het setje hangt aan een SB Live(eerste generatie), zeker geen pronkstuk maar dit mag ook niet zo'n invloed op het geluid hebben. Toch :?
Verschillende drivers maakte ook geen verschil, die nieuwe Compraq drivers hebben we ook geprobeerd maar dit loste ook niets op.
Ik moet er wel bij zeggen dat het minder opvalt als je er een uurtje naar hebt geluisterd, echter is het een verademing om naar m'n Altec Lansing ATP3 te luisteren.
Overigens is het geluid van het Klipsch wel gigantisch helder, en toen ik wat stevige Korn muziek opzette wist ik niet wat me overkwam, die bassen zijn echt ongelovelijk!
Niet te vergelijken met mijn Altec Lansing setje, die word onmiddelijk weggeblazen door die Klipsch, maar dat terzijde. ;)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik las op de tweakers speakerreview wel zoiets dat je ze erg goed moest richten.....

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is, dan vraag ik me af waar ze dat THX certificaat vandaan hebben...
THX houd niks in, omdat het hier gaat om de THX multimedia standaarden. En met welke THX certificaat je ook te maken hebt, het heeft niks te maken met kwaliteit maar met kwantiteit.

Voor de rest denk ik dat je is moet gaan klote met de speakers hoger/lager neerzetten (hoger door bijvoorbeeld boeken, lager moet je zelf verzinnen :P) want dat wil wel is een wereld van verschil opleveren, bijvoorbeeld bij Creative. En ook kan je is proberen de speakers een beetje naar binnen te draaien.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Idd even met de opstelling gerotzooid, klinkt echt fantastisch nu! Echt een aanrader, als je het geld er voor over hebt ;)

[edit]
verkeerde username, moet dus roefoes zijn. ben niet thuis.

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 31 mei 2002 20:58 schreef Elander het volgende:
Idd even met de opstelling gerotzooid, klinkt echt fantastisch nu! Echt een aanrader, als je het geld er voor over hebt ;)
* JT gaat toch voor de Logitech.

Is VEEL goedkoper en volgens zo een beetje alle sites net zo goed of beter.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik denk dak ook Logitechjes ga halen , das als ek ze vindt natuurlijk ..

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 20:59 schreef JT het volgende:

[..]

* JT gaat toch voor de Logitech.

Is VEEL goedkoper en volgens zo een beetje alle sites net zo goed of beter.
/me is roefoes ;)

Tja, persoonlijk word ik nogal huiverig bij merken als Logitech. Simpelweg omdat ze niet tot nauwelijks ervaring hebben met speakersystemen, meer muisen, keyboards webcam's etc.
Ik zou dan eerder voor een merk als Altec Lansing of Klipsch vanwege de jaren lange ervaring op dit gebied.
Misschien wel volkomen onterecht, maar zo zit in nu eenmaal in elkaar. |:(

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 21:02 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik denk dak ook Logitechjes ga halen , das als ek ze vindt natuurlijk ..
Hmm je zou verwachten dat ze dit op elke hoek van de straat verkopen, andere Logitech produkten zie je ook bij iedere computerboer.

• JT

JT

VETAK y0

Roefoes: Logitech = Labtec :)
Logitech heeft Labtec overgekocht en die de speakers laten maken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 21:05 schreef JT het volgende:
Roefoes: Logitech = Labtec :)
Logitech heeft Labtec overgekocht en die de speakers laten maken.
Hmm... Over het algemeen maakt Labtec wel aardige speakertjes, maar niet super goed ofzo. Ik blijf toch voorzichtig bij merken die ik niet goed ken of geen ervaring mee heb.
Maar zo zit ik in elkaar.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Op vrijdag 31 mei 2002 20:58 schreef Elander het volgende:

[edit]
verkeerde username, moet dus roefoes zijn. ben niet thuis.
Waar mijn reviews allemaal niet goed voor kunnen zijn :).

De off axis response van goedkope speakers (Klipsch speakers zijn misschien voor pc speakers duur, voor HiFi speakers is het de ondergrens) is over het algemeen niet echt geweldig. Dus het eerste wat ik doe bij reviews is de speakers goed richten, desnoods met dingen eronder leggen :).

Verwijderd

ik wou net zeggen klinkt toch wel aardig hoor :)

Ben er al een tijdje behoorlijk tevreden mee

Verwijderd

Topicstarter
Woei! Als die Logitech Z-560 net zo goed of zelfs beter klinkt word het moeilijk!
Ik stond echt versteld van het geluid, ik vind het zonder gein beter klinken dan m'n home theatre setje van Sony wat 2000 euro gekost heeft! Daar komt weliswaar een stuk meer volume uit maar deze Klipsch geven een veel mooiere klank.
Over die Logitech ben ik nog steeds niet helemaal zeker. Persoonlijk vind ik het er wat 'speelgoedachtig' uitzien, vooral dat controlpanel. Die Klipsch stralen éen brok kracht en kwaliteit uit, dat vind ik toch ook wel iets hebben...
Maar ja, die Logitech kost ongeveer het zelfde maar bied wel 4 speakers en de zelfde geluidskwaliteit in ruil, aldus de vele reviews.

Arghhh!!
Weet iemand niet een adres waar die Logitech opgestelt staan zodat ze beluisterd kunnen worden? ~250 Euro vind ik iets teveel geld op de gok uit te geven. ;)

Verwijderd

juist die 2 speakers vond ik fijn... 4.1 achter pc vind ik maar onhandig. Ik gebruik gewoon koptelefoon voor games en speakers voor mp3/etc :)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op zaterdag 01 juni 2002 09:12 schreef Roefoes het volgende:
Arghhh!!
Weet iemand niet een adres waar die Logitech opgestelt staan zodat ze beluisterd kunnen worden? ~250 Euro vind ik iets teveel geld op de gok uit te geven. ;)
Bij de mediamarkt (in ieder geval bij die in Rijswijk) kan je ze beluisteren. Echt goed testen kun je daar echter niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 16:26 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Bij de mediamarkt (in ieder geval bij die in Rijswijk) kan je ze beluisteren. Echt goed testen kun je daar echter niet.
Hmm rijswijk is nou niet bepaalt om de hoek. :(
Denk eigenlijk dat ik toch voor de Promedia's zou gaan, hoorde van verschillende mensen dat de bass van die Logitech op sommige momenten erg overdreven is. Daar heb ik zo'n pesthekel aan!
Bass moet zich niet uiten als een berg gestamp zoals je vaak met subwoofer systemen hebt, het moet uit de sub komen rollen. Dat was bij de Promedia's bijzonder mooi!
Maar misschien moet ik m'n nieuwe speakers maar helemaal uitstellen, ik wil ook nog een digitale foto camera en ik heb geen geld boomtje in m'n achtertuin. ;(

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 03 juni 2002 16:45 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hmm rijswijk is nou niet bepaalt om de hoek. :(
Denk eigenlijk dat ik toch voor de Promedia's zou gaan, hoorde van verschillende mensen dat de bass van die Logitech op sommige momenten erg overdreven is. Daar heb ik zo'n pesthekel aan!
Bass moet zich niet uiten als een berg gestamp zoals je vaak met subwoofer systemen hebt, het moet uit de sub komen rollen. Dat was bij de Promedia's bijzonder mooi!
Maar misschien moet ik m'n nieuwe speakers maar helemaal uitstellen, ik wil ook nog een digitale foto camera en ik heb geen geld boomtje in m'n achtertuin. ;(
De bas scheen bij Logitech dan wel harder te zijn; de bas schijnt ook minder bonkerig te zijn. En dan draai de bas knop toch helemaal naar 0, of je regelt het ff met een software equalizertje ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 17:14 schreef JT het volgende:

[..]

De bas scheen bij Logitech dan wel harder te zijn; de bas schijnt ook minder bonkerig te zijn. En dan draai de bas knop toch helemaal naar 0, of je regelt het ff met een software equalizertje ?
Overheersende bass is naar mijn mening net zo erg als bonkerige bass.
Je kunt de bass dan wel verminderen maar daar heb je geen subwoofer voor. De bas bij de Promedia's is absoluut niet bonkerig en al helemaal niet overheersent.
Bij de Logitech weet ik het natuurlijk niet, maar ik heb het van verschillende mensen gehoord en gelezen.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 03 juni 2002 17:28 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Overheersende bass is naar mijn mening net zo erg als bonkerige bass.
Je kunt de bass dan wel verminderen maar daar heb je geen subwoofer voor. De bas bij de Promedia's is absoluut niet bonkerig en al helemaal niet overheersent.
Bij de Logitech weet ik het natuurlijk niet, maar ik heb het van verschillende mensen gehoord en gelezen.
Um, een verschil tussen overheersend en bonkerig is dat overheersend wel makkelijk en normaal op te lossen is, en als daarbij de kwaliteit beter is, dan ga ik toch voor kwaliteit :)

Ecodan warmtepomp

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
die Klipsch dingen hebben horn-mounted sattelieten , aparte tweeter voor de hoge tonen.. er hoort meer hoog uit de komen dan andere setjes, maar je moet het wel goed richten, off-axis merk je er nix van

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 17:44 schreef Soepster het volgende:
die Klipsch dingen hebben horn-mounted sattelieten , aparte tweeter voor de hoge tonen.. er hoort meer hoog uit de komen dan andere setjes, maar je moet het wel goed richten, off-axis merk je er nix van
Dit heb ik gemerkt ja, het is even pielen met de positie van de sattelieten maar dan klinkt het setje wel super!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 17:37 schreef JT het volgende:

[..]

Um, een verschil tussen overheersend en bonkerig is dat overheersend wel makkelijk en normaal op te lossen is, en als daarbij de kwaliteit beter is, dan ga ik toch voor kwaliteit :)
Hmm... Ben ik niet 100% met je eens. Wanneer de bass echt overduidelijk aanwezig is(m'n Sony home theater zaakje :r) vind ik in veel gevallen niet dat verminderen het oplost.
Wat je dan krijgt te weinig laag in het geluid, en dan met name muziek.
Misschien ben ik dan zo'n zeikerd, maar bij zoiets knap ik al helemaal af op een speakerset.
Bij nader inzien had ik ook beter geen Sony kunnen kopen, maar dat is m'n eigen stomme fout. Voor films is het overigens wel fijn als je wat stevige bas hebt. ;)

Maar, misschien zit ik er wel gigantisch naast. Tenslotte is het maar van horen zeggen, en schrijven. Maar om ff naar Rijswijk te karren om het zelf te horen gaat me iets te ver.

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat je minder bas hebt wanneer je het lager zet, omdat het dan geen echte bas is die je hoort wanneer het te hard zijn, maar resonanties, die verdwijnen als je je set te zacht zet. En nee, ik ben ook niet echt enthousiast over Sony :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 19:29 schreef JT het volgende:
Ik denk dat je minder bas hebt wanneer je het lager zet, omdat het dan geen echte bas is die je hoort wanneer het te hard zijn, maar resonanties, die verdwijnen als je je set te zacht zet. En nee, ik ben ook niet echt enthousiast over Sony :P
Intussen ben ik er nog steeds niet uit... Waar ik wel uit ben is dat ik voorlopig nog helemaal geen speakers koop. Eerst maar eens een foto camera. :P
Pagina: 1