Toon posts:

Vraag over keuze van processor

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Even een vraagje van mij.
Ik ga morgen een nieuwe computer kopen en ik zit nog te twijfelen tussen twee systemen (die binnen mijn budget passen). Het ene systeem heeft een Intel Celeron op 600 MHz met 64 MB en de andere een Intel Pentium III op 733 MHz ook met 64 MB geheugen.

Voor het systeem met de Pentium 3 moet ik fl. 500,- meer betalen, maar dan zit er ook gelijk een DVD speler bij.

Nu is mijn vraag: is het prestatie niveau (verschil) van de Pentium III 733 zoveel hoger/beter dan de Celeron 600 met allebei evenveel geheugen (64 MB)?

Zal ik nu voor die 500 piek meer een Pentium III op 733 MHz kopen met gelijk een DVD speler of gewoon die Celeron 600 nemen en voor die 500 gulden die ik over heb extra geheugen kopen en eventueel een losse DVD speler...???

Wat is slimmer (lees: sneller)?
Heb wel gehoord dat als je een Pentium 3 los moet kopen die veel duurder is als een Celeron. Die DVD speler die erbij zit kost ongeveer 300 gulden dus het prijsverschil is eigenlijk 200 gulden voor alleen de processor, voor de rest is de computer hetzelfde.

Kijk, ik wil wel dat mijn nieuwe computer een tijdje meegaat. Ik werk nu bijvoorbeeld nog met een Pentium 1 op 133 MHz met 32 MB dus het zal sowieso al een hele verbetering zijn ;) Ik hoop dat jullie mij hierover advies kunnen geven. Alvast bedankt!

Ronald

PS:
Oh ja, welke processor ik ook kies, het is niet de bedoeling dat ik hem ga overclocken.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

P-III, een Celeron 600 is ongeveer vergelijkbaar met een P-III 450. Dus een P-III is een veel betere keus.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

De Pentium III draait default op 100 of 133 Mhz FSB .. tegenover 66 Mhz van de Celeron.
De hogere FSB zorgt voor veel meer bandbreedte (kijk maar is in de Sisoft Sandra Mill. memory benchmark), en de PIII heeft natuurlijk meer cache aan boord.

Verwijderd

Als ik het zo lees koop je een voorgebakken systeem, waarom niet zelf eentje in elkaar zetten of in iedergeval kopen dan weet je precies wat je hebt merk/type en is je keuze veel groter en misschien kom je met een beter of in ieder geval met een tussenwegsysteem uit :) . Ik geef toe ik doel een beetje op een duron en omdat je niet wilt overclocken kan je voor die proc. zelfs een MSI 6330 (K7T Pro) nemen niet goed voor overklokken maar ree te stabiel :) en nog goedkoper dan asus en abit ook.

Anyway als je toch liever een van die genoemde systemen wilt hebben ga dan voor de PIII ik dacht eerst ook wat moet ik nou met een DVD speler maar ik vindt het toch wel leuk af en toe een filmpje erin douwen :)

:D succes :D

Verwijderd

Je kan ook voor een AMD Duron gaan 600 Mhz of een 650 Mhz is flink goedkoper dan de PIII en bijna net zo snel ....en veel sneller dan de celeron 600.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Ik zou liever wat geld steken in meer geheugen, anders besteedt je veel tijd aan het luisteren naar het ratelen van de harde schijf... ;-)

Met 64MB haal je gewoon niet uit de processor wat erin zit. Ga voor MINSTENS 128MB, liefst meer. Misschien kun je voor een wat goedkopere DVD speler gaan en van het verschil meer geheugen kopen.

• DeadKennedy
  • Laatst online: 23:36
p3 systeem zeker weten

en als het effe kan IPV die DVD speler en 64mb ram, 128/256mb pc133 ram...

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

btw we willen natuurlijk wel weten wat het geworden is :D

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik had niet verwacht dat er zo snel zoveel reactie zouden komen, toch leuk :)

Okay, ik zal het zeggen, ik wil hem gaan kopen bij Dixons... Die zit zowat om de hoek bij mij en die zijn volgens mij wel te vertrouwen. Heb geen zin om hem in een of ander klein computer winkeltje te gaan kopen. Daar heeft een kennis van mij al genoeg problemen mee gehad en in de Shop Survey hier op Tweakers.net heb ik ook al menig spookverhalen gelezen ;)

Het systeem dat ik wil gaan kopen is een Packard Bell iConnect.

Ik ben eigenlijk al een tijdje aan het vergelijken en heb gezien dat Compaq computers die hetzelfde bieden qua specificaties als die van PB, ongeveer 1000 gulden duurder zijn dan van Packard Bell (bij Dixons dan i.i.g.).

Ik zit dus te twijfellen tussen twee Packard Bell Sytemen die allebei veel bieden voor het geld, tenminste zo zie ik dat dan...
Weet niet wat jullie ervan vinden?
Heb even een link gemaakt naar Dixons Site waar ze allebei opstaan:

- Celeron 600 systeem

- Pentium III systeem

Zoals je ziet is er een prijsverschil van fl. 500,-. Beide systemen hebben een Houston moederbord en een Intel i810e Chipset. Is dat wat? Of is dat verouderd?

Met zelf bouwen kan je inderdaad veel voordeel hebben want dan kan je zelf je componenten kiezen/op elkaar afstemmen, maar dan is niets voor mij, ik kies toch liever gewoon voor een kant en klaar systeem ;)

En oh ja, bij PB krijg je tijdelijk een coupon voor Windows Millenium Editie.
En er zit ook gelijk een zooitje software bij. En ook standaard een 17" monitor is wel makkelijk.

Ik hoop dat er nog wat reactie's komen voor vanmiddag want het was de bedoeling dat ik hem vanmiddag zou gaan kopen maar anders wacht ik nog even tot morgen (koopavond), het blijft natuurlijk toch een hoop geld...
Ik hoop dat jullie mij nog een keer willen adviseren of dit een goede (mis?)koop is.
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite he!

Ronald

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Enige jaren geleden...periode '95-'97, werkte ik als TDer bij een grote computerketen en helaas moet ik zegggen dat de Packard Bells van toen, zo slecht presteerde ten opzichte van een gelijkwaardige kloon, dat ik zelf geen PB meer hoef te hebben.

Overigens vind ik bijna alle "A" merk PC's (HP, Compaq, etc) hun "A" merk status niet waard. Die Compaq Deskpro EPs zijn zo traag.. blegh, de kwaliteit van Compaq servers blijkt omgekeerd evenredig toepasbaar op de desktops.

Dell vind ik wel aardig, niet al te duur en zijn redelijk desktops en de servers zijn prima.

Echter voor een PC voor thuis en hobby gebruik als ik het zo mag noemen, dan zou ik gewoon een PC laten samenstellen bij Graficall of Mycom ofzo.. of hem zelf bouwen.

Als je een PC zelf in elkaar zet, weet je PRECIES wat er inzit en wat de kwaliteit er van is. En je bent vaak goedkoper uit dan zo'n "A" merk ding. Probleem bij zo'n A-merk geval (Compaq Pressario PCs zijn hier heel erg berucht om) is dat er van alles ONBOARD zit, en het kreng vaak compleet niet wil samenwerken met elk ander stuk "vreemde" hardware dat je d'r in wilt zetten zoals meer geheugen, andere videokaart etc.

Ik weet niet wat je budget is..maar als die Packard Bell PCs heel goedkoop worden aangeboden is dan omdat ze waarschijnlijk verouderd zijn... ik zou wegblijven bij de i810 en i820 chipsets, de i815 is redelijk mits je er wel een aparte videokaart er in zit (de onboard videokaart is nogal erhm.. slecht in 3D enzo). Toch gaat er voor een PIII niets boven een 440BX chipset.

Ik zou zeggen, bouw dat ding zelf.... dan krijg je veel meer waar voor je geld (er zit namelijk in die PC exact wat JIJ er in wilt hebben) ... en je hoeft zo geen compromis te sluiten op gebeid van kwaliteit en performance.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

ik zou voor pent.III gaan. Videokaart zit op mobo bij die andere. Pikt geheugen=trager.
Voor de rest is het die Fl 500,= meer dan waard.
hans

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k hoop dat je hem nog niet gekocht hebt :(

er is voor dat budget denk een anderhalf keer zo snelle pc in elkaar te flansen.. met 2 keer beter componenten....

die pak en bellert dingen zijn echt enorm brak.. en slecht geconfigureerd kwa hardware...

'k zou toch proberen wat te lezen hier en wat info opdoen... dan toch de stap zetten naar een echte computerzaak en niet zo'n pre-fab ding kopen.

[moeilijk uit strot kom mode] Zelfs vobis leverd betere spullen[/moeilijk uit strot kom mode]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• .oisyn
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmmmmm, ik wil je de grond inboren of kut laten voelen over dit systeem ofzo... maar:

- er zit 8 MB shared video geheugen in, dit is dus gewoon normaal intern geheugen dat wordt gebruikt door je video kaart. Dus zoals gezegd: Meer geheugen erbij is best wel een vereiste voor een beetje systeem
- er zit een 3d kaart onboard. Er staat verder geen merk bij ofzo, maar ik denk niet dat dit een redelijk snelle 3d kaart is. Ik weet niet wat je van plan bent met je systeem, maar een redelijk snelle 3d kaart voor spellen is echt wel nodig. Soms belangrijker dan de snelheid van je processor, omdat bij redelijk snelle processoren de 3d kaart tegenwoordig de bottleneck is.

Ik had eerst een Athlon 500 met een TNT 2 Ultra. Nu heb ik een 800MHz, maar er is totaal geen snelheidswinst bij bijvoorbeeld Quake3.
Ik denk dat mijn systeem een stuk sneller was geweest als ik een GeForce kaart had gekocht in plaats van die Athlon800 (niet dat ik dat niet alsnog ga doen, maar eerst effe wachte tot de hcc... GeForce 2 GTS >:)>:)>:))

Maar dit is allemaal meestal het nadeel als je een compleet systeem koopt bij een grote winkel... Het beste is, zoals je al zei, alle onderdelen los te kopen en zelf een systeempje in elkaar te flansen, maar voor mensen die daar minder ervaring mee hebben (zoals jij geloof ik?) is dit best een klotekarwei, ook omdat je moet zoeken naar winkels voor die onderdelen...
Maar volgens mij zijn er wel winkels (NIET dixons) die coole systemen verkopen voor een redelijke prijs... ik zal is zoeken en ik reply dan weer (vandaag) als ik iets heb gevonden

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ja idd, wat een afleggers..

voor 3500,-
kan je bv van

fascom.nl

Thunderbird 800mhz
128 mb pc133mhz
20GB UDMA-66
Guillemot 3d prophet MX (geforce MX)
17" monitor
Soundblaster pci128

56k6 v90 modem
48x cdrom speler

prijs 3299,-

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 10:29 schreef www.nl het volgende:

Okay, ik zal het zeggen, ik wil hem gaan kopen bij Dixons... Die zit zowat om de hoek bij mij en die zijn volgens mij wel te vertrouwen. Heb geen zin om hem in een of ander klein computer winkeltje te gaan kopen. Daar heeft een kennis van mij al genoeg problemen mee gehad en in de Shop Survey hier op Tweakers.net heb ik ook al menig spookverhalen gelezen ;)[/quote]Okay, wij gaan je nog een keer helpen!!!:o

Waar woon je precies, dan kunnen wij je de juiste shop verwijzen (kijk trouwens ook eens op shopsurvey van tweaker,net) Die A-merk jongens leveren echt weinig prestatie t.o.v. de cloon inmekaar sleutel stations, maar kosten wel veel meer.

Als je een budget stelt, kun je daarmee ook een pc samenstellen bij de betere winkels bij jou om de hoek.;)

Ik weet uit ervaring (mijn buurjongen heeft een club 2500 van PB) dat de service en ondersteuning ver te zoeken is en dat de type van alle hardware zoveel mogelijk maar NIET wordt aangeduid, als ej dan een simpel drivertje moet hebben,mag je voor 1,20 p/m :(:(gaan bellen voor een half uur:Z:Z:Z met de PB-hlpdsk. Ik denk dat je dat ook niet zo leuk gaat vinden.:(

Laat ons jou nou even helpen danben jij ook weer beter af, noem ons de stad en wij leveren de winkel:D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Thunderbird 800mhz
128 mb pc133mhz
20GB UDMA-66
Guillemot 3d prophet MX (geforce MX)
17" monitor[/quote]Kijk, DAAR Heb je wat aan!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Hallo, die gegevens kun je in andere topics kwijt:(:(:(

Wij proberen hier iemand van zijn ondergang te redden:D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als je weinig problemen wilt, kan je bij Mycom echt perfect terecht (andere winkels daarmee niet te kort doende, alleen geen ervaring mee). Je kiest je onderdelen, eventueel met advies, ze schroeven 'm in elkaar, kunnen ook je software erop knallen en gaan met die banaan! Ik shop sinds jaartje of twee alleen nog maar bij Mycom. Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar komen met een probleemartikel=ruilen zonder het knipperen van de ogen. Dat maakt voor mij de hogere prijzen goed. Thuis bij mijn ouders zit ik me dood te ergeren aan een Compag Presario 5190 (AMD K6-2 400, 64 Mb). Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem qua specs, die gewoon 1,5 keer zo vlot loopt, als die Compaq.

Alle hartekreten over het zelfs bouwen van je systeem of in ieder geval op maat zijn echt goede adviezen. Better save than sorry...... :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 11:09 schreef Mad_Cookie het volgende:
Hallo, die gegevens kun je in andere topics kwijt:(:(:(

Wij proberen hier iemand van zijn ondergang te redden:D[/quote]Bedoel je dat van dat athlon systeem? Als je goed gelezen had, stond 2 of 3 berichtjes erboven dat dat bij een winkel te koop was voor een redelijke prijs!!!

Verwijderd

Oke gekeken naar de bovenstaande reply's denk ik echt dat de A-merken al genoeg commentaar gehad hebben, natuurlijk ben ik het hiermee eens...maar ik wil ook even het nadeel van Dixons/Dynabyte/Vobis benadrukken.

Deze Computerwinkels zijn groot en hebben alleen VERKOOP-personeel in dienst, conclusie is dus op het moment dat jij een hardwarematig probleem hebt je daar dus de pc in moet leveren en die pas terug krijgt nadat deze opgestuurd en behandeld is voor de ziekte die het heeft. En dan komt deze ook nog wel ns terug met de reden, garantie vervallen.(je hebt dan namelijk er ZELF aangezeten..en dat mag niet van ome Compaq)

Zo'n klein winkeltje is natuurlijk altijd anders...maar KAN zijn voordelen hebben, als het goed personeel heeft zowel technisch als communicatief, helpen ze je ter plekke en zul je dus 50% van alle gevallen direct je pctje weer mee terug krijgen. En je leert er zelf van.

Persoonlijk zal ik plijten voor een PIII..maar 1 afrader ALLES BEHALVE COMPAQ/PARKERDBELL/SHITEC/HIGHSCREEN

Kijk naar de reply's en ga ervoor...dus NIET naar Dixons gaan...GOOD LUCK!!!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 11:12 schreef OiSyN het volgende:
Bedoel je dat van dat athlon systeem? Als je goed gelezen had, stond 2 of 3 berichtjes erboven dat dat bij een winkel te koop was voor een redelijke prijs!!![/quote]En toch hoort dat in een ander topic !! lekker puh!

• digifun
  • Niet online

digifun

Bij een pentium 3 hoort of een 815 moederbord of een 440 bx. De 810 is de lowbudget versie zonder agp slot. Probeer zelf eens een celeron met een 815 bordje in elkaar te zetten dan heb je een systeem wat veel beter is en makkelijk met drivers etc. Niet het snelste maar wel sneller dan die pb en goedkoper. Als je er niet uitkomt kun je het hier altijd vragen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerst wil ik iedereen bedanken voor de wijze raad. Zo te zien zitten er hier veel mensen met verstand van zaken... Denk overigens dat ik toch nog maar heel even wacht met de aankoop van een nieuwe PC.

Kijk, op zich was mijn idee om er een bij Dixons op de hoek te kopen toch niet zo'n gek idee, of toch wel? Kan me voorstellen dat veel mensen (die er niet zoveel verstand van hebben) er in geinteresseerd zijn. Ik dacht ook voor die fl. 3498,- heb ik toch mooi een Pentium III processor op 733 MHz met niet te vergeten een CD-brander, een DVD speler en een 17" inch monitor en een 15 Gigabyte harde schijf, etc. Heb Compaq computers gezien die dezelfde specificaties hadden maar wel 1000 piek duurder waren...
Vandaar mijn interesse in de Packard Bell.

Ik wil hem eigenlijk alleen gebruiken voor "huis, tuin en keuken gebruik". Dus, internetten, tekstverwerken, af en toe een leuke game spelen, en vooral Webdesignen...
Niet voor echt zware toepassingen of fotobewerking ofzo. Werk al ruim drie jaar met een Pentium 133 met 32 MB ram, en die heeft altijd prima voldaan, dus kan je nagaan!

Omdat Dixons hier vlak bij mij in de buurt zit (en ik geen vervoer heb) had ik hem makkelijk kunnen ophalen.

Mad_Cookie, ik woon in Utrecht dus als je toevallig nog een goede winkel weet...
Ik ben daar namelijk niet zo in thuis.
In de binnen stad zitten alleen maar van die commerciele winkels zoals Vobis, Dynabyte, enz. en die worden hier eigenlijk een beetje afgeraden... Zelf bouwen behoort helaas echt niet tot de mogelijkheden, klinkt misschien een beetje raar maar ik heb daar helemaal geen tijd en zin in eigenlijk, als ik een nieuwe computer koop wil ik er eigenlijk meteen mee aan de slag. Ik wil (kan) trouwens niet meer dan 3500 gulden uitgeven aan een PC. DVD speler is geen vereiste, CD brander daarentegen is wel zo handig.

Ik hoop dat iemand nog wat suggesties heeft.
Alvast bedankt weer.....

Ronald :)

• basset
  • Laatst online: 05-09 09:32
Je kunt toch ook in de buurt kopen? Zoetermeer is niet erg ver weg en SWW krijgt hele goede recensies in de pricewatch, ook mycom en comptechworld staan hoog aangeschreven. Ikzelf kocht altijd bij Powerline, maar gezien de prijzen bij SWW ga ik toch maar daar eens kijken.

Succes.
(oja over die "A-merken")
Vaak zijn dat van die megageintegreerde moederboarden waar maar 2 of minder extra PCI sloten opzitten.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
basset, bedankt voor je reactie!
Koop hem liever ergens dicht in de buurt want als er wat mee is dan kan ik gelijk terug gaan... heb geen vervoer namelijk.

En oh ja, wat je zei over die geintegreerde moederborden, klopt het dat als er bijvoorbeeld een 8 MB videokaart op het moederbord geintegreerd is dat je dan geen nieuwe (lees: snellere/betere) videokaart in het vrije slot van de mobo kan prikken? Lijkt mij eerlijk gezegd wel anders zit je altijd aan dat 8 MB videokaartje vast...

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:00

@r!k

It is I, Leclerq

Ga alsjeblieft niet je pc bij dizons kopen want daar ben je gewoon zo vreselijk veel meer kwijt dan bij andere zaken. Het is tot nu toe de duurste zaak om je pc te kopen die ik ken. Het zal vast nog wel ergens anders erger zijn maar dit is mijn ervaring. Die kleine computerwinkeltjes waar je het over hebt zijn vaak wel overladen met personeel dat echt weet waar ze het over ebben. Let maar eens op de leeftijd, zo'n beetje 18 jaar oud en hevig discusserend over wat hij heeft gekocht. Laat je zelf goed adviseren over wat er mogelijk is voor dat bedrag en de wensen die je hebt van je pc'tje. Het is zonde om 3500,- uit te geven als je het elders voor 2800,- kan krijgen. Je hoeft mijn advies natuurlijk niet op te volgen maar ik zou zeggen doe een paar prijsvergelijkingen en lees wat benchmarks op die extreem goede sites zoals tweakers.

Veel succes.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Ten eerste wijs ik je een grotere winkel waarvan er meer van in het land liggen AF.
Waarom zou je wel denken.. Nou heel simpel, je kunt betere Hulp verwachten bij een iets grotere zaak waarvan er maar een van in het land ligt dan een waar er der meer van liggen. Zo'n verkoper zal meestal zelf er alles aan doen om geld te verdienen, hoe meer gelukkiger klanten hoe meer geld hij kan zien. Iemand van bv. De Regenboog maakt het ech niet uit hoeveel hij verkoopt en of die klant nog terug komt later. Want iemand van de Regenboog verdient toch een vast bedrag en zal er minder moeite voor doen. Terwijl de winkel waar er maar van betstaat geen vast bedrag binnen krijgt (de baas dan).

De Price W.. bij Tweakers.net vertellen veel, maar geloof me er word ook veel onzin gezegd.

Kijk nou naar JP COMPUTERS ( http://www.jpcomputers ) hier is ( John Pex) zelf de baas, en werkt zelf ook in de winkel. Hij zal niet zo snel werk laten liggem als iemand van de regenboog, die maakt het echt niet veel uit.

HTTP://WWW.SWT.COM
-------------------------------------------------
ChukE ( Http://www.cultdeadcow )

Verwijderd

Topicstarter
ErikH, bedankt voor je reactie!
Je hebt gelijk. Ik koop hem dan ook niet bij Dixons. Weet iemand toevallig een goede computer zaak in Utrecht die een PC op maat bouwt? En wat kan ik er voor maximaal 3500 gulden ongeveer allemaal in laten zetten (processor, geheugen, videokaart, etc.) graag suggesties. Als je ervaringen (klanten service, etc.) met zo'n winkel hebt laat het dan ook even weten... bvd.

• Black_Adder
Koop je computer bij Fascom Computers

www.fascom.nl

Zit ook in utrecht.

Lekker goedkoop, mega goeie service,
(ik had pas een kapotte hardeschijf, die volgende dag meteen een nieuwe :) )

Goeie prijs/prestatie prijzen,
mail wat je wilt hebben (informeer naar prijzen want te site raakt snel verouderd) info@fascom.nl
en binnen een dag of 2 staat ie voor je klaar... (behalve extreem nieuwe componten)

Punt uit. Naar fascom.nl

• Black_Adder
voor 3500,-??

ff prijslijst pakken hoor....

Thunderbird 800mhz
Mircostar moederbord
128mb PC133mhz RAM
20GB U-ATA 66
Guillemot 3D prophet II MX (geforce 2 MX)
17" monitor
SB PCI128
48x cdrom speler
56k6 v90 modem
standaard speakers

3299,-

je houd dus nog 201,- over , je kan er nog een dvd speler in zetten (250,- extra Pioneer 16x 40x), of een beter moederbord ,
asus a7V of ABIT kT7 (stabieler, makkelijker om te overclocken).

GReetz Adder

Tis maar net wat je wilt

Verwijderd

<<<<<<<<<dit had voor je proc moeten staan....
is veel beter

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ja, maar vergeet niet om er een kast omheen te zetten voor die arme jongen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Black_Adder: bedankt voor de prijsopgave, maar werk je soms voor Fascom of ben je gewoon een heel tevreden klant?

Die "maand aanbieding" op fascom.nl ziet er overigens ook niet slecht uit. Fl. 3199,- incl. BTW. Daar zit alles op en aan alleen geen CD brander Voor die 300 gulden die ik dan overhoud willen ze er misschien ook nog wel een CD brander bij doen...

Iemand trouwens ervaring met dit bedrijf?
Ook hoor ik graag nog over andere goede computer winkels in Utrecht. Alvast bedankt!

PS:
Ik zag dat de nieuwste AMD processors 200 MHz Front Side Bus hadden. Pentium III heeft maximaal 133 MHz FSB. Is dat de reden dat de Athlon sneller is/was dan de P3?

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 09:55

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 15:47 schreef GREENSKiN het volgende:
Ja, maar vergeet niet om er een kast omheen te zetten voor die arme jongen... :)[/quote]Jep, voeding, muis en keyboard behoren ook vaak tot de veelgevraagde opties op een PC. :) *LOL*
Misschien ook nog Windows 98SE??

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 15:59 schreef AMD het volgende:
Jep, voeding, muis en keyboard behoren ook vaak tot de veelgevraagde opties op een PC. :) *LOL*
Misschien ook nog Windows 98SE??[/quote]Ja, dat is inderdaad wel zo makkelijk heh? ;)
Maar eh, als je nu een nieuwe PC koopt is het dan niet verstandiger om er gelijk Windows ME bij te nemen i.p.v. 98?

• AMD

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 16:01 schreef www.nl het volgende:
Ja, dat is inderdaad wel zo makkelijk heh? ;)
Maar eh, als je nu een nieuwe PC koopt is het dan niet verstandiger om er gelijk Windows ME bij te nemen i.p.v. 98?[/quote]Zelf vind ik dat Me nog voor geen ene meter loopt. :( Ik gebruik zelf Windows 2000 voor apps en 98SE voor games (dual boot dus).

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 16:06 schreef AMD het volgende:
Zelf vind ik dat Me nog voor geen ene meter loopt. :( Ik gebruik zelf Windows 2000 voor apps en 98SE voor games (dual boot dus).[/quote]Ja, Windows 2000, heeft een familielid eens op zijn computer gehad. Wel leuk, maar niet geschikt in combinatie met een Kabel modem van de Casema (wordt niet ondersteund).
Hij kon wel verbinding maken maar na 5 minuten kon hij geen pagina meer opvragen...
De verbinding liep gewoon vast.
En omdat ik ook internet via-de-kabel heb van Casema lijkt het mij verstandiger om uit de buurt te blijven van W2K.

• basset
Toevallig hebben wij hier op kantoor een Dell, die megageintergreerd is. Perfecte PC, maar onlangs is de geintegreerde videokaart af en toe gaan haperen. Collega een AGP kaart besteld, oeps! foutje, geen agp slot, die werd waarschijnlijk gebruikt door de geintergreerde chip. Dus alleen nog maar PCI, als je dan ook nog geintegreerd geluid hebt of "maar" een SB 512 kaartje (evt ook geintegreerd) is dat een beetje zonde.

Ik zou gaan voor een Duron, Thunderbird of PIII met een abit of asus bord(er zijn ook andere goede merken, maar dit zijn wel de meest bekende) een Soundblaster Live kaart een IBM of Maxtor 7200 toeren schijf, 128MB geheugen en een goede voeding. O als brander zou ik een plextor of hp nemen. En als monitor...tja ik heb een illyama met trinitron buis, maar dat is echt persoonlijk waar je van houd. Neem ieder geval geen monitor waar je geen 3 jaar onsite garantie op krijgt.

Ik geloof dat Memo ook in utrecht zit, waarom probeer je het daar niet eens
ze zitten op de voorstraat 84 www.memo.nl.
Waarschijnlijk kun je daar je PC laten samenstellen. Of ze ook goed zijn weet ik niet moet je ff in de pricewatch kijken

Hop,hop,hop!

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Verder wil ik nog wel ff één ding toevoegen over "A-merk" computers. De PC's van [mondspoelmode]
Vobis
[/mondspoelmode]
Zijn erg goed uit te breiden. Ik ben zo ook begonnen. Eerst een goedkope Vobis computer en dan na verloop van tijd een andere videokaart er in, andere cpu + mobo, DVD speler, en uiteindelijk ook een nieuwe kast (met Tweakers.net casebadge :D:D:D:D)

• basset
Memo is wel flink duurder dan SWW zag ik, maar ik denk wel nog altijd goedkoper dan dixons enz.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de informatie!
Ik ben sinds gisteren weer een stukje wijzer geworden op computer gebied en jullie hebben mij misschien ook wel behoedt voor een flinke miskoop bij Dixons...

Zit nog wel even te twijfelen tussen de verschillende aanbevolen winkels in Utrecht.
Moet wel een betrouwbare winkel zijn en niet zo'n eentje die na een paar maanden over de kop is. Zal de Shop Survey nog eens raadplegen wat betreft ervaringen met diverse winkels. Alleen jammer dat je de Shop Survey niet kan sorteren op Plaats...
Zou wel makkelijk geweest zijn. Ideetje?

Nog even een vraagje tussendoor;
Wel DVD of geen DVD?
Aan de ene kant denk ik van, JA, leuk hebbedingetje en gelijk voorbereid op de toekomst. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat zo'n spelertje op zich hartstikke goedkoop is (voor nog geen 300 ballen heb je een hartstikke goeie) alleen die DVD films zijn zo verekte duur (79,95 of 69,95 voor een film die al een paar jaar uit is en die op VHS video band nog geen 9,95 kost!!!). Ook het kijken van een film achter de computer in tegenstelling tot een normale televisie lijkt mij niet echt leuk (ik zit bijvoorbeeld liever beneden op de bank naar een goede film te kijken dan boven achter mijn bureau op een bureaustoel). Nee, DVD zal er (volgens mij) pas echt inkomen als de DVD video's betaalbaar worden, het aantal toepassingen (software, etc.) toeneemt en de DVD-ram recorder betaalbaar worden (volgens Philips duurt dit nog zo'n 4 a 5 jaar).

Wat is jullie mening hierover? Zou het leuk vinden om die te lezen...

Alvast bedankt!

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Helemaal geen problemen met Win2K en Casema :) 't is idd wel enorm flou van ze dat ze het "niet ondersteunen" :(

Maarja wie heeft de helpdesk nodig.. als je zelf op een helpdesk van een ISP werkt :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• dion_b
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja over de geintegreerde, dat klopt. Als je 8MB hebt zit je eraan vast. Groter probleem: je kunt (MUV de geweldige i815 bakkies:) ) er ook geen andere kaart in zetten. En shared ram systemen (zoals die PB i810 chipsets) halen de hele performance naar beneden. Dus een P3 733 met i810 zal daardoor langzamer presteren dan een P3 667 op een i440BX mobo met een of andere TNT2 VGA kaartje (de twee kosten nagenoeg hetzelfde).

In het centrum van Utrecht ken ik in ieder geval één redelijk goede winkel, Paradigit. Het adres weet ik niet uit m'n hoofd maar als je vanuit de Neude naar de schouwburg loopt is het +- 150m verder. De prijzen zijn niet zo bijzonder laag (wel +- 25% goedkoper dan bij DIXONS etc!) maar ze weten wel waar zet het over hebben. Je kunt er een compleet systeem kopen en ze stoppen er -na overleg- in wat je wilt hebben.

Goedkoper is te bestellen bij een van de echt goedkope tenten (SWV of NORROD (goede ervaringen met die laatste!)) per internet; ze leveren af voor relatief lage kosten (stuk minder dan prijsverschil).

Maar 3 vuistregels:

1) Koop NOOIT bij een winkel zonder eigen technische dienst. Als je niet zelf kunt zien hoe ze de PC in elkaar zetten kun je er vanuit gaan dat ze zelf geen flauw idee hebben en alleen maar een stel verkopers zijn die een paar dagen training gehad hebben.

2) Koop NOOIT een A-merk PC. Je betaalt extra voor de naam en de (vaak ongebruikte) bijgeleverde software. Als je van hun telefonische hulp afhankelijk bent moet je rekenen op +- 10% van de aankoopkosten aan telefoonkosten (ik overdrijf niet- reken Fl. 1,20/minuut en gemiddeld een half uur voordat de diagnose duidelijk is- je krijgt GEEN monteur langs voordat ze weten wat er mis is. Dat is dus tegen de 40,- per keer dat er iets is:( ). Veel beter om inderdaad als je servie nodig hebt om 'om de hoek' iets te halen. Kost niets om te gaan vragen- ALS ze een technische dienst hebben.

3) Stel ALTIJD zelf je PC samen aan de hand van componenten die je nodig hebt. Als je niet zeker weet, laat je van tevoren door mensen die er geen financieel baat bij hebben (zoals wij dus) adviseren wat erin moet. Natuurlijk zal een verkoper zijn winstmarges proberen te vergroten door ofwel z'n duurste systeem de hemel in te prijzen (jij hebt GEEN 900 MHZ nodig als ik het zo hoor. Wat dan ook de verkoper zegt) of door echt troep in iets te stoppen en daar teveel voor te vragen. Als je zelf weet wat erin zit, heb je daar geen last van.

Maar echt, ga NIET bij DIXONS of DYNABYTE. VOBIS heeft in de Superstores wel een eigen technische dienst maar de prijzen zijn ERG hoog daar. Paradigit is dan een stuk beter. Of welk ander bedrijf waar je PC op maat voor je gemaakt wordt en je niet klem betaalt voor de merk

Oslik, blyat! Oslik!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:39

ChUcKiE

Dus........

Waarom bestelt je um niet gewoon via internet en laat je um thuis komen (bezorgen via de post!) Ik heb dat nu al zo vaak gedaan en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad!

Het scheelt zo enorm veel in prijs, dat je misschien zelfs wel voor een roodje minder hetzelfde systeem kunt kopen bij een postorder/kleinere computerwinkel....

kijk eens bij:
www.powerline.nl
www.comptechworld.nl
www.mycom.nl
www.graficall.nl

geef anders die 3500,-- maar aan mij, dan klrijg jij wat hardware betreft een vergelijkbaar systeem :P en dan kom ik um ook nog brengen ook ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Ik zal het allemaal nog eens rustig doorlezen. Ik heb nu in ieder geval wel een beetje een idee hoe ik te werk moet gaan bij de aankoop van een nieuwe PC...

Ik neem trouwens ook wel een kennis mee die er net iets meer verstand van heeft dan mij.
Dan kan een verkoper of winkel je ook niet besodemieteren (om het zo maar even te noemen). Kijk, in de meeste winkel gaat het een verkoper er natuurlijk alleen maar om voor hoeveel geld hij verkoopt, het liefst meer dan een collega natuurlijk (bonus!).

Heb in de afgelopen jaren wel gemerkt dat de klant soms slimmer is dan de verkoper zelf.
Om bijvoorbeeld iets te noemen, een kennis (alweer? Ja, alweer) wou een paar weken geleden bij Electric City informeren hoe duur extra geheugen voor zijn Compaq Notebook koste.....

De "verkoper" zei toen dat het hele notebook opgestuurd moest worden naar Compaq en dat die hem dan zouden openmaken (lees: helemaal uit elkaar halen) om zo het geheugen te plaatsen. Die kennis zegt dus dat alleen het klepje aan de onderkant van het notebook moest worden opengemaakt met twee schroefjes en dat je dan zo (zelf) het geheugen erin kon klikken. De verkoper bleef volhouden dat dit onmogelijk was!!! Bij thuiskomst heeft die kennis het boekje van het notebook erbij gepakt waarin de hele procudure beschreven stond hoe het moest (2 schroefjes open schroeven, geheugen erin, dichtschroeven, Klaar!). Het bleek dus dat die verkoper gewoon onzin had verteld (de betreffende notebook van Compaq wordt daar trouwens nog steeds verkocht, dus het was geen oud model ofzo). Ook zei hij dat 64 MB extra fl. 1700,- koste terwijl dit nog geen fl. 221,- is.
Beetje slordig...

Maar nog even over die vraag van wel DVD of geen DVD? Wat vindt je hiervan? Heb je bijvoorbeeld zelf een DVD speler (zo ja, welke) en wat vindt je hiervan...

Enneh, ChUcKiE: leuk aanbod maar ik koop hem toch liever zelf ;)

Edit: spelfoutje

Verwijderd

Hoi, blij te lezen dat je de wijze raad van ons allen aanneemt:)

Dit zijn ze volgens mij wel zo'n beetje in de buurt op fiets afstand enzo:
A Bit Of A Byte Cambridgeln 299, 3584DZ Utrecht
2 Accell Automatisering K Smeestr 8, 3512NX Utrecht
3 Berver C Erzeystr 87, 3523VT Utrecht
4 Bouwmarkt Bemuurde Weerd OZ 21, 3514AN Utrecht
5 BVO Andesdreef 25, 3563GA Utrecht
6 Caribcom Twynstr 73, 3511ZJ Utrecht
7 Compaq BV Europaln 44, 3526KS Utrecht
8 Competence Center BV Kobaltwg 48, 3542CE Utrecht
9 Computer Media & Software Vechtensteinln 16h, 3555XS Utrecht
10 Conpragma BV Nautiluswg 50, 3542AV Utrecht
11 CTH Camera Obscurad 18, 3561XK Utrecht
12 Databus Postbus 5074, 3502JB Utrecht
13 Deduct Weveln 58, 3571XS Utrecht
14 Dicom Benelux NV Demkawg 17, 3555HW Utrecht
15 Dixons Vredenburg 151, 3511BG Utrecht
16 Dixons Hammarskjoldhof 72, 3527HE Utrecht
17 Dixons Roelantdreef 256, 3562KJ Utrecht
18 DSU A v Zwietenstr 5, 3554XE Utrecht
19 Dynabyte Nobelstr 293, 3512EM Utrecht
20 EXL Obrechtstr 16, 3572EE Utrecht

21 Freco Chathams 43, 3524JS Utrecht
22 Grohei Bladstr 5, 3572HT Utrecht
23 Himprex BV H Elconiusstr 99, 3553VC Utrecht
24 Huizenga BV Prof Zonnebloemln 40, 3571KS Utrecht
25 Interlock Vlieland 78, 3524AB Utrecht
26 IT-Huis Com3 BV Arkansasdreef 32j, 3565AR Utrecht
27 JCS Esdoornstr 30, 3551AK Utrecht
28 Leeuwenburg W Dreesln 43, 3515GB Utrecht
29 Losys Atlasdreef 43, 3561AC Utrecht
30 Mangelsdorf Int BV Utrechtsewg 14, 3544NA Utrecht
31 Manugistics G v Roggenwg 328, 3531AH Utrecht
32 Mic Mac PC's L Jansstr 24, 3512BB Utrecht
33 Mocom Geertekerkhof 22, 3511XC Utrecht
34 Monyé, De Kerkstr 21bis, 3581RA Utrecht
35 Multimedia Land Nobelstr 215, 3512EM Utrecht
36 Paradigit BV Nachtegaalstr 54, 3581AL Utrecht
37 PC Privé, Sticht Walcheren 22, 3524ZT Utrecht
38 Personal Ware St Jacobsstr 323, 3511BP Utrecht
39 Personal Ware Franciscusdreef 18, 3565AC Utrecht
40 Staffhorst Vredenburg 40, 3511BD Utrecht

41 Tiger Jungfrau 132, 3524WN Utrecht
42 Top Technology Amerikaln 108, 3526VH Utrecht
43 Topmedia Kreekrakln 25, 3544WC Utrecht
44 Tricom Dr H T S Jacobln 39, 3571BL Utrecht
45 UCS Boomstr 1bis, 3582KN Utrecht
46 Vobis BV Nachtegaalstr 49, 3581AD Utrecht
47 Xlend Houstondreef 49, 3564KL Utrecht
48 Xpan BV M Pololn 111, 3526GB Utrecht

Genoeg zo???

Nou je hebt weer werk te doen, doe maar ff surfuh over de ShopSurvey, suuk-6 ermee.

Als je een selectie hebt gemaakt kun je altijd nog even terug komen.

TIP:
MoBo; koop een zo goed ondersteund mogelijke.
CPU keuze is altijd een moeilijke, kies gewoon naar eigen inzicht.
Videokaart, koop een betere maar dan een goedkope versie, daar heb je voldoende aan met jouw eisen.
DVD??? Tja als je echt nix te doen hebt.
Brander, an must, gewoon een goeie kiezen, niet meteen de snelte, ook niet de sloomste, 8 speed of zo is zat, binnen 10 min CDtje
RAM, doe maar 128-133
Harde jongen, giegje of 15-30, IBM GXP75 serie is geen verkeerde.
vergeet geen FLoppentapper, tikplank en pijltjesvoortbeweger.
17", bekijk deze in de winkel!!, dan kun je kijken naar de resoluties, niet naar de dure staren, dan kom je er ook mee thuis, dit kost knaken!!, let dus op.
Sound (SB 128 of live value)
setje geluid naar keuze, gewoon CDtje mee met sound en luisteren daar.
Modem heb je geloof ik niet nodig, je had al Casema.
Als geen DVD, dan Lekkere CDplayer met alles ondersteund, niet elke player ondersteund bijv audio extractie (nee ik duid hier niet op cd's kopieren)
tenslotte, plet je dit alles lekker strak in een kast naar keuze, die kies je naar eigen smaak, maar met oog op de toekomst.
Pak een 300Watt, das alvast nodig voor later.

Als ik nog iets vergeten ben dan brul je maar

M.C8-)8-)kie

• DeadKennedy
  • Laatst online: 23:36
"Modem heb je geloof ik niet nodig, je had al Casema."

weet nie of dat nou een reden is waarom je geen modem nodig hebt.. maarja...

WEBN & chill (@IBKR)

• Black_Adder
www.nl

ik ben een heel tevreden klant :)

www.fascom.nl/utrecht%20info.htm

GReetz DA ADDER

• Black_Adder
oh en greenskin,

dat is een standaard systeempje,
met alles erop en eraan, dus inclusief kast :)

• Black_Adder
der zit alleen geen windhoos bij....

maarja die heb je vast nog wel liggen of die kan je wel van iemand "lenen" (bakken)...

Greetz da Adder

Verwijderd

Vind de Norrod zelf een super goede winkel kan jezelf systeem assembleren en dan sturen ze hem op via de post , ook lekker goedkoop :)

www.norrod.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mad_Cookie!

Bedankt voor de list...
Ik wist niet eens dat er zoveel computer zaken waren in Utrecht joh. Alleen Dixons had je er voor mij niet bij hoeven zetten hoor ;). Het begint me wel een beetje te duizelen voor de ogen. Zal de aankomende tijd eens rustig uitzoeken wat de best keus is. Ik laat in ieder geval weten wat ik doe (waar ik hem uiteindelijk ga kopen, prijs, specificaties). Het is natuurlijk goed bedoeld (en waarschijnlijk ook wat goedkoper) die adviezen om hem te bestellen via het internet, maar als er iets kapot is dan kan ik niet terug om verhaal te halen of om iets om te ruilen, vandaar dat ik hem ook in Utrecht ga kopen.

Alleen nog even over die DVD, heeft het nut om er nu gelijk een te kopen? Of gewoon nog even wachten tot de DVD video's goedkoper worden...?

Ronald :)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 19:29 schreef DeadKennedy het volgende:
"Modem heb je geloof ik niet nodig, je had al Casema."

weet nie of dat nou een reden is waarom je geen modem nodig hebt.. maarja...[/quote]HaHa, klopt, Casema presteert niet altijd even goed maar de laatste tijd gaat het wel redelijk (in mijn wijk dan). Maar voor slechts fl. 48,- per maand (59,95 met tijdelijk 25% korting) hoor je mij niet klagen! ;) Zit zeer veel te internetten dus als ik dat via de telefoonlijn zou moeten gaan doen dan ben ik ook iets van 700 piek per 2 maanden kwijt aan de telefoon rekening.....:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In het centrum van Utrecht ken ik in ieder geval één redelijk goede winkel, Paradigit.[/quote]Nou dat zou ik nou weer net afraden... ze mogen dan misschien goede service verlenen, maar zijn over het algemeen ook een stuk duurder dan andere computerwinkel(tje)s in Utrecht...

Verwijderd

www.nl > Ik heb toevallig net een DVD speler gekocht en ik vind het best een leuk hebbedingetje. Het is echter wel zo dat ik in een videotheek werk en dus elke DVD die daar ligt zo vaak als ik maar wil gratis mag lenen en het zijn er heel wat, verder heb ik 10boxen op mijn comp en een 19" monitor dus dan is het wel leuk.
Je kunt wel zo'n ding kopen om de DVD op de computer boven op de tv beneden te kijken (wel handig) maar das wel 250 extra kosten!
Als je veel films huurt kun je ipv vhs ook dvd pakken (meestal even duur) en dan gebruik je het ding ook vaak. Maar ik vind het meer een speeltje dan echte must. Ik zou de voorkeur geven aan meer intern of een snellere proc of een betere videokaart.

Ik heb eens even gekeken wat je redelijk goedkoop kunt krijgen dusdan heb je een hou vast als je iets koopt dat je niet genaaid wordt:

Intel Pentium III 800 Mhz FC-PGA CPU
IceBerg Koeler voor Intel FC-PGA CPU
MSI Moederbord (133Mhz)
128MB Sdram 133mhz Geheugen
1.44 Floppy drive
A-Open 48x Speed cd-rom speler
Soundblaster 128pci
Guillemot Geforce 2mx 32mb
Maxtor 15gyg 7200rpm
ATX Midi Tower Behuizing
Safeway Ps/2 Toetsenbord
Safeway Ps/2 Muis
180W US Blaster Speakers
Fl. 2100,-

Dan moet je er wel een brander bij kopen voor 450 heb je best een goede, het hoeft echt niet altijd plextor te zijn.
en een schermpje 15"/17"/19" ligt er maar net aan wat je wilt (ook qua kwaliteit) ik raad aan hier niet op te bezuinigen want je kijkt er de hele tijd tegen aan. Maar zeg gemm een 17" LIyama voor 600piek.

Heb je voor 3250 toch een leuk systeem voor je eisen, je kunt ook een voodoo3 2000 nemen is ook best aardig als je toch niet veel spellen speelt en een stuk goedkoper.

Hier nog een dondervogel:
AMD Thunderbird 800 Mhz CPU
Koeler Socket-A met 2MM Koper
Asus A7V Multiplier Dipswitch Socket-A
1.44 Floppy drive
128MB Sdram 133mhz Geheugen
A-Open 52x Speed cd-rom speler
Soundblaster 128pci
Diamond Viper II Z200 32MB + Tv-out
Seagate 20.4 GB 7200RPM Harddisk
ATX Midi Tower Behuizing 300watt
Logitech Cordless desktop
180 watt boxen
iiyama S700JTI .26 - 17 " monitor
FL 3.250,00
maar hier moet nog een bakker bij.

Je moet maar kijken of de prijs hierbij een beetje in de buurt ligt. Veel succes :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

funksngrooves: tsss... patser! met je grote post! :):):)

Nee maar even serieus, hoe heb je die prijzen van die systeempjes verzonnen? Heb je van elk onderdeel opgezocht hoe duur ze zijn bij de winkel waar je dat onderdeel het goedkoopst kan krijgen? Als dat zo is, is het niet echt representatief... Ik raad af om al je onderdelen bij verschillende winkels vandaan te halen. Da's een hoop reistijd, en als iets niet werkt, zal de verkoper het bijna altijd wijten aan de hardware die je nou net niet bij dat winkeltje hebt gekocht, en word je dus continu van het kastje naar de muur gestuurd...

Nou heb je in Utrecht het voordeel dat veel winkeltjes bij elkaar in de buurt zitten en hoef je dus soms alleen maar de straat over te steken of even bij de buren te kijken, maar toch...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En anders kun je ook altijd nog wachten op de hcc in de jaarbeurs (24/25/26 november geloof ik)

Maar uit ervaring weet ik dat dat best wel een hel kan zijn voor de beginnende tweaker... :)

hcc rulez!!! >:)>:)>:)

Verwijderd

je hoeft natuurlijk niet speciaal naar een winkel toe heel veel bezorgen ook :)

In alle gevallen zorg er wel natuurlijk voor dat je van alle onderdelen de boekies en drivers (op cd of diskette) er bij krijgt :)

egh, zie bovenaan bladzijde lees ik net overheen :)

Verwijderd

zelf bouwen.. is de best vind ik

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>funksngrooves: tsss... patser! met je grote post! :):):)[/quote];) Ik had effe niks te doen<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nee maar even serieus, hoe heb je die prijzen van die systeempjes verzonnen? Heb je van elk onderdeel opgezocht hoe duur ze zijn bij de winkel waar je dat onderdeel het goedkoopst kan krijgen? Als dat zo is, is het niet echt representatief...[/quote]Ik heb bij montana de kant en klare systemen gepakt en daar wat kleine dingetjes aan veranderd, als ik heel de pricewatch af was gegaan voor losse onderdelen dan was het wel goedkoper geweest. Ik heb ook bij een paar andere sites gekeken en kwam ongeveer rond dezelfde prijs. (bij de wat goedkopere zaakjes dan)

Verwijderd

voor diegene die aan de grens wonen >>> Duitsland!!

was toch 450 piek goedkoper uit dan hier in dat kut landje

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Duitsland? Das interesant.. :) Heb jij URLs van goede en goedkope duitse shops? Er zitten er hier wel een paar bij Frankfurt maar om nou te zeggen dat ze heel goedkoop zijn...neuh..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ronald,

ZOals je ziet zijn er velen onder ons die je kunnen en willen helpen.
:)nze vriend hierboven brult 2 systemen op die naar mijns inziens wel degelijk lopen.
Ook hier zie je dat er alleen maar 1 echte keuze overblijft, ga je Intellen of AMDjen.
Dat is geheel aan jezelf.

TIP (weer een!):

Fiets 's een aantal zaken af voor je aankoopt.
Doe je voor als de geintresseerde, dan krijg je een response van de medewerker, die je kort kunt omschrijven als:
1. erg meegaand en verbeterend (deze wil jouw geld hebben)

2. meegaand maar contructieve kritiek op je keuzes, die jou een beter voorstel doet met beargumentering en voor een zelfde prijs per onderdeel.

3. De zogenoemde, doe het zelluhf maar lekker uitzoeken eht maakt mij toch niet uit of je hem nou hier koopt of bij mijn buurman (die moet je ook niet hebben)

Zoek nummertje 2 en stel die nog een aantal afwijkende vragen (dit kunnen dus ook meerdere leveranciers zijn)

Vragen stellen die normaal stelt als je de storing hebt en dus omhoog zit.
Aan de reactie van het behandelen van de vraag herken je de kennisgraad van het bedrijf, meestal gaan ze dan namelijk naar de techneut, die jou verder te woord kan staan.

Krijg je hier antwoorden als dat zou je aan de techneuten moeten vragen als je het daadwerkelijk ondervind. Die gasten zijn uiteindelijk ook weer alleen maar op je centen uit.

Het is en blijft een zoektocht, maar je bent in dit soort dingen altijd nog steeds de klant, ook al heb je nog niets gekocht. en Klant is per defenitie Koning.
Jouw geld is hun brood.

We horen het graag van je

Mad_C8-)8-)kie has sp:Dken

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
De SB Live! 1024 was bij Dynabyte f249,- en bij Norrod f149,-.
Nu vraag ik het je!

Nee, die grote computerwinkelketens zijn superslecht. Zo slecht dat ze niet eens AMD® Athlon computers verkopen.
Kijk maar naar Escom, die is ook allang failliet omdat men daar wel achter is gekomen dat dat baggerwinkels zijn met onvriendelijk personeel.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat is niet waar. Escom is niet failliet gegaan omdat men daar geen PC's meer verkocht.

Escom is ten ondergaan aan een slecht inkoopbeleid (zo had men nog een complete loods met Pentium 60s en Pentium 90s toen het bedrijf faiiliet ging...allemaal niets meer waard, maar er was wel heel veel geld voor betaald toendertijd) en aan slecht management op hoog en midden niveau.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ok, ik stel wel even een systeempje voor je samen bij Comptechworld (www.comptechworld.nl), zetten ze dus ook voor je inelkaar, en wordt opgestuurd.

Ik ben wel 251,- over je budget gegaan, dat is in de betere CD-brander gaan zitten. Deze is gewoon top, namelijk (als je het nu nog voor elkaar krijgt om een CD te laten mislukken...) :)
Maar als je een goedkopere wilt, de Sony CRX140 8x4x32x IDE is ook wel OK.
Ohja, geen DVD, ik vind het nu nog een nutteloos speeltje wat de 200 piek extra niet waard is. Zodra het veel gebruikt gaat worden kan je er altijd eentje bij in zetten.

AMD Duron 700mhz Socket A (Processor)
SDRAM 128 MB DIMM 168 pins SPD 133MHZ (Geheugen)
MSI K7T Pro Socket A Duron + Thunderbird 6x pci + sound + u-dma 66 (Moederbord)
HERCULES 3D Prophet II MX 32mb OEM (Videokaart)
17 inch LG Studioworks 775N 3 jaar on-site garantie (Monitor)
20,4 GB Maxtor U-ATA 7200 rpm u-dma 100 MAX 40 PLUS 2mb cache (Harddisk)
Soundblaster live 1024 + digital uitgang (Geluidskaart)
48x cd-rom A-Open CD-948E/AKU PRO (CD-ROM speler)
Plextor 12x10x32x CD-RW IDE OEM BURN-PROOF (CD Rewriter)
Coolermaster FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 850mhz DP5-5G11 (Koeling voor processor)
A-Open HX45 Miditower lownoise CE ATX 300 Watt (Kast)
Floppy drive 1,44mb (Diskdrive)
Keytronic KT2001 ps/2 (Toetsenbord)
Logitech Wheelmouse OEM PS/2 (Muis)
Assemblage zelf samengestelde PC incl. duur Test
Totaal: 3751,00

Het enige wat dit systeem nog mist zijn boxjes, die kan je zelf uitkiezen :)

Succes!

(oja, dit zijn dus wel allemaal kwaliteitsonderdelen, in plaats van die trash in die packard bell of vobis bakken)
Pagina: 1