"Gehacked" via terminal server

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ten eerste, ik ben STOM geweest. Dan hoeven jullie dat niet te zeggen ;)

Ik heb normaal hier een FreeSCO routertje draaien voor het delen van me @home kabelinternetverbinding. Werkt prima, alleen ik wil toch een keer wat meer kunnen.
Dus ik heb op een computer win2k server geïnstalleerd met alles erop en eran :)
Domain controller van gemaakt en iedereen kon inloggen enz. Nu heb ik hem 2 weken als testserver laten draaien. Werkte prima, tot ik "ergens" achter kwam.
Ik zat na een tijdje weer eens via terminal server client in de verkenner te neuzen, en toen zag ik een map staan "Zou je je computer niet eens wat beter beveiligen"

Toen begon er dus een lampje te branden, want ik heb dat niet aangemaakt, en verder ook niet niemand die toegang hoort te hebben tot de server, dat weet ik 100% zeker.
Kameraad van mij probeerde via terminal server in mijn computer te komen, en ja hoor, hij kwam erin omdat ik geen wachtwoord op de local administrator had gezet |:( |:( |:(

Dus de pc logde niet aan op het domein, maar hij kwam dus wel erin :(
Conclusie, er heeft dus iemand ingezeten. ik kan afgezien van dat mapje niks vinden :? En zover ik weet logt terminal server ook nergens de geconnecte ip-adressen.

Alleen nou kan die natuurlijk van alles hebben gedaan via mijn computer, hij kon gewoon internet op via mijn verbinding en wie weet wat die allemaal heeft gedaan onder mijn ip :(

Nou vroeg ik me af, ondanks dat ik geen logs heb het verstandig is om een mailtje te doen naar @home met het hele verhaal. Want straks heeft hij vanaf mijn computer ergens een netwerk platgelegd en wel sporen achter gelaten. En dan word ik van @home geschopt omdat ik zo genaamd heb zitten hacken.

en inmiddels zit de freesco er weer tussen voor de veiligheid.

• Chiron
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 31 mei 2002 18:58 schreef KillerB het volgende:
Ten eerste, ik ben STOM geweest. Dan hoeven jullie dat niet te zeggen ;)

Ik heb normaal hier een FreeSCO routertje draaien voor het delen van me @home kabelinternetverbinding. Werkt prima, alleen ik wil toch een keer wat meer kunnen.
Dus ik heb op een computer win2k server geïnstalleerd met alles erop en eran :)
Domain controller van gemaakt en iedereen kon inloggen enz. Nu heb ik hem 2 weken als testserver laten draaien. Werkte prima, tot ik "ergens" achter kwam.
Ik zat na een tijdje weer eens via terminal server client in de verkenner te neuzen, en toen zag ik een map staan "Zou je je computer niet eens wat beter beveiligen"

Toen begon er dus een lampje te branden, want ik heb dat niet aangemaakt, en verder ook niet niemand die toegang hoort te hebben tot de server, dat weet ik 100% zeker.
Kameraad van mij probeerde via terminal server in mijn computer te komen, en ja hoor, hij kwam erin omdat ik geen wachtwoord op de local administrator had gezet |:( |:( |:(

Dus de pc logde niet aan op het domein, maar hij kwam dus wel erin :(
Conclusie, er heeft dus iemand ingezeten. ik kan afgezien van dat mapje niks vinden :? En zover ik weet logt terminal server ook nergens de geconnecte ip-adressen.

Alleen nou kan die natuurlijk van alles hebben gedaan via mijn computer, hij kon gewoon internet op via mijn verbinding en wie weet wat die allemaal heeft gedaan onder mijn ip :(

Nou vroeg ik me af, ondanks dat ik geen logs heb het verstandig is om een mailtje te doen naar @home met het hele verhaal. Want straks heeft hij vanaf mijn computer ergens een netwerk platgelegd en wel sporen achter gelaten. En dan word ik van @home geschopt omdat ik zo genaamd heb zitten hacken.

en inmiddels zit de freesco er weer tussen voor de veiligheid.
denk niet dat ie dat gedaan heeft als ie expliciet een berichtje voor je heeft achtergelaten, zie het maar als een wijze les... m$ sucks :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:34
Als die directory meer dan 3 dagen geleden is aangemaakt had je echt al wel wat gehoord van @home...

• KillerB
Ik moet eerlijk zijn dat ik niet weet wanneer die gemaakt is :o
Heb em al weggegooid :{
dus misschien is ie gisteren gemaakt of vandaag of 2 weken geleden, ik weet het niet

Maar gewoon maar afwachten dus en niet @home gaan mailen?

Verwijderd

denk niet dat jeej zorgen hoeft te maken, hij heeft behalve je pr0n collectie waarsch niks doorgespit of gedaan

• KillerB
Op vrijdag 31 mei 2002 19:24 schreef Kertje het volgende:
denk niet dat jeej zorgen hoeft te maken, hij heeft behalve je pr0n collectie waarsch niks doorgespit of gedaan
:o :X

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Vermoedelijk hoef je je geen echte zorgen te maken.. Als je iets van @Home hoort ben je misschien de <mannelijk geslachtsdeel>; dat is dan een beetje je eigen schuld, omdat je jezelf onvoldoende hebt beveiligd. Ja, je bent dom geweest :7. Maar goed, lik je wonden, installeer je server opnieuw (voor alle zekerheid, je weet nooit wat er achter is gebleven) en heb verder nog een aangenaam leven :).

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 19:10 schreef Ener-G het volgende:

denk niet dat ie dat gedaan heeft als ie expliciet een berichtje voor je heeft achtergelaten, zie het maar als een wijze les... m$ sucks :P
MS Sucks??? Dacht ut niet. Maar als je geen wachtwoord insteld is het natuurlijk gewoon je eigen schuld. Je moet MS niet overal de schuld van geven!

:7

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 31 mei 2002 21:08 schreef typhon het volgende:
Je moet MS niet overal de schuld van geven!
idd, zet maar eens een *nix doos neer met anonymous FTP, ik geef je 3 dagen en je hebt gratis warez ;)

typisch geval : user error :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 21:16 schreef RoeLz het volgende:

[..]

idd, zet maar eens een *nix doos neer met anonymous FTP, ik geef je 3 dagen en je hebt gratis warez ;)

typisch geval : user error :)
warez was toch al standaard gratis :?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

Duinkonijn

Huh?

Op vrijdag 31 mei 2002 22:06 schreef Sanders het volgende:

[..]

warez was toch al standaard gratis :?
nou nee de cd`s niet :X

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

ook wel eens iets soortgelijks gehad , maar toen zelfs zoeits dat toen ik reboote , automatish een txttje opende met erin dat ik een password moes zette enzo ..maarja ik had net geformat en was alles op orde aan het stelle..

dom..maarja ...die fout maak je 1x , nooit meer , ik heb in zoverre respect voor zon gast, dat ze in ieder geval niks kapot maken , maar gewoon aangeven waar het lek zit..

• KillerB
Op vrijdag 31 mei 2002 21:06 schreef Kjev het volgende:
Vermoedelijk hoef je je geen echte zorgen te maken.. Als je iets van @Home hoort ben je misschien de <mannelijk geslachtsdeel>; dat is dan een beetje je eigen schuld, omdat je jezelf onvoldoende hebt beveiligd. Ja, je bent dom geweest :7. Maar goed, lik je wonden, installeer je server opnieuw (voor alle zekerheid, je weet nooit wat er achter is gebleven) en heb verder nog een aangenaam leven :).
Ben ik de lul? Ik ben toch niet verantwoordelijk als iemand anders ongewenst in mijn computer zit te klooien. Stel dat hij vanuit mijn computer een bedrijf heeft platgelegd en dat bedrijf heeft €10.000 schade geleden omdat ze niet konden werken o.i.d. dan draai ik daar toch niet voor op als zij WEL logs hebben? ;(
Op vrijdag 31 mei 2002 23:41 schreef WaXWeAzLE het volgende:
ook wel eens iets soortgelijks gehad , maar toen zelfs zoeits dat toen ik reboote , automatish een txttje opende met erin dat ik een password moes zette enzo ..maarja ik had net geformat en was alles op orde aan het stelle..

dom..maarja ...die fout maak je 1x , nooit meer , ik heb in zoverre respect voor zon gast, dat ze in ieder geval niks kapot maken , maar gewoon aangeven waar het lek zit..
Die FreeSCO zit er weer tussen :o

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

als er geen wachtwoord op zat, weet je dan dat je niet eens strafbaar bent geloof ik? als je alleen kijkt en niks kapot maakt zoalang je maar nergens password screen of je mag hier niet komen ziet zal je nooit veroordeeld worden :)

en als ie je pc gebruikt heeft om andere mee te "hacken" had ie vast geen bericht voor je achter gelaten :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• KillerB
Op zaterdag 01 juni 2002 16:19 schreef SithWarrior het volgende:
als er geen wachtwoord op zat, weet je dan dat je niet eens strafbaar bent geloof ik? als je alleen kijkt en niks kapot maakt zoalang je maar nergens password screen of je mag hier niet komen ziet zal je nooit veroordeeld worden :)

en als ie je pc gebruikt heeft om andere mee te "hacken" had ie vast geen bericht voor je achter gelaten :D
Volgens mij mag je wel aankloppen (portscannen) maar niet naar binnen. Want dat zou betekenen dat ik bij jou het huis in mag lopen als het raampje boven de wc openstaat. Dat lijkt me niet ;)

Maar ik merk het vanzelf wel als er iets is gebeurd.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:55

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

A: Klop niet bij @home aan, omdat je eigenlijk geen servers mag draaien :(

B: Als @home bij jouw komt, dan ben je gewoon gehacked, je liegt niet hoor! :)

C: Als diegene 10.000 pleuro's aan schade berokkend heeft, is @home verantwoordelijk daarvoor, jij niet!
Je gaat immers via hun netwerk :)
Komt @home bij jouw aankloppen voor uitleg, ga dan naar punt 2 :) :) >:)

Zo simpel is het, maar je moet ook echt nooit géén password opgeven bij (lokale) administrator! :r

dit gaat goed zo met 50% alcohol in me lijf })

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• KillerB
Op zondag 02 juni 2002 03:50 schreef zwahiel het volgende:
A: Klop niet bij @home aan, omdat je eigenlijk geen servers mag draaien :(

B: Als @home bij jouw komt, dan ben je gewoon gehacked, je liegt niet hoor! :)

C: Als diegene 10.000 pleuro's aan schade berokkend heeft, is @home verantwoordelijk daarvoor, jij niet!
Je gaat immers via hun netwerk :)
Komt @home bij jouw aankloppen voor uitleg, ga dan naar punt 2 :) :) >:)

Zo simpel is het, maar je moet ook echt nooit géén password opgeven bij (lokale) administrator! :r

dit gaat goed zo met 50% alcohol in me lijf })
Ok, that's pretty clear ;)
Pagina: 1