Toon posts:

Pc start niet meer op na bios update.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me broertje heeft zijn mobo bios geupdate met zow'n tool van msi van v3.7 naar v7.#.

Alleen nu start die niet meer op geen piepje of wat.

Is er een manier om de pc weer aan de praat te krijgen?

Het gaat om een pentium 3 moederbord door msi uitgegeven.

Verwijderd

geef ff wat meer info.. ging de update zelf wel goed zonder fouten enzo?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Ouch, misschien kun je nog vertellen hoe de flash verlopen is. Zo niet dan ziet het er somber uit.

BIOS loshalen uit het mobo en vervolgens door een e-prom flasher halen misschien? (of is dat verouderde techniek?)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Backup-diskette van de bios?

Zodra je je bios begint te flashen vraagt ie toch voor een reserve te maken....?

Verwijderd

Topicstarter
De hele update ging perfect zonder fouten of wat.

Ik kan ook geen floppy er in doen wat niks alleen de koelers draaien.

Dus software matig probleem oplossen denk niet dat dit lukt tenzij ik de battery er uit kan halen omdat het er net opstaat? Zal dit de oplossing kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 18:29 schreef Apocalypse666 het volgende:
Backup-diskette van de bios?

Zodra je je bios begint te flashen vraagt ie toch voor een reserve te maken....?
Heeft die echter niet omgevraagt.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Op vrijdag 31 mei 2002 18:31 schreef Esmer het volgende:
Dus software matig probleem oplossen denk niet dat dit lukt tenzij ik de battery er uit kan halen omdat het er net opstaat? Zal dit de oplossing kunnen zijn?
Je kan 't altijd proberen maar ik geef je heeeel weinig kans..

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Ik denk dat jij met een heel groot probleem zit, je moet op een of andere manier die bios herstellen, gaat denk ik niet softwarematig. Je kan dus niet eens van een diskette booten en je krijgt dus helemaal niks te zien??????

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 18:32 schreef Esmer het volgende:

[..]

Heeft die echter niet omgevraagt.
Dan kun je nu een probleem gaan krijgen :?

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Op vrijdag 31 mei 2002 18:34 schreef Apocalypse666 het volgende:
Dan kun je nu een probleem gaan krijgen :?
Ik denk dat je daar idd op uit zal komen!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Yep, probleem idd. Dan zal je die bios chip even moeten wisselen van een andere mobo en dan daarop flashen dan oude bios er weer op en dan de geflashde op je kappotte mobo, snappie? Moet je maar ff guide zoeken

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 18:27 schreef Esmer het volgende:
Me broertje heeft zijn mobo bios geupdate met zow'n tool van msi van v3.7 naar v7.#.

Alleen nu start die niet meer op geen piepje of wat.

Is er een manier om de pc weer aan de praat te krijgen?

Het gaat om een pentium 3 moederbord door msi uitgegeven.
Wat voor een type mobo is dat dan? ik heb hier namelijk een IBM Mobo waar een bootblock jumper op aanwezig is. Nu zal je misschien denken jah wat moet ik met die info, dat ga ik je nu vertellen ;)

Als deze jumper aanwezig is, en het flashen van het BIOS is niet goed gegaan dan kan je deze jumper omzetten. Het systeem start in een soort van safe modus (ik kan het niet anders uitleggen) waardoor je het BIOS opnieuw kan flashen.

Ik hoop voor je dat deze jumper aanwezig is, en anders moet je gaan denken aan hotflashen.

Verwijderd

Topicstarter
kan je meschiens de code van de jumper zeggen zal ik eens kijekn!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 18:45 schreef Esmer het volgende:
kan je meschiens de code van de jumper zeggen zal ik eens kijekn!
Meestal zit die naast de Clear CMOS jumper, helaas kan ik je niet vertellen welke/waar die jumper zich bevindt. Dan zou je toch echt even in de manual moeten kijken van je mobo fabrikant. :)

Overigens hebben lang niet alle mobo's zo'n soort jumper, helaas.

Verwijderd

Volgens mij heb he gewoon de verkeerde bios te pakken. Had ik ook een keertje. Volgens de papieren was het de juiste bios, maar de praktijk was een ander verhaal.

Een hotswap heeft bij mij uitkomst gebracht. Nadeel is dan wel dat je een bioschippie van ene soortgelijke mobo moet hebben.

Start je pc op met het werkende bioschippie, snok die eruit en vervang hem voor de "rotte" bios. Flashen met de juiste bios en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
Me broertje heeft het via LiveUpdate 1.0 gedaan die software stond op de cd-rom van msi.

Het gaat om de MS-6309 moederbord.

Ps. kan ik die bios in mijn pc zetten en hem dan goed flashen?
Ik heb een MS-6330.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 18:52 schreef Esmer het volgende:
Me broertje heeft het via LiveUpdate 1.0 gedaan die software stond op de cd-rom van msi.

Het gaat om de MS-6309 moederbord.
Ik heb even snel gezocht, alleen ik kan geen bootblock jumper vinden op je mobo.
Ps. kan ik die bios in mijn pc zetten en hem dan goed flashen?
Ik heb een MS-6330.
Dat durf ik niet te zeggen, misschien verschillen de bordjes niet zo veel van elkaar waardoor het wel mogelijk is. Echter bestaat ook de kans dat je het mobo vernield, ik zou het niet weten.

( [topic=510702/1/25] ) user zit in dezelfde situatie als jou, misschien kan je wat met dat topic. :)

Als je het BIOS los kan halen, indien deze niet is vast gesoldeerd dan kan je ook een nieuwe BIOS chip bestellen. Voor meer informatie zou ik even contact zoeken met een computerwinkel bij jou in de buurt, ik heb namelijk ook in dezelfde situatie gezeten als jou. Helaas was het BIOS bij mij vast gesoldeerd, en het systeem was al zo vern**kt waardoor het omzetten van de bootblock jumper ook geen effect meer had.

Verwijderd

Topicstarter
ze zitten in van die vakje en zijn er wel uit te halen denk ik.

Ik ga het gewoon effe proberen.

Me broertje ligt nu ergens te janker omdat ik zei dat zijn pc zo goed als dood is >:)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Op vrijdag 31 mei 2002 19:14 schreef Esmer het volgende:
Me broertje ligt nu ergens te janker omdat ik zei dat zijn pc zo goed als dood is >:)
LOL >:)
Waarom gaat je broertje ook zitten kutten met zijn bios??? Als mijn broertje dat zou doen zou ik hem lekker zelf uit laten zoeken want daar hoort die gewoon vanaf te blijven vind ik!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is zow'n iemand die denkt dat die er verstand van heeft.

Had hem 3 dagen geleden nog helemaal gefixt zodat gta3 er opliep.

Hmm die bios zit wel erg goed vast.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 19:14 schreef Esmer het volgende:
ze zitten in van die vakje en zijn er wel uit te halen denk ik.

Ik ga het gewoon effe proberen.
Laat anders de battery er gewoon een dag uit, nog een optie is dat wanneer je die chip los hebt dat je deze gewoon weer terug plaatst. Misschien boot de pc dan wel, was bij mij een paar keer het geval.

En anders wordt het idd hotflashen, BIOS chip vervangen.
Hou je broertje dan wel even uit de buurt van je pc, anders heb je
straks waterschade >:) ;)

Ach ik kan mij het wel voorstellen hoor dat hij zich nu klote voelt, echter is deze situatie wel op te lossen. Het was pas vervelend geweest als die chip is vast gesoldeerd. :)
Hmm die bios zit wel erg goed vast.
Hoe probeer je deze dan los te halen, met je handen gaat niet lukken denk ik.

Verwijderd

Heeft dat mb een isa slot?

Verwijderd

Heb jij dit mobo: http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/694T_Pro.htm ?

Dat lijkt namelijk op een vaste BIOS chip, die je dus niet kan loshalen. :{

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 19:36 schreef flippie.ff het volgende:
Heeft dat mb een isa slot?
ja dat heeft die 1tje die vrij is.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 19:40 schreef Garfield het volgende:
Heb jij dit mobo: http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/694T_Pro.htm ?

Dat lijkt namelijk op een vaste BIOS chip, die je dus niet kan loshalen. :{
Ik heb echter geen mobo die naar een 404 leid :D
http://www.msi-computer.nl/products/moederborden/6309%20V2/main.html
deze is het!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 19:40 schreef Esmer het volgende:

[..]

ja dat heeft die 1tje die vrij is.
Dan moet je er alles uithalen,en een isa videokaart en een bootfloppy erin.

als je geluk hebt start ie na een paar keer weer op,althans dan kan je in de bios.
Is mij ook een keer gelukt bij een maat van me.
suc6!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 19:45 schreef flippie.ff het volgende:

[..]

Dan moet je er alles uithalen,en een isa videokaart en een bootfloppy erin.

als je geluk hebt start ie na een paar keer weer op,althans dan kan je in de bios.
Is mij ook een keer gelukt bij een maat van me.
suc6!!
dan zal ik eens op zoek gaan naar een isa video kaart.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Je bent de 3e op dit forum alleen al

waart er een bios virus rond.....?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Topicstarter
nee een broertje :P

Verwijderd

ow ik heb even naar de pics gekeken en die bios kan je er zo uit wippen. Er is een plastic bakje waar hij in zit.

Nu moeten jullie niet gaan lachen maar ik heb die van mij heel eenvoudig verwijderd (zelfde bioschip) met jawel een nagelknipper

neem dat stukej om onder je nagels mee schoon te maken, die kan je precies in een gleufje steken en de chip eruit wippen. Als je goed kijkt zal je begrijpen welk gleufje ik bedoel.

Succes ermee.

Verwijderd

Heb je een ISA video kaart?
Dat laat ie ALTIJD scherm zien :) Daarmee kun je dus zien
hoever hij nog komt, anders gewoon hotflashen bij iemand
op z'n mobo met dezelfde chipset. Succes jongen! :)

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Jongens kijk uit want hot-flashen is linke shit! Probeer eerst alle andere mogelijkheden voordat je gaat hot-flashen... en zeker als je hier helemaal geen kaas van hebt gegeten...

Hot-flashen moet je doen met een identieke bios-chip. Zie daar maar ff aan te komen. En als je er 1 bestelt kun je beter die nieuwe erin raggen *D

Hot-flashen is zeer effectief maar begin er niet aan als je niet weet waar je mee bezig bent. Bij mij heeft het gewerkt maar dat is gedaan door een ervaren TD-medewerker van ons.

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Verwijderd

Topicstarter
Kep de pc gewoon weg gebracht naar een pc winkeltje laten ze het daar maar maken :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 22:55 schreef drYddi het volgende:
Jongens kijk uit want hot-flashen is linke shit! Probeer eerst alle andere mogelijkheden voordat je gaat hot-flashen... en zeker als je hier helemaal geen kaas van hebt gegeten...

Hot-flashen moet je doen met een identieke bios-chip. Zie daar maar ff aan te komen. En als je er 1 bestelt kun je beter die nieuwe erin raggen *D

Hot-flashen is zeer effectief maar begin er niet aan als je niet weet waar je mee bezig bent. Bij mij heeft het gewerkt maar dat is gedaan door een ervaren TD-medewerker van ons.
Is helemaal niet moeilijk maar kan wel fattaal zijn. Ik doe het lekker zelf met prut gereedschap. Kwestie van proberen en niets slopen :)
Pagina: 1