Toon posts:

Continuous Print System

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er al iemand die het Continuous Print System in huis heeft? Zo ja, dan ben ik erg geinteresseerd in de ervarinden die de gebruikers er mee hebben... Het lijkt me namelijk wel superrelaxed om jaren te kunnen printen zonder vieze handen van het bijvullen :) Dus post hier even jullie ervaringen met het systeem

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Volgens mij is een Continuous Print System meer een batterij aan printers zodat je tegelijk heel veel kunt printen :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heeft dat dezelfde benaming maar wat ik bedoel is wat anders.. ik zal vanavond even een linkje posten (nu geen tijd)..

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de links waar meer info over het systeem te vinden is:
Inktprint
en
[url="http://http://www.goedkoperprinten.nl/winkel/inktwinkel.html"]Goedkoper printen[/url]

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Ik gebruik al ongeveer 3 jaar zo'n systeem in combinatie met mijn EPSON printer en heb er eigenlijk zelden problemen mee. Soms moet je echter wel een beetje creatief knutselen om alles werkend te houden.

Doordat het een gesloten systeem is kan er geen lucht en vuil in de koppen komen waardoor de koppen nooit verstopt raken. (daar krijgen ze ook geen tijd voor. print zo'n 400 A4-tjes per maand :o))

Het eerste systeem dat ik kocht was een standaard kit van compedo. De resultaten waren goed, maar na verloop van tijd nam de printkwaliteit af. Ik heb de cartridges toen vervangen door originele EPSON cartridges en daar de slangen op aan gesloten. De printkwaliteit lijkt met deze cartridges langer goed te blijven.

Daarnaast lijkt het verstandig om de cartridges soms te ontluchten (om de paar duizend afdrukken). Heb hiervoor een gaatje in de cartridge gemaakt en weer afgedekt met siliconenkit. Op deze plek kun je met een spuit met fijne injectienaald in de cartridge prikken om de lucht weg te zuigen.

Let op: er bestaan twee soorten inkt voor de tankjes: goedkope inkt die nvvt verkleurt en duurdere inkt op pigmentbasis.

Verwijderd

Bedoel je met een spuit je inkt bij vullen? Dat heb ik met mijn 2 HP's :) maar voor mijn Epson gebruik ik liever officiele cartridges want de laatste keer dat ik daarvoor refill gebruikte verneukte het de kleuren :(

• AFR
  • Niet online

AFR

Op maandag 03 juni 2002 10:31 schreef CybErik het volgende:
Bedoel je met een spuit je inkt bij vullen? Dat heb ik met mijn 2 HP's :) maar voor mijn Epson gebruik ik liever officiele cartridges want de laatste keer dat ik daarvoor refill gebruikte verneukte het de kleuren :(
Bij het genoemde continuous print system wordt de inkt via slangetjes vanuit een externe inkttank naar de printerkop gestuurd zodat je geen cartridges meer nodig hebt. Omdat het een gesloten systeem is heb je minder snel last van vertstopte koppen ed.

Bovendien kun je zelf je inkt kiezen. Als je professionele inkt op pigment basis gebruikt overtref je zelfs de kwaliteit van de originele inkt!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 09:47 schreef AFR het volgende:
Soms moet je echter wel een beetje creatief knutselen om alles werkend te houden.
Wat is soms? Want als dat 1 keer per maand is dan kan ik net zo goed de inkt er handmatig in blijven spuiten..

• AFR
  • Niet online

AFR

Op maandag 03 juni 2002 12:26 schreef YourMarcel het volgende:

[..]

Wat is soms? Want als dat 1 keer per maand is dan kan ik net zo goed de inkt er handmatig in blijven spuiten..
1) Ik wil binnenkort voor de tweede keer een nieuwe cartridge installeren. Na een kleine 10.000 afdrukken lijkt me dat geen overbodige luxe. :)

2) De slangen heb ik een keer opnieuw moeten vastlijmen. Na 3 jaar was de verbinding met het tankje poreus geworden.

3) Lucht wegzuigen uit de cartridge wordt niet in de (compedo) handleiding genoemd, maar is aan te bevelen als je de tankjes enkele keren verwisseld hebt. Bij het verwisselen kan er immers elke keer een beetje lucht in het syteem komen. Als er teveel lucht in een cartridge zit wordt de inkt niet meer voldoende aangezogen uit de externe tanks.

Verwijderd

Topicstarter
Ooohw dat valt dus onwijs mee.. en dat slangetjes vast lijmen moet ook wel te doen zijn.. alleen dat lucht uitzuigen.. daar wil ik tzt wel wat meer over weten..
ik denk dat ik binnenkort maar eens wat ga rondneuzen op van die braderiën.. kijken of ze die systeempjes daar niet met korting verkopen.. want kzit nu nog klein beetje tegen die prijs aan te hikken..

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nu 3 maanden later al meer mensen die ervaring hebben met dit systeem?

(ik heb het zelf nog steeds niet aangeschaft maar vermoed dat dat toch niet al te lang meer moet gaan duren (net flinke ruzie gehad met de printer nadat ik hem een slokje inkt gegeven had))
Pagina: 1