Toon posts:

Overklokken P4: AGP lock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De zogeheten PCI/AGP lock-eigenschap houdt in dat de PCI-bus altijd op 33 MHz werkt en de AGP-bus op 66 MHz. Deze instelling is beschikbaar bij diverse snelheden van de FSB (bijvoorbeeld vanaf 117 MHz) op sommige moederborden.

Daar ik binnenkort een Pentium 4 ga kopen...
Heeft iemand ervaringen met de PCI/AGP lock (vooral de prestaties, en het gebruikte moederbord)? Ik neem aan dat de prestaties lager liggen, niet zozeer omdat de AGP-bus maar op 66 MHz werkt, maar vanwege het feit dat er sprake is van asynchroniteit.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:50

Mentalist

[avdD]

Gewoon een mobo zoeken dat dat ondersteund, valt vaak wel wat van terug te vinden in reviews. Het prestatieverlies zal wel meevallen.

Je kunt ook uitkijken of je een AGP kaart kunt kopen die een hoge AGP bus kan trekken. Dan hoef je er bij je mobo niet op te letten..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

De enige kaarten die het goed doen in echt hoge frontside-bus zijn geforce2 TI's en de ATI 8500's van ATI zelf. Geforce 3 kan niet goed tegen hoge FSB's. Geforce 4 TI's beter dan de 3's, maar de echte king blijft de Geforce2.

En dan heb ik het over FSB's van boven de 200, en een Geforce 4 gaat bijv. zelden boven de 175-180...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige Athlon 850 (mainboard: Abit KT7) wil niet eens op een 101 MHz-bus draaien. Ook instellingen van 103 t/m 106 MHz werken niet. Mijn videokaart is een GeForce2 GTS van Creative Labs.
Het zal toch wel raar zijn als dit aan de licht hogere AGP-bus ligt.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het heet trouwens geen PCI/AGP Lock, maar een PCI/AGP Fix.
Alleen de Abit TH7II heeft deze PCI fix voor de P4. Asus heeft deze functie niet.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil het wel testen, heb nl een abit th7-II raid moederbord. Probleem is alleen dat mijn pentium4 + nog wat spulletjes nog niet zijn gearriveerd.

Ik weet niet hoe lang je geduld is?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat wil je getest hebben? Ik heb een TH7II met alles erop en eraan.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 19:04 schreef wwillem het volgende:
Ik wil het wel testen, heb nl een abit th7-II raid moederbord. Probleem is alleen dat mijn pentium4 + nog wat spulletjes nog niet zijn gearriveerd.

Ik weet niet hoe lang je geduld is?
Het heeft geen haast, maar ik ben zeker benieuwd of het werkt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik icq je wel ff als ik alle onderdelen heb gehad van de postbode.
Pagina: 1