Rare gele plek op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik kom vandaag thuis, en doe m'n PC aan, en laat hem rustig opstarten. Alles gaat prima, totdat hij bij het vullen van de systemtray aankomt. In de hoek klopt de kleur helemaal niet meer! Alles wat wit was is geleig geworden, en ook de connection-icon voor internet is oranje, in plaats van groen. Ook is het een beetje streperig geworden in de hoek, alsof je het elektronenmasker een beetje kunt zien. Het gaat om een Sony Multiscan 200ES 17" .

Kent iemand dit probleem? Het enige dat ik kan bedenken is dat ie wat in de zon heeft gestaan, maar dit was niet de eerste keer. Ervaringen van mensen die dit ook gehad hebben of hebben gezien?

Music Addicted

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

MBV

Misschien een magneet in de buurt? voor de gein is een magneet bij een tv gehouden voor het effect, is nooit meer goedgekomen met die kleuren :+

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dit lijkt mij een monitor met last van een te sterk magnetisch veld..........

Kijk eens of je vreemde apparatuur naast je monitor hebt liggen/staan zoals versterkers, adapters, actieve mobiele telefoons, etc.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Ik had idd in die hoek eerst een tarfo liggen, maar da's al 3 jaar geleden, dus daar zal het niet aan liggen. Alleen m'n Luidspreker van de PC staat in de buurt, en die stond helemaal niet aan, sinds gisteravond, dus die zal het ook niet zijn denk. En bij een magnetisch veld gaat het beeld toch ook een beetje trillen? Iig wel met een trafo.

Even een kleine edit nog:
De kleur lijkt weer normaal te worden nu het gordijn dicht is? Denk toch dat het iets met de zon te maken heeft. Ik wacht het nog even af! Jullie horen nog of het weg is of niet.

Music Addicted

Verwijderd

Heb het ook ooit eens gehad met een oude 15 inch monitor, kreeg de tip om gewoon een grote magneet te kopen en deze vanaf het midden van het beeld naar de hoeken en dus buitenkant te bewegen. Werkte perfect! Nou was het beeld toch al een beetje wazig dus voor een nieuwe monitor zal het iets anders zijn maar misschien toch een tip

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 17:09 schreef MBV het volgende:
Misschien een magneet in de buurt? voor de gein is een magneet bij een tv gehouden voor het effect, is nooit meer goedgekomen met die kleuren :+
als je dat hebt moet je je monitor/TV HEEEEEEEL vaak achtererelkaar uit en aan doen netzo lang tot het probleem weg is :P

Verwijderd

Zoiets heb ik ook eens gehad op mijn werk. Drukte op degauss en probleem opgelost.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 18:18 schreef Vargen666 het volgende:
Zoiets heb ik ook eens gehad op mijn werk. Drukte op degauss en probleem opgelost.
Ja dat was ook zo :P had ik hier ook een keer

Verwijderd

Moet je voor de gein eens een wat oudere monitor een tijdje op de kop zetten en daarna weer terug draaien...
Hebben we een collega goed gek mee gekregen :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 18:23 schreef EJBoer het volgende:
Moet je voor de gein eens een wat oudere monitor een tijdje op de kop zetten en daarna weer terug draaien...
Hebben we een collega goed gek mee gekregen :)
wat gebeurd er dan :?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Topicstarter
Als het goed is klopt dan je beeld niet meer, zit te hoog dacht ik :) .
Maar ik henb m ff aan laten staan, en nu is het weer weg :? . Dus het zal wel. Iig bedankt voor de mensen die hebben geprobeerd te helpen.

Nogamaals een edit:
Het staat ook gewoon bij de instelling buttons, color temperature, vreemde was alleen dat hij geel werd, als je hem kouder zette, terwijl m'n monitor dus in de zon stond. Nouja, zal wel.

Music Addicted

Pagina: 1