Ik heb een 22" IIYama, en draai nu 1600*1200@85Hz op een TNT2 32MB-2d kwaliteit/snelheid > De 2d kwaliteit vind je in weinig reviews terug. Over het algemeen geven Matrox kaarten de mooiste 2d, daarna de Radeons en ten slotte de GeForces. Dat hoeft niet te zeggen dat GeForces slechte 2d hebben (er zwerven een paar vage merken rond die hele brakke 2d filters hebben, maar daar staan meestal wel topics over in de search). De A-Merken (Asus, Leadtek, Elsa enz.) hebben goede filters op de kaart. Goede 2d noem ik trouwens 1280x1024 en hoger goed scherp weergeven, wil je lager dan is in principe elke kaart goed (of je moet echt een super el-cheapo ding hebben, maar met moderne kaarten komt het volgens mij niet meer voor.
Ik heb een tijd terug even een AsusV6800 GeForce256 32MB DRR gehad, maar die heb ik weer weggedaan, omdat ie gewoon wazig beeld gaf op bovenstaande resolutie.
Op het architektenkantoor van mij vader heeft 1 PC een ELSA Gloria III, die heb ik geleend, en ja hoor, op 1600*1200@85Hz ook wazig beeld
Dus nu zit ik weer met me TNT2 die wel fatsoenlijk beeld geeft, alleen spelletjes...
Ik wou vragen of er toevallig 1 videokaart uit de GeForce serie is die wél goede 2D kwaliteit heeft? Ik wil in ieder geval een videokaart waar ik alle spellen van nu goed mee kan spelen, en ik wil straks ook Doom en UT2003 goed kunnen spelen.
Welke kaart heeft dit alles? Ik zit te twijfelen of ik moet wachten op de Parhelia, of dat ik nu een kaart moet halen.