Toon posts:

Matrox g400max dualhead

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een matrox g400 max gekocht en via de dualhead aansluiting een verbinding gemaakt naar de tv, alleen alles is erg wazig op mijn tv, (het gaat van scart naar s-video en via s-video naar de 2e monitor uitgang op de matrox-videokaart)

weet iemand hoe je dit op kunt lossen, de lengte van computer naar tv is ongeveer 5 meter lang??

en zijn er geen andere programma's om te zorgen dat je beeld op zowel je tv als pc heb??

Verwijderd

Bekijk eens of je met het verloopkabeltje op de andere uitgang ook zo'n wazig beeld hebt. Kijk ook eens of een kortere kabel beter werkt dan 5 meter.
Is het beeld alleen wazig of heb je nog last van andere storingen?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem aansluit op de andere uitgang, krijg je enkel een beeld met zwart en witte strepen, en als ik de tv dichter bij haal, dus de verlengkabel van 2 meter er tussen uit, dan wordt hij ook niet scherper..

en verder is het enige probleem dat wanneer ik dual gebruik dat het beeld op mijn pc naar rechts onder verschuift...(voor een deel).

Verwijderd

Gebruik je wel de nieuwste driver ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, via tweakers.net gedownload bij software updates...

en er zijn tot nu toe geen updates na die datum geweest.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Hmm.. ik heb een g400dh en als ik die aansluit op een tv heb ik in ieder geval een strak beeld (voor zover mogelijk op tv) Bijna net zo goed als die dxr3 van creative die ik er ook in heb zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het probleem opgelost is, doordat er een kapotte kabel tussen zit, ga ik morgen even een andere voor halen en dan denk ik dat ie wel werkt.

toch allemaal bedankt voor de info.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:32
toch denk ik niet dat dit veel helpt. de matrox kaart is toch enigszins teleurstellend op de tv. tenzij je een 100hrtz tv hebt ofzo...
het kan ook zijn dat je je tv settings op NTSC hebt staan. dit moet je veranderen naar Pal Europe...
maar goed. vooral opengl games doorlinken naar je tv geeft erg flikkerig beeld... dit ligt dus wel aan de hertz...
matig.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Welke andere kaart met TV-out is dan wel goed?

Verwijderd

Trouwens Treakerron, je kunt het beeld dat naar je TV gaat verschuiven, gewoon met de tools die Matrox in Display Properties heeft staan. In een van de tabs staan er een tiental knoppen onder elkaar, een daarvan heet 'adjust current display properties' of zoiets.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Een flikkerende tv ligt echt niet aan de G400. Bij broederlief met G400 loepzuiver beeld op de tv. Gaat je tv knipperen door OpenGL? toch echt niet omdat je Hz op 40 zou staan of zo, ha ha...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu eindelijk geheel zuiver......
ik wist wel dat het aan de kabels lag, alleen 1 ding vind ik dom, toen ik een kortere kabel gebruikte had ik onzuiverder beeld dan toen ik een langere kabel gebruikte....
maar ach, het werkt. :)
Pagina: 1