Mini PC voor de vrouw, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Een mini PC voor de vrouw, is het wat? Nu niet alle vrouwen de haren in de lucht maar een pc voor míjn vrouw :)

Zoals een beetje tweaker aan het "werk" is met zijn bak wil het wel eens voor komen dat er een OS erop en eraf gaat. Daar is mijn vrouw dan ook niet zo blij mee. en om dat nou te voorkomen ben ik wat tegen het lijf gelopen.

Mini PC

Nu mijn vraag: is het wat?

Alleen voor Inet en word etc..

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Koop dan iets fatsoenlijks voor je vrouw dit soort dinegn kostem eestal meer geld dan het waard is. Als je een budget "normale"pc koopt is de prijs/kwaliteit verhuoding 10 * beter.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 16:49 schreef BrainDamage het volgende:
Koop dan iets fatsoenlijks voor je vrouw dit soort dinegn kostem eestal meer geld dan het waard is. Als je een budget "normale"pc koopt is de prijs/kwaliteit verhuoding 10 * beter.
Motiveer je antwoord! er zit toch een beetje goed spul in? of niet?

Verwijderd

Die dingen zijn best wel goed, ze hebben alles onboard voor een 400 tal euro dacht ik. Alleen nog geheugen, proc, HD en CD-rom bijvoegen en het ding is klaar. Bestaat ondertussen voor AMD en Intel. Gewoon doen dus...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12
wat moet je vrouw wel niet van je denken:"goh, hij heeft ook niets voor me over" :+

persoonlijk vind ik het dus goedkope troep.
het kan wel wat zijn als je notepad oid gebruikt. Wat wil ze dus gaan doen?

Verwijderd

waarom wil je persé mini dan :? een gewone tower is toch veel handiger? (kan je makkelijker uitbreiden e.d)

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Als het voor Inet en word is... lekker doen! IS het dingetje meer dan geschikt voor en hij is lekker klein :)

Als je het nog makkelijker wil: koop een 2e handsje en gooi er een reborn kaart in. zet de mijn documenten naar de D: schijf en zorg ervoor dat reborn alleen C: pakt. Nooit meer OS herinstall, virus gedoe oid. (bij elke herstart is de pc weer origineel).

Verwijderd

misschien is zo'n asus terminator wat voor je?

(kastje met mainboard, cdromspeler, fdd, voeding). Daar moet je dan nog een hard disk, processor en geheugen bijkopen.. de terminator is (pin me er niet op vast) iets van 250 euro, daar moet dan dus je harddiskje en processor + geheugen bij... ze zijn er naar mijn weten in socket370.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb mijn vriendin gewoon een Pentium II 400 gegeven, diverse onderdelen hier en daar bij elkaar gescharreld, en nog een goedkope 17" monitor op de kop kunnen tikken. Tadaaa..

6GB harddisk erin, is ruim genoeg.. ze hoeft alleen maar office te gebruiken (word, excel, outlook) en te internetten.. Windows 2000 erop, en klaar.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Lekker klein, zo willen vrouwen dat ;)
Als'k soms pc'tje moet samensteken voor iemand, eerste vraag van de vrouw "hoe ziet die kast eruit, toch niet te groot en te lomp hoop'k?"

Dat zijn ideale pctjes om in je woonkamer te zetten. Lekker tft'ke eraan, draadloos toetsenbord & muis, dvd/cdrw-combo erin, kabelke nr tv, sb live & surround setje en ge zijt vertrokken ;)

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Mijn vrouw moest ook een PC. Toen we in de winkel liepen zag ze al snel een laptop staan. Die dingen zijn klein en idd ook makkelijk overal neer te zetten. Ze vond dat geweldig en we hebben er dus zo één gekocht.

Dus vraag gewoon nou eerst wat ze zelf wil, en ga daarna kijken of het echt wat is. Misschien heb je dadelijk wel een tering goede kast gezien, maar vind de vrouw hem nie mooi... Dan sta je er mooi op :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 16:55 schreef tvdleur het volgende:
Als het voor Inet en word is... lekker doen! IS het dingetje meer dan geschikt voor en hij is lekker klein :)
er is slechts 1 nadeel... die dingen maken onwijs veel herrie.. :( althans het gebakje van shuttle wel..

Ik was voor een kleine tower gegaan.. ;)

edit:

mischien is een Windows terminal wel wat ?
lekker klein en geen herrie :)

Verwijderd

Ik zit naar de afbeelding van de kast cq moederbord en de specs te kijken, maar in mijn ogen is dat een Shuttle SV24 met een extra plexiglas frontje, die staat in pricewatch voor 289 euro (onder overige). Die barebone heeft zich al bij menig tweaker bewezen als DivX machinetje en server, maar ook als lichte gamepc mbv een pci videokaart, dat ding heeft een prima prijs kwaliteit verhouding en is zeker geschikt als alround machine zolang je maar niet die hard gaat gamen op die shuttle

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Die dingen zijn best wel goed
:? weet je wel waar je het over hebt?! Ze zijn supergoed!!!

zie http://www.shuttleonline.com

Verwijderd

Inderdaad supergoed, naar wat ik van mede tweakers hoor is die supergoed, alleen ik ken ze alleen uit reviews en daarom zeg ik, die dingen zijn best wel goed want dat is mijn persoonlijke mening na het lezen van de revieuws (ben er zelf nog een van plan te kopen van de zomer :D ).

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 18:50 schreef westkust het volgende:
Mijn vrouw moest ook een PC. Toen we in de winkel liepen zag ze al snel een laptop staan. Die dingen zijn klein en idd ook makkelijk overal neer te zetten. Ze vond dat geweldig en we hebben er dus zo één gekocht.
Wat denk je van het prijs verschil?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 21:55 schreef erniemars het volgende:
Wat denk je hiervan?
[afbeelding]

http://www.tweakers.net/aanbod/51100
Gaaf, alleen de prijs is niet zo geweldig. Moet goedkoper kunnen.

Maar dat ding ziet er gaaf uit

Pagina: 1