processor doorgefikt??

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Na een lange geschiedenis kreeg ik mijn processor weer teruggestuurd met de post en ik installeer 'm zoals ik altijd doe. Check check en dubbel check of dat de cooler goed erop zit en de fan aangesloten is ed..

Ik installeer mijn geluidskaart en dit verloopt goed!
De pc moet een paar keer opstarten voor de nieuwe instellingen, gaat allemaal goed.
Totdat hij zomaar ineens uitvalt!
Als ik 'm nu aan zet gaan wel alle fan's draaien en hd pruttelt wat maar geen beeld op de monitor, geen piepjes niets. enneuh, het ruikt ook enigszins vreemd....
De diagnose led's van mijn mobo geven aan dat er iets fout is met de processor.

Nu heb ik het vermoeden dat mijn proc naar de HW hemel is.. helaas
ik vraag me of hoe ik dit zeker kan weten en als het zo is, hoe kan dat dan gebeuren als de pc wel stabiel heeft gedraaid voor een 45 min zonder enige foutmelding

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 16:28 schreef Super_Grover het volgende:

ik vraag me of hoe ik dit zeker kan weten en als het zo is, hoe kan dat dan gebeuren als de pc wel stabiel heeft gedraaid voor een 45 min zonder enige foutmelding
dat zou wel haast een koelingsprobleem moeten zijn

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Was ie overgeklokt toen je het voor het eerst starte ? En was je koeler wel goed genoeg voor je proc ?
Heb je teveel thermal paste op je proc gedaan waardoor het de processor bedekte ?

dikzak

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
De instellingen van de bios zijn hetzelfe gebleven, hij is dus over geklockt, 1200@1400, maar zo heeft hij altijd zeer stabiel gedraaid. Dus ook met deze cooler. Voor de rest heb ik ook 4 case fan's dus genoeg airflow.

De koelpasta heb ik echt heel dun erop gesmeerd en met een kartonnetje uitgestreken! dus niet een of andere klodder erop gemikt.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 23:55

Mentalist

[avdD]

Wat voor cooler? Met een 486 sinkje en een 40mm werkt ie niet :X

Core gecruncht? Wat was de temp?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
MOooeeeehhhh }:0
een coolermaster HHC 01 huppeldepup, met een fan adpapter en een 80mm fan erop, geen probleem dus,koel capaciteit genoeg!
De temp toen hij uitviel was ongeveer 55 graden celcius, ik was op dat moment een Minidisc aan het opnemen, dus geen vreemde dingen

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:30

boesOne

meuh

MSI bordje geeft 4 x rood neem ik aan..

Het kan ook het bordje zijn .. Test de cpu eens in een ander bord...

maarrr ik vrees het ergste. Mijn duron 800 fikte vorige week ook ineens door.. Ik verdenk mijn coolermastertje die met een boog in de trash is beland..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
he!

Ik heb net de proc. los gehaald en er foto's van gemaakt, nu kan ik ze alleen nergens plaatsen omdat endoria down is...helaas, maar het ziet er niet goed uit!

Wie weet nog een alternatief ==> heb ik al gevonden.

Zoals je ziet is er een hoekje een beetje, tja wat is het, afgebrokkeld, zwart.... :?

Zit er om de core een bescherm randje, dan is deze dus beschadigd denk ik

Afbeeldingslocatie: http://www.wgmdev.com/demos/uploader/20020531125300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wgmdev.com/demos/uploader/20020531125500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wgmdev.com/demos/uploader/20020531125651.jpg

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Op vrijdag 31 mei 2002 18:41 schreef Super_Grover het volgende:
he!

Ik heb net de proc. los gehaald en er foto's van gemaakt, nu kan ik ze alleen nergens plaatsen omdat endoria down is...helaas, maar het ziet er niet goed uit!

Zoals je ziet is er een hoekje een beetje, tja wat is het, afgebrokkeld, zwart.... :?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Beetje rare verkleuring, heb laats me TB 1400MHz onder koeler vandaan gehaald en die zag er nog als nieuwe uit. Maar ik zou idd toch ff testen of het niet aan het moederbord ligt.

Powered by KPN

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
die verkleuring is koelpasta die ik er niet meer helemaal afkrijg zonder chemisch spul te gebruiken, dus die verkeluring is denk ik niet zo'n probleem.

Maar dat randje, langs de core is enigszins beschadigd, ik weet niet of dat dus kwaad kan.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 31 mei 2002 18:41 schreef Super_Grover het volgende:
he!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie kruisjes...
Zet even op tripod, dat werkt ook op GoT (in ieder geval bij tripod japan wel, moet je maar eens opletten als ik een plaatje post :+).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
msi bordje zeker. ja idd msi bordje. ze zijn niet te vertrouwen.

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

op mijn msi bordje is mijn amd 1400 mhz weggefikt :( zonder overgeklokt te hebben. Nu heb ik er een duron 600 erop zitten is echt wel fucked up :(

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
dat randje wat ik eerder beschreef, kan ik er af krabben, dit heb ik uiterst voorzichtig geprobeerd met een naaltje en bij het eerste stukje wat los liet, liet gelijk een stukje van de core los.... :'( niet normaal.
Hij is dus definitief dood lijkt me,
nu de zoektocht naar een andere, maar ja
weer thunderbird, :?

of een athlon XP met sdram geheugen, omdat mijn mobo geen ddr geheugen ondersteund? ik weet het niet.

Verwijderd

HAHAHAHAHAHAHA

sorry moest ff

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
thanx mate :r

Dit lijkt me wel een mooi:
http://www.computeronderdeel.com/cgi-bin/cart.cgi?action=del&todel=AMD%20Athlon%20XP%201800%2B%20BOXED

of toch een thunderbird, scheelt €40,- ik weet geen eventuele voor- nadelen

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik kan je plaatjes nog steeds niet zien maar aan de teksten te zien gok ik dat je je core gecruncht hebt.

Koop een P3 of P4 :D. Zeker de P4 en P3 tualatins crunch je niet zo makkelijk, zit namelijk een heatspreader op :D. En als je de cooler verkeerd erop zet slaat ie nog af ook, die dingen krijg je niet zo snel stuk :) (en bij een athlon hoef je soms slechts op volstrekt normale wijze zonder zware druk uit te oefenen je cooler erop te zetten of de core is al plat).

De thunderbird heeft naar mijn weten in ieder geval en behoorlijk zwakke core. Of het bij de XP beter is weet ik niet, daar zie ik er ook wel wat van gecruncht hier op GoT. P3's en P4's zie je haast nooit voorbij komen. Ze kosten flink meer, maar je ziet ze hier dan ook zelden voorbij komen (of er is echt een prutser bezig geweest). Rara...

AMD is wel stukken goedkoper, daar kun je inderdaad niet omheen. En gelukkig gaat het cooler erop zetten meestal wel goed, dus het hangt van jou af of je je geluk nog een keer beproeft. Ik weet niet wat ik in jouw geval zou doen.

Verwijderd

Een Spacer gebruiken. Dit verkeint het gevaar van het prakken van je core. De koeler wordt op de goede hoogte gehouden door de vier ronde 'pootjes' op de proc, maar soms is dat niet genoeg. Een spacer van 5 euro is echt de moeite waard.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
ik kan niet echt een pagina vinden om de foto's te uploaden, maar als ik hier re muisknop klik en foto weergeven doe, pakt ie ze.

Maar de cooler erop zetten is het probleem niet, hij heeft toch nog een 45min normaal gefunctioneerd :?

Ik blijf toch bij amd, maar ja, de keuze vind ik lastig tussen de thunderbird en xp, prijsverschil is €40,-

dit is trouwens mijn cooler:
Afbeeldingslocatie: http://www.koppen2.myweb.nl/mod_cooler_2.jpg

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 01 juni 2002 11:15 schreef Super_Grover het volgende:
ik kan niet echt een pagina vinden om de foto's te uploaden, maar als ik hier re muisknop klik en foto weergeven doe, pakt ie ze.

Maar de cooler erop zetten is het probleem niet, hij heeft toch nog een 45min normaal gefunctioneerd :?

Ik blijf toch bij amd, maar ja, de keuze vind ik lastig tussen de thunderbird en xp, prijsverschil is €40,-

dit is trouwens mijn cooler:
[afbeelding]
XP dan maar, is wat sneller...

En zoals hierboven gezegd is een spacer misschien ook niet zo'n slecht idee...

• jbcyber
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik heb de processor hier naast me liggen. Ik heb hem geprobeerd op mijn moederbord maar ik vrees dat hij echt naar de eeuwige hardware hemel is :(

Tis zeer jammer in ieder geval, maar ja je gaat er iets op vooruit.

O ja je geheugen is wel nog goed :)

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
als je een processor en koeler monteerd, altijd meteen bij de boot naar je BIOS gaan en de temperatuur in de gaten houden, en hem daar fijn een half uurtje in laten staan zodat je zeker weet dat ie niet te heet wordt. is simpelweg de veiligste manier.

• jbcyber
  • Laatst online: 24-06 19:40
Op zaterdag 01 juni 2002 17:32 schreef CyberTijn het volgende:
als je een processor en koeler monteerd, altijd meteen bij de boot naar je BIOS gaan en de temperatuur in de gaten houden, en hem daar fijn een half uurtje in laten staan zodat je zeker weet dat ie niet te heet wordt. is simpelweg de veiligste manier.
Het ligt nara mijn mening niet aan de temperatuur.

De processor heeft totaal geen zichtbare schade wat betreft brand plekjes. Volgens mij heeft meneer Super_Grover een beetje te actief op de koeler liggen ramme :) >:) ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39
Hmmz, misschien dat er druk stond op dat randje, verhaal met kleine scheurtjes die groot worden tot'ie het niet meer houdt en er een stukje compleet afbreekt :)

Maarre, ik begin nu toch beetje bang te worden... krijg overmorgen mn nieuwe proc (vanafond nieuwe mobo, waterkoelblok ligt hier al naast me), en natuurlijk een el cheapo XP, mn eerste. Wish me luck 8-)

spacer... tja, dat had ik misschien voordat'k alles bestelde ff kunnen bedenken :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op zondag 02 juni 2002 13:01 schreef FragFrog het volgende:
Hmmz, misschien dat er druk stond op dat randje, verhaal met kleine scheurtjes die groot worden tot'ie het niet meer houdt en er een stukje compleet afbreekt :)

Maarre, ik begin nu toch beetje bang te worden... krijg overmorgen mn nieuwe proc (vanafond nieuwe mobo, waterkoelblok ligt hier al naast me), en natuurlijk een el cheapo XP, mn eerste. Wish me luck 8-)

spacer... tja, dat had ik misschien voordat'k alles bestelde ff kunnen bedenken :)
Maar als je proc vernagelde is door je mobo?

iRacing Profiel

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:20
Op zaterdag 01 juni 2002 17:32 schreef CyberTijn het volgende:
of gewoon klein beetje koelpasta (NIET te veel) en dan vertrouwen op je eigen ervaring :)

alhoewel ik het toch ook wel spannend vind om te zien hoe warm m'n nieuwe proc altijd wordt...
Pagina: 1